Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Generátor töltést hogy mérhetn...

Generátor töltést hogy mérhetnék multiméterrel?

Figyelt kérdés

Tehát az autón megakarnék mérni mindent. Áramfelvétel lezárt állapotban. Akkumulátor feszültsége. Töltés voltban, amperban. Hogyan lehet ezt multimíterrel?


Akkumulátor az nem gondozásmentes. 2 éves. De kicsit gyengén indít. 12 volt van az aksiban. Feltöltöttem. Pihent egy éjszakát. Ma ráraktam a töltőt és megint 12 voltot ír.


2017. jan. 1. 19:11
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

Töltési feszültség: a multit 20V egyenáramra állítod, és járó motorral mérsz az aksi pólusain feszültséget. Ha van kedved, különböző körülmények között, alapjáraton, fordulaton, terhelés nélkül, lámpákkal. 14 körül legyen.

Áramfelvétel méréséhez átdugod az egyik kábelt a multiban, átállítod áramerősség mérésre (legnagyobb értékre), leveszed az egyik akkusarut és sorbakötöd vele a multit. Pártíz mA megengedett.

2017. jan. 1. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
Oké. Köszi
2017. jan. 1. 20:09
 3/15 anonim ***** válasza:

Nyugalmi feszültségnek nagyon kevés a 12V, egy kitűnő állapotú akksié 12,7V, de egy normális állapotúnak is tudnia kellene 12,3-12,5V-ot.

Ha töltés után is csak 12V-ot mérsz, akkor nagy valószínűséggel az az akku kuka sajnos.

2017. jan. 1. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:

Akkusarura mérj rá járó motornál egy multiméterrel.

Alapjáraton, emelt fordulaton, fogyasztókkal terhelve és anélkül is 13,8-14,4V között kell lennie.


Ha feltöltöd teljesen az akkut és egy nap után úgy hogy semmi nincs rákötve 12,0V körül van a feszültsége, az már gyenge, lassan a végét járja.

2017. jan. 1. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:
Hát sajnos én is ettől félek hogy tönkremegy. 74 ah ás akkumulátor. 1.4-es benzines autóban. Azért vettem bele a lehető legnagyobbat hogy hátha majd sokáig bírja, hogy indítéskor nem esik akkorát a feszültsége. De hát most 2 éves. Napi 50-60 kmt megy az autó. KB 6-7 indítéssal. 40 km külterület.
2017. jan. 1. 22:16
 6/15 anonim ***** válasza:
Hát igen, ilyen kis autóban a generátor nem tud feltölteni rendszeresen egy ekkora akksit.
2017. jan. 2. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:
Hogy hogy nem tudja feltölteni? Egy ekkora aksi elvileg kevesebbet merül. Később merül le. Nem minegy neki hogy egy lemerült 55ah es aksit tölt fel ami le van merülve 10 indítás után, vagy egy 74 ah es aksit ami 10 indítás után még nem sokat merül?
2017. jan. 2. 19:10
 8/15 anonim ***** válasza:
Fölösleges nagyobbat beletenni, mint amit az autód elektromos rendszere megkíván. A generátor fel tudja tölteni, de semmilyen előnyöd nem származik belőle, ha nagyobb. Mondjuk hátránya is "csak" annyi, hogy többe kerül.
2017. jan. 2. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:
Mikor vettem bele arra gondoltam hogy indításkor kevesebbet esik a feszültsége. Ezért hátha tartósabb lesz, hogy nincs annyira megterhelve
2017. jan. 2. 19:41
 10/15 anonim ***** válasza:
A gyárilag beleszerelt aksi pont arra van méretezve, amire kell. A nagyobb ugyanúgy elszulfátosodik.
2017. jan. 2. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!