Suzuki 1.3 84Le (benzines) autót, meddig kell pörgetni váltás előtt?
Nincs rá általános recept,mert nem tudjuk hogy milyen gyorsításra gondolsz.
3000 alatt melegen gyorsításkor semmiképp se váltanám el,de egy fickósabb gyorsítást,például egy neccesebb előzést mindenképpen a nyomatékcsúcs körül kezdenék el,ami 3500 körül van ennél a motornál,és egészen a teljesítménycsúcsig pörgetném,ami 6000-nél van.
Jó motor ez,mert 16 szelepes ellenére is egészen alul tudja már a maximum nyomatékát,és húz is szépen egészen fentig.
4000 felett nem szoktam pörgetni gyorsításkor, es olyan 2300-2600 között haladok vele ha folyamatosan tartok egy bizonyos tempót.
Nem ártok vele a motornak ha 4500 felett pörgetem például gyorsításnál(?) mert gondolom attól kopik a motor ha nyúzva van.
Nem.
Akkor sem lesz baja ha 3 órán keresztül 6 ezren mész vele.
"És mi az a minimális fordulat szám amin lehet vele közlekedni ugy hogy nem árt a motornak és még gazdaságos is?"
Komoly hiba a gazdasági szempontokat csupán az üzemanyagra fókuszálni. Igaz, hogy napi szinten az látszik meg a pénztárcán, de a fékek, vagy a motor élettartama ugyanolyan fontos. Ha nem fontosabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!