Benzines kocsi csak egyesben tud lefulladni, ha leesek a kuplungról?
Ezt a bekanyarodásnál való félelmem miatt kérdezem.
Ugyanis mikor második órámon már kidobtam a forgalomba, akkor rengetegszer lefulladtam. Most, így a 16. óra táján már csak 1-szer (vagy egyszer se) fulladok le a jelzőlámpánál, elinduláskor, DE (!) a lefulladás félelme bennem van, mikor bekanyarodok egy utcára. Ilyenkor ugye visszafékezem a kocsit 20-ig, majd kettesbe rakom a váltót és csúsztatottan kell kezelnem a kuplungot. De én még a kanyar csúcspontjánál is még engedem fel a kuplungot , mert félek, hogy lefullad (és ha jól tudom ez kicsit problémás, mert kicsúszhatok a kanyarban - Ugye?).
Kettesben is le tudok fulladni, ha leesek a kuplungról? Vagy csak ugrálni fog a kocsi?
Manualis valtonal van ilye beszely, automatanal automatan kuplugol is, ott masra kell figyelni.
Manualis valtonal:
- bármely fokozatban lefulladhat ha a motor fordulat leesik egy szint ala: akar egy nagy fekezes vagy blokkolassal jaro fekezes eseten. Igazabol ettol fugg a dolog, hogy lehetoleg alapjarat feletti fordulatszamon tudjon jarni a motor. Auto es valto tipustol fugg, hogy melyiknek mekkora a fordulata 2-esben. Lehet csusztatni a kuplggal, de ez nem igazan tesz neki jot. Probald ki, tapasztald ki a tipust, hogy mikor fullad le es a felett tartsd a fordulatszamot. Sok auto menet kozben nem veszi be az 1-est vagy csak nagyon lassu sebessegen. Egyesben hirtelen el lehet indulni, 2-esben mas az attetel emiatt kevesebb mar a max forgatonyomatek, ki kell tapasztalni a tipust vagy ha tanulsz az oktatot kerdezd meg hogy ajanlja vagy figyeld meg o hogy csinalja.
- lehet motor/gyujtas hiba is ha lefullad amikor normal esetben nem kellene.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Városban ilyen kis sebességnél én is sokszor végig kinyomott kuplunggal kanyarodok,mert nálam a 2-es olyan hosszú hogy kis sebességen olyan alacsony fordulaton menne a motor,ami már nem feltétlen egészséges,1-be meg nem túl stíl visszatenni,de sokszor előfordul az is.
Nyilván nagy sebességen erős kanyarokat mindig úgy vesszük,hogy zárva a hajtáslánc(nem kuplungolsz/nincs üresben).
Egyébként az ilyen jellegű paráidat az oktatóddal kéne megbeszélni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Épp ez a baj hogy az oktatók így tanítják az embereket bekanyarodni valahova így majdnem fél óráig tart a manőver.Nem kell itt szarozni,én már kanyarodás közben nyomom a gázt.Ha te is ezt teszed akkor garantáltan nem fullad le a kocsid,de ha csiga lassú tempóban veszed be a kanyart (ami marhára idegesítő amúgy) és nem tudod jól kezelni a kuplungot akkor ne csodálkozz hogy lefullad a kocsi
Egyébként nagyon nehezen tudom elképzelni ezt a szitut,hogy a fenébe lehet kanyarban lefulladni?Ahhoz eszméletlenül tetűn kell menni,én még soha életemben nem fulladtam le kanyarnál én is max lámpánál
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kettesben, ha alacsony a fordulatszámod, simán
berángat majd lefullad.
Tipp:
- Ha fékezéssel lassítasz, akkor akkor kuplung tövig,
fék érzéssel, lassítasz 20-ig, de ekkor már beraktad
kettesbe, kanyarodsz, GÁZt adsz, érzéssel egy kicsit,
majd csúsztatod a kuplungot, és fordítva a gázt.
Mert amint lelépsz a gázról, és kuplungolsz, motor
alapjáratra esik vissza, amit kettesben simán meg-
rángatja a kocsit.
Személy szerint úgy csinálom, hogy megyek keresztező-
dés felé, motorfék, kumplung be, esetleg pici fék,
bekanyarodok, már amikor engedem vissza a kormányt,
már akkor adom neki az anyagot, hogy gyorsítson.
Ezt jégen nem javaslom :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Csak szólok! Ha te a vizsgán kanyarodás közben babrálsz a kuplunggal, és a vizsgabiztos észreveszi -márpedig észreveszi, mert az a dolga- akkor az bukással jár!
Kanyarodás előtt visszakapcsolsz kettes fokozatba, hagyod a kocsit begurulni a kanyar közepébe motorfékkel, a kanyar közepe után kifelé jövet a gázpedállal gyorsítod a járművet. Ez így szabályos. Járművezető oktató vagyok. Mondd meg az oktató kollégának, hogy magyarázza el újra a szabályos kanyarodás menetét!
Időközben találkoztam az oktatómmal, volt vele két órám kettesben, és átbeszéltünk mindent, és meg is mutatta, hogy 3-asból hogy lehet lefulladni. És a műszakit is átvettük.
Az órám előtti napon tettem fel a kérdést, mert múltkor letolt, és nem akartam megint hibázni, de másnap beszéltem oktató bámmal, és minden bekanyarodásnál átvettük a folyamatot. :)
Köszönöm mindenkinek a válaszát!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!