Cserélt már valaki Opel Astra F Típusú autóban Hajtókar csapágyat? Mire kell figyelni csapágy cserélésekor?
köszönöm a tanácsot! Nem büszkélkedem de javítottam már pár motort de ilyet még soha nem csináltam!
Nincs fúllos műhelyem de nem is koszos,poros!
Nem kell figyelni semmire.
Leveszed az olajteknőt.
Két csavart kitekered a hajtókar alján, lejön az alja kiveszed a régi két fél csapágyfémet, beteszed a két újat ugyanolyan helyzetben.
Visszacsavarozod a hajtókar alsó részét, nyomatékkal meghúzod. Megmozgatod a főtengely, hogy nem szorult-e meg.
Mész a következőkre.
Felrakod az olajteknőt.
Kevés ennél egyszerűbb meló van.
Még annyi, hogy az olajteknő levételéhez előbb le kell venni a kipufogót, az olajtenőn belül pedig az olajszivattyú csöve lehet utban, azt is le kell venni pár csavar fogja. De ezeket úgyis látni fogod.
Ha van aknád és egy kis rutinod szerelésben akkor nem lesz gond.
Azért az sem árt, ha tudod, hogy milyen méretű hajtókarcsapágyat vegyél...
STD-standard, azaz alapméret. Vagy 1. túlméret, esetleg 2. túlméret? Ezt katalógusból nem mondják meg neked.
Gyárilag alapméretű. De egy F Astránál már előfordulhatott motorgenerál, kerülhetett bele túlméretes csapágy.
Ez az, vigyétek jó sokan szakszervízbe az autót, és jókat koppantok majd. A majdénmegmondom józsinak a kisujja többet ér, mint sok idióta szakszervizes.
Beletört csavarok, összeforgatott gyűrűk, félredugott csatlakozások, tömítés! nélkül felrakott szívósor, agyontépett csavarok, vagy meg sem húzott.
Csak kb ilyenekkel találkoztam...mint majdénmegmondom józsi.
Bizonyára feledékeny is vagy, és nem emlékszel rá, hogy a felsorolt hibákat is mind te tetted az autóba az előző javítás alkalmával.
Nem árt, ha az egyszeri betérőből az ember törzsvendéget csinál. Láttam hogy megy ez, valami fék gondnál (hátsó tengely) megcsinálta az illető tessék lássék a féket (nem az én autóm volt, én akkor még haver voltam), majd jót rásózott a kerékcsapágyra... az ügyfélnek pedig jelezte, hogy a csapágy is cserés lesz, de ameddig még működik, nem akarta cserélni. Nem tetszett semmio furcsa hangot hallani? Nem morog? Jó, én szóltam, még pár ezret elmegy, akkor majd cseréljük.
Az úgyfél meg odáig volt, hogy milyen jó szaki, ezt is megmondta előre. Persze, az általam okozott hibákat én is tudnám előre.
Kedves felettem író majdénmegmondom józsi, egy motor bontásához tisztatéri követelményeknek megfelelő munkaterület kell. Egy autógyár motorszerelő üzeme ilyen. Nem véletlen hogy a hozzád hasonló szerelők miatt van, hogy Magyarországon egy motor addig jó, ameddig egy magyar műhely szét nem bontja akár egy akármilyen csekély hiba miatt. Így lett nekem hengerfejezésből motorcserém...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!