Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan és milyen elven működne...

Hogyan és milyen elven működnek a komolyabb motorblokkokon a kompresszorok?

Figyelt kérdés

Mi a szerepük? Miért jó, hogy geyáltalán az ott van?

Ilyen szerkezetre gondoltam: [link]


2010. ápr. 28. 19:19
 1/7 anonim ***** válasza:
A szerepük az, hogy a motor nem légköri, hanem annál magasabb nyomással kapja a levegőt, így időegység alatt több levegő áramlik be, ehhez több üzemanyagot lehet keverni, nagyobb a teljesítmény. A gépjárművekben használt kompresszorok általában térfogatkiszorításos kompresszorok. Régen használtak dugattyúsat is (a DKW kéthengeres versenymotorjában, ahol a harmadik dugattyú a másik kettpt töltötte), de mára a forgólapátos, a Roots (vagy Zoll) és a Comprex-rendszerűek terjedtek el.
2010. ápr. 28. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Ha egy 2l lökettérfogatú motorba 4l levegőt töltesz, az (majdnem) úgy viselkedik, mintha 4l-es lenne.
2010. ápr. 28. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
még annyit tudnék hozzáfűzni, hogy a kompresszor nem kipufogóhoz van csatlakoztatva, szóval nem kell megvárni még elég gáz keletkezik a meghajtásához és elkezdje préselni a levegőt a motorba.
2010. ápr. 28. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Tehát hasonló elv mint a turbó?
2010. ápr. 28. 20:36
 5/7 anonim ***** válasza:
A kompresszor a főtengelyről megy szóval nem kell várni az erőre.
2010. ápr. 28. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Ja értem.

És van valami oka, hogy csak nagyobb telejsítményű motoroknál és ott is csak kis körben alkalmazzák?

2010. ápr. 28. 21:11
 7/7 anonim ***** válasza:
Az a titka, hogy rettentő drága. Egyrészt egy olyan kompresszor, ami kibírja a folyton változó fordulatszámot és a rezgéseket és még így is sokáig képes stabilan levegőt szállítani, nem olcsó. Másrészt egy feltöltött motort egészen más anyagokból kell kialakítani a nagy hő- és mechanikai terhelés miatt. Illetve a feltöltött motorok "hátbarúgós" karakterisztikája miatt nem túl kedvező alacsony teljesítményű, "szaladgálós" autókban alkalmazni őket. Bár mostanában - a kedvezőbb károsanyag-kibocsátás miatt - kezdenek divatba jönni a kis hengerűrtartalmú, turbós motorok. A VW AG viszont széles körben használta (és talán még használja is) a kompresszort az 1.4 TSI motorjában, amely abban segít, hogy a motor alul is kellően nyomatékos legyen. Feljebb viszont egy turbó látja el levegővel, mert nincs az a kompresszor, ami a teljes fordulatszám-tartományban megfelelő légszállításra lenne képes.
2010. ápr. 28. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!