Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy kell bebikázni egy...

Hogy kell bebikázni egy autót? PONTOS leírást kérek, ha lehet!

Figyelt kérdés
2016. nov. 6. 09:44
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Kell egy nagy nősténybika, a pórázt rákötöd az akkumulátorra, kuplunggal egyes, majd rácsapsz.
2016. nov. 6. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Van ugye az autó ami nem indul. Van egy másik ami jó.

Amiről bikázol beindítod. (Ez nagyon fontos mert ha nem indítod be leszívja annak is az aksiját) naszóval beindítottad az egyik autót. Az akkumlátor +pólusára ráteszed a piros vastg bika kábelt. A - pólusra pedig a feketét. Egyenáramról van szó szóval fontos hogy + a + al legyen összekötve.


Ezek után annyi a dolgod hogy beindítod a lemerült akkumlátorú autót.


(Lehet állítólag töltőről is bikázni de nekem még nem jött össze)

2016. nov. 6. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

Lényegében : amikor feltesszük : első a pozitív majd a negatív.

Ennyi a titka,először azt amiről bikázunk (tehát a jó akku) pozitív,ezt rá a merült pozitívra,majd jó akku negatív és merült negatív.

tehát lépésről lépésre : jó akk. pozitív-> merült akk. pozitív,jó akk. negatív-> merült negatív.

Indítózol amint beindult jöhet a levétel.

Levétel : fordítva : első a negatív majd a pozitív.

Tehát : Merült akk. negatív ,pozitív le,jó akk. negatív pozitív le.

De nem lesz baj,ha merült akk negatív -> jó akk. negatív ,majd merült akk. pozitív-> jó ak. pozitív le.

Lényegtelen.

2016. nov. 6. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

Veszel egy indítókábelt.(Minél vastagabb a RÉZ benne annál jobb)

A járó motorú autóval megközelíted a bikázandó járművet annyira, hogy a kábel két vége elérjen a két jármű akkumulátoráig.

A pozitív, (akkunál a "+" jelzésű polusokat) összekötöd, a piros színű kábellel.

A negatív ,(akkunál a "-" jelzésű polusokat) összekötöd, a fekete színű kábellel.

A sorrend azért legyen úgy, hogy előbb a pozitív, majd a negatív, mert így elkerülhető a csatlakoztatás közbeni szikrázás.

Mikor a két kábelt felhelyezted, és az indító jármű motorja jár, akkor lehet próbálkozni beindítani a lemerült akkumulátorú járművet. Ha nagyon le van merülve az akku, akkor összekötés után érdemes az indítással várni néhány percet, hogy legyen ideje a járó motorú járműnek a bikakábelen keresztül tölteni egy kicsit a lemerült akkumulátort.

Miután sikerült beindítani a járművet, a negatív kábellel kezdjük a két jármű szétkapcsolását. Majd utána jöhet a pozitív kábel lecsatolása.

2016. nov. 6. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
Én annyit tennék hozzá, hogy az autót amit bebikázol, ne állítsd le indítás után, hanem hadd menjen a motor, és lehetőség szerint érdemes menni vele legalább pár kilómétert. Ugyanis attól, hogy beindult, az akku feszültsége még alacsony, lehet ha leállítod, nem indul be megint.
2016. nov. 6. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
Viszont ha a generátor kifújt értelmetlen :D
2016. nov. 6. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2016. nov. 6. 11:33
 8/14 A kérdező kommentje:
Ez így is jó?A kérdést ezért tettem fel,mert amit leírtatok azt is olvastam meg ezt is A fekete kábel végét csíptessük az indító akku negatív pólusára, majd a másik végét a lerobbant kocsin helyezzük el. Ha lehet, ne az akku pólusára kössük, hanem a motoron egy fémes testre. A motortartó épp megfelel.És kíváncsi voltam hogy ki hogy tudja vagy szokta csinálni.
2016. nov. 6. 11:40
 9/14 anonim ***** válasza:
Jó úgy is. Az akksi negatív pólusa testelve van a kocsiszekrénn,el. Tehát bármely fémes ponthoz csatlakoztatod a negatív kábelt, az áramkör kialakul. Érdemes a motortartó bakra, vagy más nagyobb FÉMTISZTA felületre csiptetni.
2016. nov. 6. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
100%

Egyik válasz se helyes,ugyanis a fekete kábelt a működő akkisnál kell csak a negatívra kötni,a bikázandó autónál testpontra kell kötni.


Egyébként a helyes sorrend úgy néz ki,hogy összekötöd a két akku pozitívot,utána rákötöd a jó akksira a negatívot,majd a rossz autónál a testet,majd utána indítod be a jó autót,vársz vele kb 1 percet,majd utána próbálod indítani a rosszat.


Természetesen mind a két autónál minden elektromos fogyasztót lekapcsolsz.


Ha pedig beindult,akkor először a működő autóról leveszed a negatívot,majd utána a kisegített autóról,majd szintén előbb a jó autóról a pozitívat,és végül a bebikázottról a másik végét.


Ez a helyes sorrend és eljárás.

2016. nov. 6. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!