Csak én gondolom hogy egy adott autónál ahol két fajta benzines motor választható és csak 200 cm3 nagyobb az egyik motor mint a másik ott nem kevesebb a fogyasztása a nagyobb motornak? Többi lent!
Gondolok itt például Golf 4-es 1,4 vagy 1,6-os motor
Ford fusion 1,4 vagy 1,6 motor
Ignis 1,3 vagy 1,5
Honda Jazz 1,2 vagy 1,4
stb,stb,stb
Vagy vajon miért csak ennyi az eltérés? Mert nem ésszerűbb lenne egy 1,4-es takarékos gyengécske és egy 2000-es pörgős erős? Tudom hogy vannak ilyenek is de én a fogyasztásra vagyok most csúnyán rákattanva. (Diesel már volt szerettem de most benzines kell!)
Nem csak a lökettérfogat számít. A motor felépítése, teljesítménye stb..
Egyes gyártóknál az 1.4-es 16 szelepes motor annyit tud, mint máshol az 1.6 8 szelep.
Egy másik fontos dolog, az autó teljesítmény/tömeg aránya és a te szokásaidnak megfelelő közlekedéshez szükséges teljesítmény/tömeg arány vagy adott típusnál egyszerűen csak a teljesítmény. erre egy egyszerű példa:
Veszel egy 1.6-os benzines Passatot meg mondjuk egy 2 literes ( B5, 100 és 131 lóerő ). Ha az általad elképzelt tempóhoz kevés az 1.6-os akkor taposni fogod neki, hogy menjen míg a 2 literesnél már nem fog görbülni a padlólemez így a 2 literes nem fog többet enni, mint az 1.6. Nem a 2.0 fogyasztása csökken, hanem az 1.6-é nő meg annyira, hogy egálban lesznek. Ha nagypapásan akarod hajtani a Passatot, akkor az 1.6 nyilván kevesebbet fog enni. Ugyanez megfigyelhető pl az E36nál is, a 316,318,318is fogyasztása azonos használat esetén 1 literen belül van, pedig 100-115-140 lóerő a difi.
Harmadrészről,általában nem csak két motor volt választható. A Golf4-ben az 1.4-től a 3.2-ig volt minden. Általában a gyártók egy motort több típusba szerelnek, és némi átfedéssel árulják az méretosztályok között, így gazdaságosabb a gyártás.
Egy adott modellt többféle módon használtak a vásárlóik, ezért elérhető több motor így törekedtek a minél nagyobb vevőkör elérésére.
Fogyasztásra rákattanással árnyékra is lehet vetődni.
A gyártók által megadott fogyasztási adatok nagyon ritkán közelítik meg a valós használat során mért adatokat, ráadásul a vezetési stílus is befolyásoló tényező lehet.
A kisebb motor nem feltétlenül jelent takarékosabb motort, hasonló tömegű kasznit kell cipelni, s a kisebb motor lomhább, erőtlenebb is, ezt a benzinfogyasztással tudja kompenzálni.
Az kérdés egyik fele talány. Ki tudja miért kicsi az eltérés. SOk minden belejátszhat, aktuális törvények stb.
Az hogy melyik mennyit eszik mindig leginkább a súly és a motor hatásfokának a kérsése, na meg a lábméreté.
Pl. hogy régi autókról beszéljünk, az 1,6-os malac passatok is 7 kürül ettek normális stílusnál, én elmentem ennyivel az 1.8as 160 lovas corradommal. De ha nehéz volt a lábam vagy dugó volt, elmehetett 15ig is.
A passat szerintem max akkor enne ennyit ha elmegyek egyesben Emdenbe.
Szóval egy nagy motor sem zabál feltétlenül, ha nem vszed ki belőle azt a teljesítményt, csak hát ha jól megy akkor az ember hajlamos ki is használni így statisztikailag igen, általában többet eszik.
Kapisgálom!
A szitu a következő! Eladtam az öreg dieselt astrát mert nem volt benne klíma viszont ezt kompenzálta rozsdával bőségesen, nem érte meg javítattni. Motorikusan soha semmi gondom nem volt 8 év alatt 5-6 liter körül kijöttem mindíg vele. Egy 10 év körüli újjabbat nem merek venni dieselben mert legendák vannak arrol hogy mennyi pénzt költenek rá ha bedöglik valami. Ezért marad a benzines és mivel megszoktam ezt a pénztárcabarát 5-6 literes fogyasztást valami hasonlót keresek benzinesbe. Jazz 1.2-1,4 vagy Fusion 1,4-1,6 Note 1,2-1,4
Nem hajtom és nem gyorsulok sohasem de úgy gondolom hogy a nagyobb cm3 motor kellene azért. Wolksvagenék 1,9 TDI motorja legendásan jó és keveset fogyaszt de rá is lehet fizetni bőségesen ha valamit javíttatni kell! És sok féle kocsiban megtalálható!
Spritmonitor.de
Részletesen tudsz keresni típusokra, rálestem a Jazzre az 1.2-esek átlaga 5,96 az 1.4-eseké 6,29 ( igaz többféle teljesítmény van mindkettőből).
Attól függ, hogy hol. ;) Mert autópályán lehet. ;)
Beleolvastam és a lényeget műszakilag már leírták, de egyet nem láttam így, ... .
Jellemzően ilyenkor az kisebb motor a városi használtra van ajánlva, a nagyobb az autópályázásra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!