A szembejövők miért nem kapcsolják le a refit?
Bivaly erős refim van, dupla lámpás autóm.
Ha megyek a dombon felfelé, nekem alap, hogy már akkor leveszem a refit, mikor még a szembejövő a másik oldalon van, hogy ne csapjon a szemébe a refim.
Erre ezt kapom: mikor átér, tök nyugisan jön szembe refivel, mintha ott se lennék, akkor hajlandó lekapcsolni, ha én rávillantok.
Ja, gyári xenon 4300K, normál színű D2S+szintező van a kocsiban, villámgyors, ha fekvőrendőrön megyek át, mire átér az autó rajta, az autó elé 3 méterre világit a lámpám, annyira lebuktatja a szintező.
Műszerrel állíttattam be lámpám, a most oly divatos lámpafeltekerést sem preferálom, a csomagtartóban 700 kiló súllyal sem világítana felfelé a lámpám.
"Ha megyek a dombon felfelé, nekem alap, hogy már akkor leveszem a refit, mikor még a szembejövő a másik oldalon van, hogy ne csapjon a szemébe a refim.Erre ezt kapom: mikor átér, tök nyugisan jön szembe refivel"
Ismerős érzés,bosszantó.Lehet érzékelni,hogy hol tart az a másik autós kb hogy már közel van a dombtetőhöz és már előtte lekapcsolom.De utána szépen felkapcsolom neki én is aztán már le sem kapcsolom,nem koptatom feleslegesen a bajuszkapcsolót.
Teljesen igazad van. De REFLEKTOR !!!
Nem rosszabb igy leirni.
Úgy kell lekapcsolni, hogy lássa, te direkt lekapcsoltad.
Nálam általában bejön.
Olyat nem csinálok, hogy direkt felkapcsolom bosszúból, mert ha emiatt ő balesetezik, akkor engem zárnak be.
Max villantani lehet. Az a gond, ahogy feljebb is írják, sok faxnak a sima tompítottja is vakít és már nem lehet tudni 100%-ra, h refi vagy nem refi.
Persze a hatóságot ez nem izgatja, pedig elég fontos téma lenne ez is.
.."A szembejövők miért nem kapcsolják le a refit?"..
azért, mert te nem vakítod őt, tehát ő sem vakít téged.
ha véletlenül mégis lekapcsolja a reflektort, akkor kiderül, hogy a két tompítottja is ugyanúgy felhord.
ha ilyenkor kedve támad egy nagyobb szarvasbikának átszaladni az úton a sutákkal teli túloldalra, akkor annyi..mert senki nem lát semmit.
egy megoldás van: fokozott rendőri ellenőrzés. Ilyent csak külföldön láttam, ott igen keményen intézkedtek. A helyszínen kellett beállítani a lámpákat.(milyen véletlen, a közelben állt egy műhelykocsi).Ha a versenyző makacskodott, akkor csak kocsi nélkül mehetett tovább, vagy trélerrel.(és egy kövér bírsággal)
Kösz a válaszokat!
5 és 6-os verziót fogom választani, senkinek nem fogok kedveskedni ezentúl...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!