Mit kaphatok azért ha AM kategóriás jogositványal 1000ccm-es motort vezetek?
9 vagyok: ha rám gondoltál
4 hónap és 30 leszek, Gépészmérnök vagyok, kb 400000 km-et vezettem mióta van jogsim, csak hobbi szintem motoroztam korábban, mostanában ATV-t használok (kb 2 hónapja elraktam tavaszra...)
De hiányzik a moci úgyhogy tavasszal az atv mellé veszek egy verseny krosszt is. Nem tudnám megmondani hány órát motoroztam, soha nem számoltam, ahogy azt sem tudnám megmondani hányszor estem el. Ja még valami egyedül nem szeretek ilyet csinálni, mindig csoportosan megyünk. Szinte minden hétvégén, amíg jó idő van. Meg persze eső után :)
Kedves 9-es!
Én nem az észt osztottam, én a kérdésre válaszoltam olyan megközelítésből hogy azok akik -ahogyan a 10-es írta- mint tinik kismotorral profiknak képzelik a tudásukat, ne gondolják hogy a megszerzett gyakorlattal forgalomban ugyan úgy nagy kategóriás géppel is minden rendben lesz. Ezt pedig szándékosan olyan oldalról szerettem volna nyilvánossá tenni, hogy "sérti" a motoros társadalmat ez a viselkedésük. Lehet hogy én nem tudok egy kerekezni, és nem mászom meg a motort mindenféle pózban menet közben mint a kaszkadőrök, de lemotoroztam 38 évet ebből 24-et hivatásszerűen = az év minden napján.... akár milyenek voltak az útviszonyok!!! Nekem nehéz lenne bebizonyítani hogy minden nehézség nélkül -és főleg balesetmentesen -meg ül egy 1000-es gépet, mert előtte egy "libakergetővel" évek óta száguldozik a szántásban???! Akik ma a forgalomban vagyunk, vizsgázott és rendben tartott gépekkel közlekedünk, biztosítást fizetünk, esetleg még valamelyik motoros társasághoz is tartozunk, és ezért felelöség teljesen motorozunk. Ez talán némi hiányossággal bír ezek között a fiatalok között. Sajnos hogy Ön és Közveszéllyel jár azon "partizán" akcióik amikkel az utakon masíroznak. Nem is csodálom hogy komoly büntit kapnak. Hogy válaszoljak a korhatárral letett jogsi indokra is, aki annyi idősen rászánja magát hogy motorozni akar, az érdeklődik és ésszerűen választ magának motor kategóriát. Olyan idős, hogy el tudja dönteni menyivel és hol, mikor közlekedjen a gépével. Tudja és érzi hogy ha nem boldogul, kihez fordulhat tanácsért. Sajnos ez a mai fiatalokra nem jellemző. Tisztelet a kivételnek... Sok fiatalt tanítottam meg vezetni és azok akik a megadott tanács szerint csinálták a vizsgát, a gyakorlatot átmentek a megmérettetésen. Aki nem azok a saját kárukból tanulták meg a "leckét"! Én mindég a fiatalok pártját fogtam, de a felelőtlenséget és a hülyeséget soha nem támogattam. Meg kell érteniük hogy a szabályokat nem véletlenül hozták.
13: Az ön tapasztalatával, nem lehet versenybe szállni.Továbbá az érvei is nagyon jók!
De! A "libakergetőkkel" száguldozó motorosok is nagy valószínűséggel jól karbantartják a gépeiket. Ezek a motorokat általában üzemóra alapján generálozzák 1-2 évente nem kevés pénzért. Gyakran szezononként!
Akik endurokal motoroznak terepen, valószínűleg ők sem szívesen kockáztatják az életüket, a járművük elhanyagolt karbantartásai miatt.
A közúton és a terepen való motorozás, teljesen más. Nem lehet egy kalap alá venni a kettőt!
A védőfelszereléseket illetően:
Egyre gyakrabban tapasztatlom, a rövidtávon közlekedő közúti motorosok, az idő felmelegedésével, egyre inkább hanyagolják a védőeszközeiket.
A legszembetűnőbb eset, igaz idén csak kétszer láttam ilyet: 35-40°C, tangapapucs, rövidnadrág, póló, bukósisak. A motorok mindkét esetben 600-1000 ccm körüliek lehettek.
Ezenkívül nagyon gyakori esetek, szintén városban:
A motorosok nagyon nagy része, nem csak a segédmotorral rendelkezők, cikáznak az autók között jobbról-balról előznek. A robogósok még a járdát is igénybe veszik mikor kedvük van hozzá. Ráadásul sebesség határokat rendszeresen túllépik! Ez persze az autósokknál is gyakran előfordul!
2016. május 22.-ig
"A balesetek napközben 14.00 és 19.15 óra közötti időben következtek be és mind a 6 áldozat 30-45 év közötti férfi volt. Tekintettel a fentiekre a motorkerékpáros balesetek legfőbb okait az emberi tényezőben, a jogkövető járművezetői magatartás hiányosságaiban kell keresni."
Forrás:
2001-2013 közötti felmérés:
"...Motorkerékpáros 2001-ben 495, 2013-ban 658 alkalommal okozott személysérüléses közúti közlekedési balesetet. Az eltelt tizenhárom év függvényében motorkerékpárosok által okozott balesetek növekedésének mértéke közel 33%-os..."
"...A motorkerékpáros balesetek legfőbb okait az emberi tényezőben, a jogkövető járművezetői magatartás hiányosságaiban kell keresni. A motorkerékpáros balesetek jellemző okai az elmúlt évben a sebesség nem megfelelő alkalmazása (58%), az irányváltoztatás, a haladás és kanyarodás szabályainak meg nem tartása (18%), valamint a szabálytalan előzés (7%) volt..."
Forrás:
Ezekből sajnos nem derül ki, hogy hányan nem rendelkeztek megfelelő kategóriájú jogosítvánnyal. Ilyen statisztikát nem találtam!
A megfelelő vezetői engedéllyel rendelkezők is szeretnek szabálytalankodni! Nem szeretnék általánosítani, a nagy részük szabályoknak megfelelően közlekedik!
"Sok fiatalt tanítottam meg vezetni és azok akik a megadott tanács szerint csinálták a vizsgát, a gyakorlatot átmentek a megmérettetésen. Aki nem azok a saját kárukból tanulták meg a "leckét"!"
Sokéves tapasztalata alapján kizártnak tartom, a tanulóinak hosszútávú nyomon követését. Néhány hónapos oktatási idő alatt, ahol a diák heti néhány órát tölt az oktatójával, nem tud kialakulni semmiféle kötődés köztük. Így azt sem tudja nyomon követni, hányan fogadták meg a tanácsait, hányan pedig nem. Továbbá 100 oktatott egyénből, hányan okoztak balesetet, vagy kerültek veszélybe mások figyelmetlensége miatt!
A balesetek a jogosítvány megszerzése után szoktak bekövetkezni, mikor már ön és a kollégái már levették a tanulókról kezeiket, a sikeres vizsgáik miatt.
Amit önök megtanítanak egy autós iskolában a diákoknak, az csak a minimális mennyiségű információ, ami elég a kezdéshez. De ettől még nem tudnak vezetni, csak azt sejtik, mit kéne tenniük! A rutinhoz évek szükségesek, rengeteg vezetéssel! A megfelelő kategóriájú vezetői engedély megszerzése, nem ad vezetői tapasztalatot, és rutint!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!