Peugeot 5008 vagy Citroën Grand C4 Picasso?
Senki nem szólt hozzá a témához eddig :-(
Francia autó kedvelők, hol vagytok? :-o
Mi mindkettő márkát kedveljük, volt mindkettőből több autónk. Jelenleg régi picasso-nk van.
Az 5008-ast és a Grand C4 Picasso-t is kipróbálva, utóbbi jobban tetszik az egész családnak. Itt mindkettőből a 2014 utáni újabb gyártmányokról van szó. Míg 5008-asból Allure addig a C4-ből Exclusive kategóriát nézegetünk, tehát az extrákkal rendelkezőket.
5008-asban jó dolog, hogy vannak mechanikus kapcsolók, a C4 teljesen digitális vezérlésével szemben. De épp ez a 7-10 colos kijelző a pozitív a C4-ben, az 5008-as mini fedélzeti kijelzőjével szemben. Azt sem értem a tolatókamerát miért spórolták ki az 5008-asból.
Automata váltó esetében is, nekem a C4 jobban tetszett. A régebbi Picasso-ból kiindulva úgy hittem a Peugeot gyorsul majd jobban, de tévedtem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Másik kérdéshez írtam, de ide is illik:
Sokan kritizálják a francia autókat, de tapasztalatból mondom, 99 százalékuk nem vezetett, nem birtokolt francia autót, csupán a magyaroknál kialakult, hogy ezt kell mondani, mert más is ezt mondta. :-o :-( Halottam valakitől... A kollégám mesélte, akinek német autója van... a szomszéd keresztfiának, unokahúgának, férjének volt egy francia autója és az nagyon rossz volt...
Kezdjük avval, statisztikai megállapítást még az a magánszemély sem tud levonni, akinek valóban volt/van francia autója. Hiszen egy átlagember legfeljebb 2-8 autót használ élete során.
Érdemleges statisztikai adatoknak utána lehet nézni. Az autók népszerűségének, a szervizelési átlagoknak, a meghibásodások előfordulásának, gyakoriságának, a típusok átlagos életkorának, stb.
ADAC hibastatisztika 2013.-ba a kompakt autók között a második legjobb volt a Citroën C4 Picasso, csak a BMW X1 előzte meg!
De persze a statisztikák is alakíthatók igény szerint, így ezek sem mindig mérvadók. Ráadásul, a kategória nélküli rangsorokban minden típusú, árkategóriájú autót összehasonlítanak mindenfélével. Mintha egy gepárdod hasonlítanánk össze egy elefánttal. :-)
Az ilyen rangsorban a japán autók vannak elől többnyire. Főként a Honda, Mitsubishi, Toyota, de a Suzuki is előkelő helyezéseket szokott elérni. Ám a német autók semmivel nem mutatnak jobb szintet a francia járgányoknál! Ez egy nagy magyar tévhit!
Sofőrként és magánemberként vezettem már mindenféle márkát, típust. Saját autónak megkedveltem a Peugeot-Citroën autókat, pedig volt már német és japán is alattunk. Egyterűeket nézve:
Oper Zafira 1.6 Enjoy - Ment mint a golyó, de előzésnél néha elfogyott az erő belőle. Hosszú úton kényelmetlenül kemény volt az ülés, főleg a középső sor és a pótülések. Sokszor kellett szervizelni. Szinte mindig volt valami kis apró gond vele. :-( 1,5 év után lecseréltük.
Peugeot 308 SW 1.6 benzines Full extra- Ez kombi, így a pótülések csak ki-be tehetők, ha épp kellenek. Mindig előre kellett tervezni, ráadásul csak gyerekeknek ajánlott, felnőtt nem fért el bennük. Az autó ettől függetlenül nagyon kényelmes, és kifejezetten sportos vezetési élményt nyújt. 200 km/óráig mertem tolni neki próbából. Szépen gyorsult, erő soha nem fogyott el. Úttalan utakon is jól teljesített. (pl. Zalaszántói sztúpához viharos eső után, erdőben hegynek fől és le) A panorámatető nagyot dobott a komfortérzésen.
