Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1.3 8V Swift, üzemmelegen...

1.3 8V Swift, üzemmelegen alacsony alapjárat, beleremeg a kasztni is, ötletek? (részletek lent)

Figyelt kérdés
Legfontosabb: Üzemmelegen elég alacsony az alapjáratom, sajnos nem tudom mennyi, mert fordulatszámmérő nélküli kivitel, de ha rákapcsolom a tompítottat beleremeg az autó és úgy is marad alacsonyan, kicsit remegve jár tovább, ha lekapcsolom kicsit jobb, megemelkedik a fordulatszám. Ez hidegen nem jelentkezik, mert akkor még dús a keverék, viszont beindítás után enyhén elkezd zakatolva, "ugrálva" járni a motor, mintha háromhengerezne. Ez nem tart sokáig kb. 1 perc után kisimul a járása, csak addig ilyen amíg csont hideg a motor. Pár hónapja voltam ezzel szerelőnél, akkor azért mert ha nagyobb gázt nyomtam, akkor megtorpant a motor, üzemmelegen is. Akkor cserélve lett gyertyák, kábelek, gyújtáselosztó fedél, rotor, a fojtószelep ki lett takarítva állítólag tiszta korom volt az egész. Amint a leírásból látszik, nem teljesen lett megoldva a probléma és ahogy egyre hidegebb idő van, egyre durvábbak ezek a tünetek. Most ilyen félhideg állapotban ha gázt adok alacsonyabb fordulaton, akkor kicsit hezitál a motor mintha nem tudna elkezdeni pörögni, mintha valami visszatartaná egy pillanatig. Ez a hezitálás nekem olyan mintha ez a fentebb írt gázadásos torpanás előjele lenne ismételten. Ez is megszűnik, ha üzemmeleg a motor. Igazából üzemmelegen az alapjáraton kívül minden tökéletes. Meg pöcc-röff a motor állandóan, ereje az jó szóval nem gyenge a motor. Meg nagyon vigyázok rá, mindent megadok neki 9ezer körül már kapja az összes olajat szűrőt mindent, két olajcserénként kap szelephézag állítást is. Ehhez kérnék ötleteket, hogy mi lehet még. Alapjárati motor ha jól emlékszem nem volt takarítva, nem tudom, hogy injektornak, map szenzornak, lambda szondának ehhez lehet-e köze. Esetleg valami gyújtás probléma? Kipufogót hallom néha pöffeni, "fingani" egyet. Motordiagnosztikát tudnak végezni ezen a motoron? Az talán ki tudná mutatni nem? Már úgy vinném szerelőhöz, hogy egy kis iránymutatást adnék, hogy mit szeretnék átnézetni, mert több mint egy éve bosszant ez a dolog és nincs megoldva. Köszönöm. Üdv.
2016. okt. 17. 15:26
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Szia. Nekem is ez a bajom, főleg tompított kapcsolásnál. Amit hozzá tudok tenni, hogy 96- ig nincs benne alapjárati motor. Viszont van olyan, hogy aktívszenes tartály, ha esetleg nincs más ötlet azt is meg lehet tekínteni. Bár nem tudom mi az de írták egyszer anno facebookon, hogy nézessem meg, de azóta se értem oda. Nekem gyertya csere után csak hébe-hóba csinálja...
2016. okt. 17. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Az hogy lehet, hogy nincsen benne? Szerintem lennie kéne. Egyáltalán egy aktívszenes tartálynak mi köze az alapjárathoz? Valaki világosítson fel erről.

Csináltam videót. Ilyen az alapjárat hidegen kb. 45másodperccel beindítás után: [link]

2016. okt. 17. 17:31
 3/12 anonim ***** válasza:

Látom szereted Puzsér videóit :) Suzukid van ugyan az a gondod mint nekem, és még Puzsért is követed, rossz ember nem lehetsz.


Hidegen nekem is ilyen, én 6 percet várok reggel mielőtt elindulnék utamra. Akkor még melegebb a motor és az mindenkinek jó. Csináld azt, hogy kikormolod egy picit, nekem az segít. Leírom mit szoktam. 1-be huzatod ( üzemmeleg motornál ) 20 ig majd 2-es azt 42-45 ig, majd 3 azt 65-70-.ig majd 4 azt 80-85 és 5- be föl (autópályán :DDDDDD) és ott egészen elmégy 100-al egy 10 km-t majd vissza ugyan ezt. Nekem érezhetően javul ilyenkor a Suzy. És igen, mint írtam nincs alapjárati 96-ig akkor tették bele a bosch cuccokat amik úgy 15 évig bírják, majd egyből meghalnak :/.

2016. okt. 17. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Hát nem tom én alapból kb. 30-nál váltom a kettest, 50-nél a hármast, városban 70-nél váltom a négyest pályán meg 110-nél :D Ja csináltam már kikormolást, de nekem nem segít. Mindig ugyanaz a helyzet. Nekem az a gyanum, hogy valami elektronikai gond lesz. Valami rossz jelet küld vagy nem tom...Lehet elviszem egy márkaszervizbe aztán olvassák le a kódokat meg nézzék meg az injektor mappingot meg ilyesmi. Ecu van úgyhogy elvileg lehetséges egy ilyen diagnosztika.
2016. okt. 17. 19:52
 5/12 A kérdező kommentje:
Ja, Puzsért meg nagyon bírom, el is szoktam járni az előadásaira. :)
2016. okt. 17. 19:54
 6/12 anonim ***** válasza:

Mondom én jó gyerek vagy, jól neveltek. Gödőrbe is jársz?

Vedd le a map szenzort ha leáll akkor jó ha felpörög akkor az a hibás.


Így, mint a csávó. https://www.youtube.com/watch?v=rzA1bOk-LbU

2016. okt. 17. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:
Ja. Ha van idöm, akkor megyek Gödörbe. Köszi a linket, holnap kipróbálom.
2016. okt. 18. 00:11
 8/12 anonim ***** válasza:

Én visszanézem, kicsit messze lenne azért :D


Megcsináltad? Mi a helyzet?

2016. okt. 18. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
Még nem. Csak késö este lesz idöm. Éjfélig letesztelem.
2016. okt. 18. 17:31
 10/12 A kérdező kommentje:
Na leteszteltem. Az történt, hogy beindítottam a kocsit és hideg motorral történt meg a teszt, kb. 2percet járt a motor. Amikor lehúztam a map szenzort akkor egy pillanatra leesett a fordulatszám, majd rögtön visszaállt az alapjárat. Amikor visszadugtam rá a map szenzort, akkor mintha mi sem történt volna, majd amikor újra lehúztam, ugyanaz történt, egy pillantra a leesik a fordulat majd visszaáll és ketyeg tovább. Üzemmeleg motornál is kellene tesztelnem? Mit szólsz? Ez így nincs rendben nem?
2016. okt. 18. 22:16
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!