Ha figyasztókkal megyek akkor is ugyan annyira töltődik az akkumulátor mint ha fogyasztók nélkül megyek?
Tehát valakitől hallottam hogy ugyan úgy megkapja azt az áramkt az aksi fogyasztókkal is, hisz ott a feszültségszabályzó.
Nos ha én világítok. Megy az ablakfűtés. Megy a rádió. Meg az utastérfűtés. Meg egyéb lámpák amik kellenek a közlekedéshez akkoe tuti nem töltődik annyit az akku. Mintha minden le van kapcsolva. Még a rádió is. Igaz? Lehet alapjáraton még így nem hogy tlötődne inkább még merül az akkumulétor. Nem? Nem győzi esetleg a generétor.
Vagy kilehet úgy nyírni egygenerátort ha beindítom és a létező összes áramfogyasztó berendezést felkapcsolom. Világítás. Reflektor. Remélem dió. Vészvillogó. Míg a kesztyűtartó és a cosmagtért is kinyitom. Minden viláhít. És még az ablakot is.lemosom.közbe. Egy ilyennel ki lehet nyírni az akait vagy generétort igaz?
Tehát én napom. Reggel felkelek. Indulok munkába. Beindítom. Majd egyből rádió és világítás felkapcsol. Kiállok. Becsukom kaput mindent. Elmegyek a boltba ott leállítom. Bemegyek a boltba. Utána indítok. Ekmegyek 20 kmt vele kolterületen. Majd leállítom. Figyasztókat perdze lekapcsolom amikor le van állítva és bemegyem a boltba. Meg odaérek dolgozni. De utána délben megint indítok. Akkor nem kell világítás. Rádiót felszoktam akkor is. Ekmegyek ebédelni 1 km kB. Leállítom. Kaja után megint indít. 1 km. Majd utána délután megint indít és haza. Használom közbe a világítást. Rádiót. Fűtést. Ablakfűtést. Ablaktörlőt. Meg egyéb közlekedési villogoókat. Reflektort. Stb. És utána ha hazaértem még van hogy bemegyek megint boltba. Vagy elugrok ide oda. De a naoi minimum indítás az legalább 5. És kB 1 üzemórát megy összesen a motor. És pár hét után érzem higy hidegindítskor tovább teker vagy lassabban. Nehezebben. Ilyenkor rá kell még tölteni az aksira itthon töltővel.
Egy 1.4-es benzines autó. Egy 74 ah ás akkumulátorral. Az aksi 2 éves kB.
Apám meg ki van akadva hogy ha ilyen sok kmt megyek akkor nem kéne rátöltögetni töltővel. Szerintetek?
A fogyasztókat is a generátor látja el árammal.
Mondjuk egy generátor 100-120 amper áramot termel és összeadod a fogyasztóid áram felvételét akkor rájösz hogy a generátor által termelt áram kb 2/3-át a fogyasztók elfogyasztják egy téli hideg napon.
a generátorok ugy vannak méretezve hogy a fogyasztóket simán el lássa árammal.
Régen mikor még dinamo volt a kocsikban nem generátor, bizony előfordúlt hogy dúgóban araszolva nem töltött annyit amit a lámpa meg a fűtés elfogyaztott.
Pl: régi trabantokban skodákban volt hogy lemerült az akumlátor egy téli hosszú dúgóban közelekedéskor.
De a generátor már más mert nem annyira lényeg a fordúlatszám mint a dinamonál .
Add össze a fogyasztásokat.
És vedd feigyelembe azt is, hogy a generátor csak magasabb fordulaton tudja a névleges töltőáramot, alapjáratonkevesebbet, kb. a kétharmadát.
Helyzetjelzők + rendszám: 30W 2,5A
fényszórók: 110W 9A
Szellőzőventilátor 100W 8,5A
Ablaktörlő: 60W 5A
Ülésfűtés: 50W 4A
hátsó szélvédő fűtés: 120W 10A
ködfényszórók: 110W 9A
Ez eddig 48A, még számolj a motorelektronikával, gyújtással, AC-pumpával, rádióval, erre így együtt számolhatsz még 6-7 A-t, szóval a legvége 55A
Ha a generátorod 70 amperes, elvileg még van 15 A tartalékod, de csak fordulaton. Alapjáraton már nem tölt, jó esetben nem is merül. Ha rá tudsz tenni egy multimétert úgy hogy minden rá van kapcsolva, és 12,8V feletti értéket mérsz, akkor nem merül az akkud, és esetleg minimális töltőáram folyik.
Na. köszönöm.
Ülésfűtés és első ködlámpa az nincs.
Rádióra 4x45 W van írva. De két gyári hangszóró van benne. És a rádió sem ad le 45 wattot. Generátor fogalmam sincs hogy mekkora benne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!