Egy 90 lóerős Opel Corsa B havi fenntartási költsége hozzávetőlegesen hogyan alakul, ha a hét minden napján városban 40 kilométert tervezek vezetni?
ez igazából attól függ hogy hány éves mennyi km van benne és az előző tulajok hogyan viselték gondjáét.
Mondjuk azt 1 tulajos 100.000km alatti 5 éves akkor kb évi egy kötelező szervizen kívül 0 ft.
Városban 8 literes fogyasztással legalább számolhatsz, télen inkább 9.
Ez most 350 Ft / l benzinnél napi 1260 Ft.
Gumikopásra számolhatsz napi 80 Forintot, kötelező bizti egy napra egy százas, és ilyen 20 év feletti kocsinál már bármikor beeshet egy lakatolás akármennyiért: elkezdik feltárni, aztán kiderül hogy nincs mihez foltozni.
Szóval havi 45 000 Ft-t számolhatsz legalább.
úgy sejtem 1.4 16V, ami 100% városban inkább 10 litert eszik. (Volt kollégám 1.1 206-sa evett 8 litert így)
Matek:
22 nap x 40 km = 880 km -->8.8 (100 km-el osztva)
1 liter benzin ~365 ft
365 ft x 10 l/100km x 8.8 = 32120 Ft
Ez itt általános 2 osztályos matematika!
Ezen kívül lesz biztosítás és teljesítmény adó, erre vannak jó kalkulátorok (google)
Az autó fenntartási költségeire számolhatsz kb 20 Ft/km, ha nem te szereled
20 ft/km x 880 km x 12 hó = 211200 ft/év -re kalkulálhatsz. Ez persze ettől eltérhet nagy mértékben is. (pl egy nagy szerviz + egy garnitúra gumi és már meg is van a 200000)
Összegezve 17600 ft karbantartás + 32120 ft benzin = 49720 Ft. Itt azért megjegyezném: Egy jól karbantartott autót elég évente egyszer vinni szervizbe, ahol ha mindent megcsináltatsz nem lesz olcsó. Ezen kívül bármikor lehet váratlan javítási költség is. Ami az évi 211200 ft-os költségbe már belekalkuláltam!
6+
egy átlag maszek szerelő kb 7000 Ft+ áfa óradíjjal dolgozik manapság. Márkaszervizek kb 10000 ft + áfa! Ezek viszont tények!
A korai ecotec motorok amúgy sem arról híresek, hogy kimennek a világból. Csipegetik az olajat, ami nem hiba, hanem tulajdonság. Lehet hogy fentebb a 45000-el alábecsültem, lesz az havi 50. És ha a vezérlés csereérett, akkor szíj, feszítő, vízpumpa, munkadíj együtt szintén nem olcsó.
A B Corsa 90 lovas változatát jellemzően nem nuygdíjas bácsik vették bevásárolni járni, hanem fiatalok, taposni.
Ebből következik, hogy ha belefutsz egy 20+ éves példányba, akkor az jó eséllyel pénztemető lesz. Eladó, ha már tudta a kocsi sorsát, az utolsó időkben valószínűleg csak a szükséges minimális kiadásokat fordította rá.
Ha a havi 45-50000-t sokallod, akkor ne akarj öreg Opelt, vegyél valami mást, fiatalabbat. Kizárásos alapon marad a Suzuki.
3 évre visszamenőleg meg tudom mondani, egy 13 éves Ignis havi fenntartási költsége 35000 (2014), 36000 (2015), 41000 (2016) Ft Ebben minden benne van, a kocsimosástól az elkopott ablaktörlő cserén át az utolsó autóápolási felszerelésig. 2016 egy komplett gumiszett vásárlása miatt lett több.
Ezek a számok ennyik, sokkal kevesebből nem tudsz kijönni.
Nálam ezek évi 10000 km használattal jöttek ki, évi olaj és szűrőcserével.
Saját autómra lebontva:
Évi ~420000 ft-ot tankolok el ->1 hó= 35000 ft
Biztosítás: évi 36000 ft (egybe fizetem)
Teljesítmény adó: évi 14000 ft
Szervizek, apró javítások, vizsga, téli gumik, (a régi téli gumikat eladtam így ennek az árát levontam a költségeimből -30000) 139440 ft-ba került idén,-> 1 hó: 11620 ft, Viszont jövőre vezérlés csere, új nyári gumik, lesz, alváz védelem, és az egyik sárvédőnél felfedeztem egy rozsda foltot így még ezt is megcsináltatom. Ha nem lesz egyéb váratlan dolog kb 250-300000 ft megy rá jövőre. Évi kétszer cserélek olajat 10000 km-ként.
Többnyire magam szerelem, és olyan alkatrész kedvezményem van amiért sokan a lelküket eladnák :).
Szóval ami nekem 140000- ből megvolt, egy átlag embernek min a duplája.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!