Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi Q5 3. 0 V6 TDI -ben...

Audi Q5 3. 0 V6 TDI -ben alacsony motorolaj szint? Nagyon eszi az olajat? Mi lehet a probléma?

Figyelt kérdés
Nemrégiben vásároltunk egy 2011-es Audi Q5-öst 3.0 V6 TDI motor 176KW/239LE.140.000KM.Amotorolaj szint ebben ugye digitálisan nézhető meg az autó beállításaiban a multimédia egyik al menüjében.Hétfőn kb fél alatt volt a szint " úgy 40%-os" motorolaj szintet mutatott, kedden pedig 160km megtétel után már a szint negyed alatt volt " kb 20%-os "mororolaj szintet mutatott.Ekkor rá töltöttem fél liter Castrol 5W-40 es olajat és ugye felugrott a szint háromnegyedre " 70%-ra kb " A kérdés az hogy ez természetes vagy a motorral gond van és olajat fogyaszt rohamos tempóban ? Vagy most hogy rá töltöttem beáll ez a motorolaj probléma és nem fogyasztja ilyen gyorsan ? Tanácstalan vagyok ezért mindenképp Audi szervíz a cél csak gondoltam ki írom ide hátha össze okoskodok valamit.Remélem érthetően fejeztem ki magam,esetleg akinek ilyen motoros Audija van meghallgatnék minden tapasztalatot és tanácsot.Köszönöm!!!32/F
2016. okt. 4. 23:03
 1/2 anonim ***** válasza:

Töltsd fel a szükséges szintig, és hasonló körülmények között ellenőrizd.


Vásárlás után az első teendők egyik lett volna az olajcsere, szűrők cseréje.

Nívópálca nélkül azt sem látod milyen a motorban lévő olaj (tiszta, vagy szutykos), egy ilyen autót már a vásárlás előtt át kellett volna nézetni szervizben, minimálisra csökkenteni az esélyt, hogy vásárlás után rövid idő elteltével több-százezret rá kell költeni a felújításra.

Talán nincs semmi baj, csak különböző körülmények között (hidegen, felmelegedve) nézted az olajszintet.

Kipufogó gáz milyen színű? (alig látható, kékes, fekete?)

Látsz valahol olajfolyásra utaló nyomokat? (motoron, az autó alatt)

2016. okt. 5. 03:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Attól még, h az Mmi- ben van olajszint felügyelet és kijelzés, nivópálca még van a motoron. Az olajfogyasztás lehet több dolog következménye is. Láttatlanban nehéz lenne megmondani, de h járó motornál leveszed az olajbetöltő nyílásról a sapkát, látni fogod, jön- e füst a forgattyúsházból. Ha csak kicsi jön, az normális. H nagyon, akkor lehet kopott a motor, gyűrűtörés is lehet. Lehet a szelepszár, v a főtengely szimering van oda. Utóbbi esetében olajfoltot hagysz magad alatt komolyabb szivárgás esetén. De lehet csak az olajleengedő csavar, v a szűrő tömítetlen. Sokesélyes a helyzet.

Amúgy jó lenne számszerűsíteni, h hány km alatt mennyi olaj fogy! Ez lesz az első kérdés úgy is. Azt szokták mondani, h 2000 km/ 1L olajfogyasztás még normális... Főleg garancia időszakon bellül. De ez humbuk!

2016. okt. 5. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!