Intercooler + direktszuro nem turbos autoba?
"Esetleg igy tobb hideg levego juthatna a motorba mit ha levezetnek egy csovet"
És miért jutna be több hideg levegő? Szerinted egy csövön vagy egy radiátoron át könnyebb szívni a levegőt? Nem vagyok ugyan mérnök, főleg nem internetdiplomás tuningmérnök, de szerintem a motornak könnyebb a csövön át szipákolni az éltető levegőt.
Aztán ott van a hűtés. Beszívja a motor a külső levegőt, nem nagyon melegszik fel. Áttolod a radiátoron, amit szintén a külső levegő hűt - szerinted mennyire fog lehűlni? Nem jobb a hatásfoka, mint egy homlokfalra kivezetett szívócsőnek, ahol a motor melegétől távoli levegőt kaphat a szívóoldal.
Szívó autónál a torlónyomás növeli a végsebbegéset Nagy sebességnél 150km/H fölött már jobban is fog húzni gázadásra. Alig észrevehetően de érezni lehet (aránytalanul drága lakatosmunka nem éri meg)
direkt szűrő 3.2 audi TT nél hozott 8 lóerőt (emberi érzékszervvel nem észrevehető de mérhető teljesítménynövekedés. )
1.6os autóbál kb 1 lóerő szinten nem érezhető. (turbós autónál már más tészta)
Több levegő akkor juthat a motorba ha sportleömlő teszel rá ez gyorsabb gázkiáramlás miatt (kevesebb oxigén nélküli füst marad bent) több friss (oxigén van benne) levegő jut be több levegőhöz több benzint lehet adagolni.
Mert nem áramlik ki 100%-osan az elégett üzemagyag-levegő keverék:
"Tudom semmi ertelme"
Akkor minek akarsz kinlodni vele?Szivo auton semmi ertelme a coolernek,sőt csak a teljesitmenyt rontja!
Nem hogy hűteni,de melegíteni fogod a levegőt,mert átmelegszik a cső.
Ha jó direkt szűrőt akarsz,akkor azt érd el,hogy ne a motor melegét szívja,de ne is vizet,bogarat meg sarat.
És felejtsd el a tuning szűrőket,Honda S2000 papír szűrőt használj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!