Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1.9pdtdi motoroknál hogy...

1.9pdtdi motoroknál hogy érdemes elkezdeni a tuningolást?

Figyelt kérdés
Nagy turbó, cooler, chip ezek alap dízel dolgok tudom, de itt nincs porlasztócsúcs? mert pd? itt egy kicsit össze vagyok zavarva

2016. nov. 10. 11:16
 1/10 anonim ***** válasza:
Egyaltalan mi a cél?Egy kis plusz,vagy valami 200+lovas büntető?
2016. nov. 10. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
200 fölött, de nem akarom maxon gyötörni szegényt
2016. nov. 10. 12:04
 3/10 A kérdező kommentje:
vnt20 van rajta, coolerezés+ a chippel szerintem megvan 200 korul
2016. nov. 10. 12:04
 4/10 anonim ***** válasza:
Arra keszulj hogy a kuplung is cseres mert pont ez a 200ló a vizvalaszto!Ott kezdi megadni magat a gyári!
2016. nov. 10. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Azért, mert a PD-ben már befecskendező van, nem pedig porlasztó, bár van aki ezt is porlasztónak hívja, de nem az. Hanem maga a PD elem jelenti a befecskendezőt - Pümpe Düse.

Mi kell? Nagy turbó (általában a 2.5 TDI V6-ról), cooler hozzá, 200 ló körül már nem árt erősített hajtókar és csapágy sem. Kuplung pedig alap, sokszor még a sima chipet sem bírja el a gyári kuplung. Elképzelhető, hogy erősebb hűtőrendszerre is szükség lesz. Mikor minden kész, akkor ezekre a dolgokra kell iratni egy jó programot (chip), mert csak akkor fog normálisan működni.

2016. nov. 10. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Az sem mindegy melyik PD-t akarod tuningolni. A 150 lovas PDnél már szerintem nem kell hajtókart és csapágysort cserélni, míg a 105 lovasnál ezzel kell kezdeni.
2016. nov. 10. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Nem olyan rég még nagyon foglalkoztatott a téma, de arra jutottam inkább legyen lomha, de legalább sokáig bírja majd.

A kuplungot kevlároztatni kell, a lenkereket megerősíttetni. Vagy kiváltani egy tömegűre, de akkor ráz a kormány meg megváltozik az alapjárat is, kicsit fura lesz. Viszont nem lesz vele gond többet. A féltengelyeket a 150 le-ére kell cserélni, mert ezek sokkal vastagabbak. Kell a nagyobb turbó általában a 2.5-ét használják. De már az alap turbó meg csippelésével is valószínű, hogy a turbó nyomócsövek szétcsúsznak. Mert csak a 130 le-től használták a kúpos bilincseket amik nem engedik szétcsúszni. Ha nem ilyen akkor cserés a rendszer.

És persze nem árt kicsit leültetni a jobb úttartás végett, de a mi a lényeg a 320-es fékek előre. Nem árt, ha meg is tudsz állni :)

2016. nov. 10. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Azt elfelejtettem, hogy a 130lovasról van szó!

Egyébként köszönöm a korrekt válaszokat.

2016. nov. 13. 23:21
 9/10 A kérdező kommentje:
avf motorkód, 2002 passat
2016. nov. 13. 23:22
 10/10 anonim ***** válasza:
130/150 lovas motorhoz belsőt tekintve olyan 300lóig nem kell hozzányúlni. A 150lovas gyárilag alkatrészekkel tud 200lovat, a 130lovashoz kell egy nagyobb turbó hozzá. (persze itt már mind a kettőnél kevlároztatni kell a kuplungot)
2016. nov. 18. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!