Hogy kell bebikázni egy autót? PONTOS leírást kérek, ha lehet!
Van ugye az autó ami nem indul. Van egy másik ami jó.
Amiről bikázol beindítod. (Ez nagyon fontos mert ha nem indítod be leszívja annak is az aksiját) naszóval beindítottad az egyik autót. Az akkumlátor +pólusára ráteszed a piros vastg bika kábelt. A - pólusra pedig a feketét. Egyenáramról van szó szóval fontos hogy + a + al legyen összekötve.
Ezek után annyi a dolgod hogy beindítod a lemerült akkumlátorú autót.
(Lehet állítólag töltőről is bikázni de nekem még nem jött össze)
Lényegében : amikor feltesszük : első a pozitív majd a negatív.
Ennyi a titka,először azt amiről bikázunk (tehát a jó akku) pozitív,ezt rá a merült pozitívra,majd jó akku negatív és merült negatív.
tehát lépésről lépésre : jó akk. pozitív-> merült akk. pozitív,jó akk. negatív-> merült negatív.
Indítózol amint beindult jöhet a levétel.
Levétel : fordítva : első a negatív majd a pozitív.
Tehát : Merült akk. negatív ,pozitív le,jó akk. negatív pozitív le.
De nem lesz baj,ha merült akk negatív -> jó akk. negatív ,majd merült akk. pozitív-> jó ak. pozitív le.
Lényegtelen.
Veszel egy indítókábelt.(Minél vastagabb a RÉZ benne annál jobb)
A járó motorú autóval megközelíted a bikázandó járművet annyira, hogy a kábel két vége elérjen a két jármű akkumulátoráig.
A pozitív, (akkunál a "+" jelzésű polusokat) összekötöd, a piros színű kábellel.
A negatív ,(akkunál a "-" jelzésű polusokat) összekötöd, a fekete színű kábellel.
A sorrend azért legyen úgy, hogy előbb a pozitív, majd a negatív, mert így elkerülhető a csatlakoztatás közbeni szikrázás.
Mikor a két kábelt felhelyezted, és az indító jármű motorja jár, akkor lehet próbálkozni beindítani a lemerült akkumulátorú járművet. Ha nagyon le van merülve az akku, akkor összekötés után érdemes az indítással várni néhány percet, hogy legyen ideje a járó motorú járműnek a bikakábelen keresztül tölteni egy kicsit a lemerült akkumulátort.
Miután sikerült beindítani a járművet, a negatív kábellel kezdjük a két jármű szétkapcsolását. Majd utána jöhet a pozitív kábel lecsatolása.
Egyik válasz se helyes,ugyanis a fekete kábelt a működő akkisnál kell csak a negatívra kötni,a bikázandó autónál testpontra kell kötni.
Egyébként a helyes sorrend úgy néz ki,hogy összekötöd a két akku pozitívot,utána rákötöd a jó akksira a negatívot,majd a rossz autónál a testet,majd utána indítod be a jó autót,vársz vele kb 1 percet,majd utána próbálod indítani a rosszat.
Természetesen mind a két autónál minden elektromos fogyasztót lekapcsolsz.
Ha pedig beindult,akkor először a működő autóról leveszed a negatívot,majd utána a kisegített autóról,majd szintén előbb a jó autóról a pozitívat,és végül a bebikázottról a másik végét.
Ez a helyes sorrend és eljárás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!