Te miket nézel egy autón vásárláskor hogy minél többet kideríts az állapotáról? Nyilván a km nem mérvadó mert annyit tesznek bele amennyit akarnak valamint szervízkönyvnek és számláknak nem szabad hinni szerintem egy 12-15 éves kocsinál.
Tudom hogy nagy csodát ne várjak és nem is várok valamint attól függ hogy ki hogy használta előtte de azért még 800.000.Ft-900.000.Ft ért csak lehet egy jó kocsit kapni?
Pedálok kopása, kormány kopása, ajtóhézagok egyenletessége, olajfolyás mi van még? Mindenképp elviszem valahova hogy emeljék fel és nézzen rá egy szerelő valamint egy fék és lengéscsillapító mérést végezzenek 5000-7000Ft. Rosszul gondolom? Tanácsok? Vélemények? Tapasztalatok?
Így van,azt kell nézni hogy ne rohadjon,ne legyen összetörve,ne legyen hatalmas hézagok,ne a szentisten tartsa a tornyokat,és ne legyen meggyűrődve a kasztni.
Innentől minden más csak apróság,amit lehet javítani.
Fék és lengéscsillapító mérést végeznek?
Tárcsa állapotát meg látod magad is,a próbakör során meg érzed hogyan fog.Bár egy fékbetétcsere egy használt autón mondjuk úgy majdhogynem alapvető vásárlás után.
A gátlókat meg te is tudod ha végük,hiszen ha lenyomkodod az autót már kiderül,de a próbaúton is az első kátyúnál.
Na és nagy cucc,szinte ugyis lesz baja valahol a futóműnek,ez elkerülhetetlen ilyen 250-300 ezret futott kocsiknál.
Meg itthon majd amúgyse csodálkozz ha 2 évente cserélsz gátlókat,meg évente költesz a futóműre.
Nekem is a kaszni a legfontosabb. Az összes többi alkatrész olyan, mint a Lego. De ha a váz rohad, sérült, stb, akkor felesleges foglalkozni már vele.
Hibatárolókat kiolvastatnám, meg több száz szempontot tudnék mondani még ezen kívül is. Vannak árulkodó jelek, csavarfejek, üvegeken az emblémák, hogy záródnak az ajtók.
Költeni úgy is kell rá, az alapok legyenek jók.
A kasztni legyen jó, ne rohadjon, a fényezés legyen "szép" az elemek ne álljanak össze vissza.
Ahogy írták a kormányt, pedálgumikat, váltószoknyát felesleges nézni. Egy bőrös kormány újrafestése 6-8000Ft, egy bontott kormány 15-20 000 ( kivéve a ritka modelleket). Haverom a pedálra volt rákattanva, amíg meg nem mutattam neki a neten, hogy 3500Ft rá egy gumigarnitúra :D
A kasztni fontos, lakatolni és fényezni sokba kerül.
A beltér is fontos, hiszen mégis csak ebben utazol, ne legyen lepusztítva - ez nem függ a futástól.
A fék lényegtelen, de ahol nagyon gatya a fék ott másra sem költöttek én ezt alapból kihagynám.
Én azt javaslom, a neked tetsző típusoknak olvass kicsit utána márkafórumokon, használt teszteken, szerelőknél érdeklődj. Nyilván van valami elképzelésed, ha kicsit beleásod magad, akkor a leggyakoribb típushibákról és a zsebbe nyúlós tételekről tudni fogsz, ezekre már oda fogsz tudni figyelni vásárláskor.
800-900 000-ért is lehet kapni jó kocsit, csak alaposan körbe kell járni a dolgot és reális elképzelésekkel elindulni autót nézni. Ha 8-900 000-ért egy felső-közép vagy annál nagyobb jól felszerelt autót akarsz, ami még nincs 15 éves és dízel is akkor tuti átqrnak :D
A motor szépen járjon és ne zörögjön vagy nyiszogjon és ne füstöljön. Próbakörnél érzésre az ereje meglegyen. Folyadékszintek rendben legyenek és ne legyen a hűtővízben olaj. első-hátsó lengéscsillapító lenyomás után felengedve csak egyet bólintson és ne folyjon belőlük az olaj. Próbakörön ne zörögjön a futómű és ne húzzon se jobbra se balra a kormány és stabil legyen az autó. A kasznin kis felületi rozsda lehet mert az teljesen eltüntethető de sok rozsda vagy rozsdalyuk nem mert az már komoly lakatosmunka. A kaszni elemeken a színeltérést szemre észreveszem ebből látom ha valahol újra volt fényezve. A lökhárítók színe sok autónál kicsit eltér egy árnyalattal de ha nagy a különbség akkor az korábbi lökös sérülésre utalhat.
