Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért keményedik fel a fék...

Miért keményedik fel a fék magától úgy, hogy a motort meg sem lehet mozdítani annyira ráfognak a betétek a tárcsára (állásban)?

Figyelt kérdés

Nem rég cseréltem le az olajat a fékrendszerben, eléggé el volt már használódva.

Az egész rendszerből a régi trutyis olajat kompresszorral kifújattam, majd az új olajat addig járattam benne még szép tiszta fékolaj nem jött a légtelenítőn keresztül.

Le is légtelenítettem úgy ahogy kell, kapott új betéteket, mentem is vele tegnap egy 20-30 km-t, tök jó volt fogott szépen a fék.

Mára viszont olyan szinten felkeményedett a fék, hogy meg sem lehetett mozdítani a motort, a fékkarnak nulla holtjátéka van, egy millimétert nem lehet rajta behúzni.

Kinyitottam a légtelenítő csavart, kiengedtem a "nyomást" utána megint teljesen jó volt... lemegyek egy óra múlva a garázsba és megint kő kemény a fékkar, a motor meg szintén mozdíthatatlan :D

Dupla munkahengeres féknyeregről van szó, ja és mikor cseréltem a fékbetéteket a munkahengereket szinte kézzel vissza tudtam nyomni, szóval még az se lehet hogy "be lenne ragadva" a munkahenger...

Ha valaki tudna segítséget adni azt szívesen fogadnám, mert ilyennel még soha nem találkoztam a pályafutásom alatt :D


2016. dec. 27. 17:23
 1/7 anonim ***** válasza:
0%

Csak tippelni tudunk, mint te is. Lehet, h a kompresszorral olyan szennyeződésket, korróziót szakítottál fel, ami a főfékhenger, vagy az ABS modul apró furatait eldugaszította, így leállítás után nem tud a nyomás elszökni.

Mind a négy kerék lefékez? Mert akkor sanszos, h főfékhenger kuka.

2016. dec. 27. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
15%
Amúgy sem illik kompresszorral fujogatni amúgy. Fékpedál be, egyesével kerekeknél olaj kiereszt, tartály új olajjal tölt, pumpál, kiereszt, még a tiszta olaj nem ér ki. Ezt minden keréknél megcsinál, oszt jóidőt.
2016. dec. 27. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Motorról van szó amúgy...
2016. dec. 27. 17:40
 4/7 anonim ***** válasza:
Az első gyanúja nem alaptalan.Én az egészet szétszedve darabokra,asztalra raknám,még a csöveket is és alaposan átmosnám ,kifújatnám oldó szerrel.Ez után szerelném össze és utána a helyére,a hol feltölteném,légteleníteném.
2016. dec. 27. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Akkor ABS sincs? Akkor főfékhenger. De várjunk csak. Első, v hátsó?
2016. dec. 27. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Az egészet szétszedtem, mert a fék olajtartályban olyan fekete trutyis volt már az olaj, hogy nem akartam az egész rendszeren "átpréselni" a dzsuvás olajat.

Ezért lekötöttem a (gumi) fékvezetéket a féknyeregről, és a fékkarnál lévő fék munkahengerről, majd azt fújattam ki.

A féknyerget is szétszedtem és fecskendővel tiszta új fékolajjal átmostam minden kis járatot még tiszta olaj nem jött belőle.

Egyedül a két dugattyút nem húztam ki mert macerás vissza rakni, de akkor megpróbálom azt is hátha maradt még valami trutyi mögöttük és azzal lépett reakcióba az új fékolaj.

2016. dec. 27. 17:59
 7/7 A kérdező kommentje:

Nincs ABS, sima mezei fékrendszer.

Hátsófék, de igazából lényegtelen mert mind a két rendszer ugyan olyan, mivel egy Gilera Runner 180 köbcentis robogóról lenne szó.

2016. dec. 27. 18:02

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!