Akkumulátor probléma motornál/robogónál, mit kéne csinálnom?
Májusban vettem egy kymco people 50-es robogót. Az akkumulátorát egész júliusig használtam amikor elkezdett "hidegebb" reggeleken gyengén indítózni. Ekkor vettem egy azonos, a motorba a gyártó által ajánlott akkumulátort.
Ez szeptemberig jó is volt, majd megint elkezdett gyengén indítózni. Gondoltam kímélem kicsit, ezért leszoktam az önindítóról, és berúgó kart használtam csak egy ideig. Hátha így nem használódik el annyira, és visszatölti rendesen a motor.
De ez nem igazán jött be. Egy hónapnyi berugózás után, rápróbáltam megint az önindítóra, és semmi, szinte meg sem nyekken.
Ezután elvittem a motort egy autóvillamossági műhelybe, hogy nézzék már meg, van e rendes töltése a motornak, illetve feszültségszabályzó is jó e, illetve nincs e zárlat valahol ahol elmegy némi kóboráram.
Bevizsgálták, és aztmondták, hogy nincs ezzel semmi baj, biztos csak gyárilag gyenge akkumulátort kaptam.
Ezért vettem ismét egyet, beraktuk, és ez is csak mostanáig tartott ki... Mai nap reggel megint elkezdett küszködni az önindító..
Napi 20 km-ert mindig megyek vele minimum, tehát nem nagyon rövid távokra van használva.
Ráadásúl ami még fura, hogy amikor kiveszem belőle a gyengélkedő aksit, és felteszem töltőre a töltő azt mutatja, hogy az aksi tele van.. Rámérve az aksira meg 14,3V-ot mutat. Tehát nem lett lemerítve.. Szóval mintha szulfátos lenne az akkumulátor, vagy nemtudom.
Ez mi a fenétől lehet? Unom már, hogy 1-2 havonta kéne aksit vásárolnom, a szerelő meg azt mondja, hogy minden oké. Ezt nem hiszem el.
Nem lehetséges, hogy az önindító kezdett elromlani? Van valamilyen fizikai kopás, ami miatt nehezen forgatja meg a motor. Vagy maga a motor áramfelvétele olyan nagy, hogy teljesen jó aksival is nehéz az indítás?
Esetleg nincs összefüggésben mással. Pl. Hideg motornál épp hogy sikerül, meleg motornál könnyebben indul
Lehetségesnek gondolnám, csak ezzel az a baj, hogy az új aksival akkor miért működik pár hónapot?
A feltöltött használt aksival, meg miért nem?
Belerakok egy új aksit, megnyomom az önindítógombot, és komolyan egy tizedmásodperc alatt elindul, minden küszködés nélkül.
Ennek ellenére jót mondtál, lehet elviszem robogószervizbe, megkérni, hogy nézzék már át az önindítót, mert tényleg nincs tippem.
Azt kizárhatjuk. Hiszen írtad, hogy az akkumlátorra rámérve megfelelő legalábbis kielégítő a töltöttsége. Igaz azt nem írtad, hogy mennyit várták a méréssel. Motor járatása után a töltés miatt magasabb értéket mérsz, így kb fél óra múlva mutatja meg az akksi mennyi is van benne.
Szóval, reggeli indítás előtt vajon mennyi a töltöttsége?
Aztán vajon alapjáraton közép fordulaton teljes gázon mit lehet mérni az akkumlátoron? Szerintem elsőre elég lenne feszültséget mérni az akkumlátor saruján
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!