Ezek után esetleg szerviz hogy harmadik fél is lássa és ez megnyugtató az eladónak is hogy nem viszem később vissza hozzá az autót egy általa nem ismert hiba miatt.
Az autó megnézése előtt ha a hirdetésben benne van a rendszám vagy az alvázszám akkor leinformálom. Ha ezek az adatok nincsenek meg akkor felhívom és akkor elkérem ezeket az adatokat.
Ha nem derül ki semmi rossz a leinformálás során akkor felhívom és időpontot kérek az autó megnézéséhez és kipróbálásához. Telefonban nem nagyon kérdezősködök mert úgyis mindenki azt mond amit akar. Annyit kérdezek hogy el tudnánk vinni egy szervizbe is megnézetni? Az alku ajánlatomat is személyes megtekintéskor mondom mert ha túl drága lenne nekem akkor úgyse hívnám fel.
Karosszéria munka iszonyú drága, ha nem ok a kasztni, a közelébe se menj!
Amelyiken rohad valami, ott a belsőség sem volt karban tartva!
Igénytelen tulajtól nem veszünk autót.
1. A korához képest szép esztétikai állapotban legyen.
2. Legyen leinformálható (ellenőrizhető legyen, hogy a szervizeket és más javításokat hol végezték, pontosan milyen javításokat végeztek eddig stb. így a megtett km sem lehet kamu.)
3. Az autó márkájához magas szinten értő, több éve piacon lévő, számomra elfogadható áron dolgozó szerviz rendelkezésre álljon. Természetesen vizsgálja be a kocsit vétel előtt. Minél idősebb a kocsi, annál inkább feltétel ez.
Ja igen fontos lehet még hogy lehet leinformálni mert valaki kérdezte és akkor már itt írom le.
Alvázszám vagy rendszám alapján lehet egy kis kutatómunkát végezni. Ez a hirdetésből vagy az eladótól kideríthető. Nekem van ismerős aki így bizonyos márkaszervizek rendszerében és a vizsgaadatbázisban is tud keresni. A zöldkártya vizsgáknál (tudom hogy most egybe van a műszakival a körny. vizsgálat) már 2005 óta kötelezően feljegyezte a km állást például az egyéb adatokon kívül.
Megnézed hol volt voozsgáztatva itt
és felhívod az állomást. Rossz esetben megszűnt jó esetben még létezik a műszaki állomás.
A korábbi előélet másik lenyomozási lehetősége a márkaszerviz. Egy autómárka márkaszervizében látják a rendszerben azt is ha egy másik városban lévő márkaszervizbe vitte az autót az első vagy esetleg még a második tulaj aki ilyen szervizbe hordta még az autót. Akkor meg tudják mondani hogy mikor volt és esetleg milyen problémákkal. Rosszabb esetben is megtudod hogy mikor milyen km-es szerviz volt.
Rossz nyelvek szerint így is csalnak az emberek a km óra tekergetéssel és ha tört az autó akkor nem a márkaszervizbe javítással de ez ritka és sokan nem merik megcsinálni.
Egyes márkaszervizeknek rossz híre van hogy csak pénzért informálnak vagy egyáltalán nem. Ők is rendesek szoktak lenni ha látják rajtad hogy csak szeretnél egy megbízható autót venni és az ő megítélésükön is sokat javít ha segítenek.
Leinformálható a biztosítós előélet is a [link] oldalon. Azt már mlítettem hogy valakik szerint ha sunyiba javíttatnak akkor nincs benne az adatbázisban a törés de ez nagyon ritka mert sokan biztosítós pénzből javíttatják az autót.
Az autó előéletéről még a KEKKH Gépjárműadat-lekérdezője is ad információkat (km mániásoknak is hasznos mert látják mikor mennyi km volt korábban) ez itt elérhető [link]
Ezt is említettem hogy lehet csalni de nem jellemző és itt sok tekert autó lebukik.
Nem is nagyon szoktam telefonálgatni mert így már kiszűröm az autók nagy részét. Kapcsolatok révén a külföldi autók esetében is (de egyes márkaszervizek is tudnak információkat adni a külföldről hozott használt autó külföldi előéletéről is amíg márkaszervizbe hordták). Akkor telefonálok amikor hiányzik valamilyen adat vagy valami nem egyértelmű a hirdetésben és a végén hogy megbeszéljem a személyes megtekintését is az autónak. Így gyorsan megy az egész autókeresési folyamat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!