Opel Astra H 1.6 -dilemma?! 144e km 2012
Sziasztok,
Autó vásárlás előtt állunk és ilyen Opel-t néztünk ki magunknak. A kérdésem az lenne, hogy figyelni kell-e valamilyen típushibára, gyenge pontokra (hol rozsdásodik, előző széria párásodott, stb..)
Előre is köszönöm.
Az az Opel szervizes átvizsgálás jobb mint a semmi, de igazából nem sokat ér.
Annak idején (szintén H Astrán) nálam a következőket csinálták: Ellenőrizték az izzókat és a folyadékszinteket. Felemelték az autót, szemrevételezték az alvázat, futóműt, fékeket. Kiolvasát a hibakódokat. Ennyi. Ehhez nem kell autószerelőnek lenni. Hozzáteszem, hogy a törött spirálrugót a bal hátsó felfüggesztésnél nem vették észre.
Amúgy a toronyszilentek kupakjait szedd fel, majdnem biztos, hogy látsz alatt rozsdát. Mindegyiken van. Ez lehet esetleg alkualap.
Egyébként maga a kaszni nem nagyon hajlamos a rozsdára. A legelső 12 éves példányok közül is csak a nagyon elhanyagoltakon látni kezdődő felületi rozsdát. Az első dobbetétek mögött szeret megállni a sár, levelek, stb, ami a levélrácsról föntről befolyik és ott megül. Ezért ott érdemes időnként kitisztítani és kivenni a dobbetétek hátsó részet. De a galvanizált kaszninak köszönhetően ez is csak 10 év körül kezd problémát okozni. Ha pedig takarítod, akkor eleve kiküszöbölted.
Ebben már a Z16XER motor van. Nincs különösebb típushibája. A vezérlésmódosító kerék és szelep esetleg...
Párásodás nem jellemző.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!