1.9pdtdi motoroknál hogy érdemes elkezdeni a tuningolást?
Azért, mert a PD-ben már befecskendező van, nem pedig porlasztó, bár van aki ezt is porlasztónak hívja, de nem az. Hanem maga a PD elem jelenti a befecskendezőt - Pümpe Düse.
Mi kell? Nagy turbó (általában a 2.5 TDI V6-ról), cooler hozzá, 200 ló körül már nem árt erősített hajtókar és csapágy sem. Kuplung pedig alap, sokszor még a sima chipet sem bírja el a gyári kuplung. Elképzelhető, hogy erősebb hűtőrendszerre is szükség lesz. Mikor minden kész, akkor ezekre a dolgokra kell iratni egy jó programot (chip), mert csak akkor fog normálisan működni.
Nem olyan rég még nagyon foglalkoztatott a téma, de arra jutottam inkább legyen lomha, de legalább sokáig bírja majd.
A kuplungot kevlároztatni kell, a lenkereket megerősíttetni. Vagy kiváltani egy tömegűre, de akkor ráz a kormány meg megváltozik az alapjárat is, kicsit fura lesz. Viszont nem lesz vele gond többet. A féltengelyeket a 150 le-ére kell cserélni, mert ezek sokkal vastagabbak. Kell a nagyobb turbó általában a 2.5-ét használják. De már az alap turbó meg csippelésével is valószínű, hogy a turbó nyomócsövek szétcsúsznak. Mert csak a 130 le-től használták a kúpos bilincseket amik nem engedik szétcsúszni. Ha nem ilyen akkor cserés a rendszer.
És persze nem árt kicsit leültetni a jobb úttartás végett, de a mi a lényeg a 320-es fékek előre. Nem árt, ha meg is tudsz állni :)
Azt elfelejtettem, hogy a 130lovasról van szó!
Egyébként köszönöm a korrekt válaszokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!