Milyen autók a mai Opel Astrák? Az F Astra nagyon megbízható autó volt, igaz ez a mai Opel Astrákra is?
Márkától függetlenül minden autóra igaz, hogy minél újabbak, annál bonyolultabbak, annál több bennük az elektronika és annál több a hibalehetőség is.
Persze valamit valamiért, egy K Astra sokkal több multimédiás többletszolgáltatást nyújt, sokkal kényelmesebb, jobb vezetni, mint egy 20 évvel ezelőtti modellt.
Motor terén olya hatalas fejlődés nem volt. Ezt az egyre szigorodó környeztvédelmi normák fékezik leginkább. Persze a mostaniak azért nyomatékosabbak, halkabbak, kevesebbet fogyasztanak, de a régiek is elvittek bárhová. Fejlődés inkább az extrákban és a multimédiában volt és van a mai napig elég dinamikusan.
Ahogy én látom szubjektíven az Astra generációkat:
F: Egyszerűség, kevés hibalehetőség, gyenge kaszni. Kevés hibalehetőséggel rendelkező egyszeű szerkezet, de ennek köszönhetően a hibalehetőség is kevés. A kaszni, sárvédő ívek pl a gyenge pontja.
G: A külső formaterven jelentősen változtattak. A kornak megfelel, divatosabb kasznit kapott. A karosszéria már galvanizát így sokkal kevsbé érzékeny a korrózióra.
H: A külsőn tovább finomítottak. A beltért redikálosan átalakították. Sok új extra jött be. Pl aktív elektronikus lengéscsillapítás vezérlés (IDS+) vagy pl a kanyarkövető xeonon fényszórók, ami a ketegórijában az Astrában volt először elérhető. Igazi Innovatív 21. századi autó lett az Astrából. Motorok terén is megjelentek a turbó benzinesek, dízelből pedig csak CR-rendszerű volt már ekkor.
J: Újabb ráncfelvarrás kívül-belül. Belül talán nem a legszerencsésebb irányba mentek el. A letisztultság helyett a rengeteg túlbonyolított gombot választotta az Opel. Sokan kritizálták a kkocsit a túl nagy tömeg miatt. Árban is volt egy elég nagy ugrás és valószínű a pénzügyi válság miatt is nem volt már annyira elterjedt népautó, tömegautó a J modell, mint a korábbiak.
K: Tömegcsökkenés. Újabb innovatív extrák: led-mátrix fényszóró, érintőképernyő, on-line kommunikációs rendszer (onstar). Az Opel itt az extrákra és a tömegcsökkentésre, tágasabb belső térre helyezte a hangsúlyt. A műszerrfalon a sok gomb helyett inkább letisztultság, érintőképernyő van. Nagyon sok kényelmi extrát nyújt az autó, nem véletlenül kapott év autója elismerést.
A kérdés csupán hogy ez a rengeteg elektronika mennyire fog avulni az évek során. És mennyire lesz olyan megbízható, hibátlan autó 20 éves korára ezzel a giászi mennyiségű szenzorral, hibaforrással, mint egy F Astra...
Nem rossza autók az újak sem. De változik a világ, változnak az elvárások.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!