Citroen xsara picasso 1.6 sx - öreg autóként vettük, de úgy is nagyon jól bírta magát. Műszaki vizsga előtti szervizeléseken kívül nem kellett javítani! És itt egy 10-14 éves autóról beszélünk! Általában Bp-en belül használtuk, de évente 4x-7x mentünk vele vidékre is. Autópályán szépen ment 120-150 között, bár nem egy sportautó. Fogyasztása városban is 10-12 liter. :-( De cserében bátran lehetett nyúzni. Akár a 307SW-nél, ennél is szuper jó találmány az önálló, mobilan rendezhető ülések. (kivéve az elsők) Szekrényektől a teljes kertészeti felszereléstől, az építési cuccokig mindent vittünk vele. Utazni kényelmes, minden ülésben.
Citroen C4 grand 2.0 Bluehdi Exclusive automata 2014 - Egyszerűen fantasztikus autó! Mindegyik családtag beleszeretett! Már a kiválasztásnál is vonzott mindannyiunkat. Használat után pedig csak fokozódott a vonzalom. :-) Hatalmas, tágas, napfényes (panorámatetővel), halk, gyors, futurisztikus. Gyerekeim csak űrhajónak hívják. :-)
Ahogy mindenki szokta említeni, a klímának és néhány egyéb vezérlésnek jó lenne külön gomb, de megszokható a tablet vezérlés is. Napfényben néha zavaró tud lenni. :-(
A JBL hifi igazi élmény! A klíma szinte azonnal hideget nyom. A fűtés a miénkben skandináv széria lévén plusz fűtőradiátorral szerelve nyári hőségre képes még mínusz 20 fokban is.
A hosszú utazásoknál is nagyon kényelmes. Mivel full-full extrás az autó, így ki sem akarunk szállni belőle.
Európa túrát mentünk vele Párizsba! Ausztria-Németország-Belgium, Franciaország. (Egy hétig voltunk Párizsban ismerősnél, akkor többnyire a garázsban volt. Könnyebb gyalog közlekedni a belvárosban, mint autóval.) A visszautat sem apróztuk el! Párizs-Lyon (megszálltunk)-Avignon-Marseille-Cannes-Nizza (megszálltunk a közelben), Majd Olaszország Genova, Pisa (megszálltunk San Miniato-ban), Firenze-Bologna-Padova-Velence-Ljubljana-Budapest.
Tankoláson, autómosáson kívül, egyszer cserélni kellett ablaktörlőlapátot elől. Ha már ott voltunk, a Párizsban élő barátunk autószerelő ismerőse átnézte az autót a visszaút előtt. Semmi problémát nem talált.
Kicsivel több, mint 4000 kilométer lett a vége. Gond és probléma mentesen, nagyon kényelmesen. Ennél a tesztnél nem kell nekem több, mindent elárul a francia autókról!
Még annyit megjegyeznék, teherautók esetében nálam a Fiat és a Peugeot van a ranglista élén. Harmadiknak a Toyota, de az csak kisteher volt, ám ezren használták és azt is bírta a cégnél.
Jómagam egy autóalkatrész forgalmazó cégnél dolgozom.
45F
Nem tudunk dűlőre jutni még mindig, pedig lassan döntenünk kellene.
Most már ott tartunk, hogy más márkák is szóba jöttek, amivel csak jobban összezavartuk magunkat. :-(
Ahány embert megkérdezünk, mind mást mond. Legyen az úrvezető vagy autószerelő. A saját autószerelőnk a Citroën-re voksolna, mert hozzájuk nagyon sokszor jönnek újra és újra ugyanazon peugeot-k javításra. Csak mindig más a baj velük. A saját tapasztalatunk is az, kicsit hisztisebb a Peugeot a Citroën-nél, ám viszont fickósabb, erősebb.
Az 5008-asban nem tetszik a mini kijelző. A Grand
C4-et próbáltuk előbb, utána hiányérzetem volt a tolatókamera és főleg a 360 fokos kamera miatt. Nagy autók, jól jönnek ezek a kamerák. Nem is értem, miért olyan ritkaság az 5008-asoknál a tolatókamera. (?)
A citroën-nél pedig a túlzott digitalizálás nem jön be, zavaró, hogy nincsenek gombok, mindent a tabletről kell kezelni.
A legnagyobb problémám, hogy még nem találtunk olyan autót egyikből sem, amiben (aránylag) kevés kilométer lenne, kora sem túl régi, és mindez mellett full extrás is.
Illetve egy Grand-ot találtunk, de megvették ez orrunk előtt. Más márkából viszont sikerül ilyet találnunk, ám azoknak kisebb a csomagterük.
Kompromisszumokkal döntést hozunk a közeljövőben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!