Most vettem egy 2006 ford focust 1,6 dieselt és amikor az autót vezetem egy kis ideig minden normális! De amikor egy huzamosabb ideig vezetem akkor kelepelő hang jön a motortérből, ha a kuplongot benyomom akkor elmúlik a hang?
Szedd ki a gólyát a motortérből és nem kelepel tovább!
Hogy ha a kuplungot benyomod, elmúlik-e a hang, azt mi honnan kellene tudjuk? Miért nem próbálod ki magad?
Jól van na, gondolom elütötted a kérdőjelet.
Próbáld meg mobillal vagy más eszközzel rögzíteni a hangot és azt is oszd meg! Így látatlanban, sőt hallatlanban nehéz kitalálni, hogy mi lehet a baj, de egy avatott fül (nem az enyém) talán felismeri.
Ajaj! :(
Próbaúton ez nem derült ki? Nem biztos, hogy ezt célszerű lett volna így megvenni.
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de ez simán lehet kettőstömegű lendkerék.
Nálam is ugyan ez volt a tünet. Csak bemelegedve csinálta ezt a kerregő hangot. 10 éves, tehát gondolm 200.000km benne van már. Ha mostanában az előző tulajnál nem volt cserélve, akkor pont időszerű. Kb ennyinél szokta megadni magát.
Pont így jártam. Amíg a moror hideg volt, nem nyomtam neki, addig a sűrű olaj jótékonyan eltakarta az egyik henger hajtókarcsapágy-törését.
Kölcsön autó volt ráadásul, amikor kipróbátuk, csak az udvaron mentünk egy kört.
Kifelé a faluból elkezdett kelepelni... Kuplung kinyom, elhallgat, újból gáz, és gyorsít, újból elkezdett kelepelni..
ezt dobta a gép, így jártam
(később kiderült, hogy tudták a hibát)
Akkor te nyilván nagyon faszán vezetsz előző! A szerelődnek pedig vagy röntgen szeme van és belelát, vagy kivette és megnézte. Mert kívülről ránézésre ha még nem zörög, nem lehet megállapítani az állapotát. Ha meg már zörög, akkor csere.
Egyébként nem tudom mért retteg mindenki ettől. Nem olcsó, de azért nem kifizethetetlen. Vannak sokkal drágább alkatrészek is ezen az autón és szerencsére nem kell évenként cserélgetni, tehát csere után egy jó darabig megint nem lesz vele gond.
Én ugyan csak Pécs és Budapest közötti rendszeres autópályázásokra használtam a kocsit. 2 órát mentem folyamatosan váltás és lassítás-gyorsítás nélkül. Tehát nem lehet azt mondani, hogy percenként rugdostam a kuplungot. Mégis 8 év és valamivel több mint 200.000km után széthullott.
"Arra meg nem tudok mit mondani hogy neked szétesett de amúgy a lendkereket a rövid távok és a beindítások cseszik a legjobban."
Nem tudom 230km mennyire számít rövid távnak. Véleményem szerint nem az.
Heti 2db, azaz kettő darab indítás van. Ez 10.000km alatt kb 45db-ot jelent. Szerintem ezt se nevezhetjük extrém soknak. Hiszen aki naponta jár az autójával főleg városban, ennek sokszorosa is megvan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!