Kitől vegyek használt autót, ha magánembertől nem találok?
Szeretnék egy Toyota Corolla-t vásárolni, de a kívánt paramétereket beállítva a hasznaltauto.hu-n szinte csak kereskedések hirdetéseit adja ki. A jófogáson, mióta fizetős a kocsik hirdetése, tűnnek el a magánszemélyek hirdetései.
Hogyan és hol keressek tehát olyan autót, amilyet én szeretnék?
"Viszont ha magánszemélytől veszel, akkor sokkal kisebb az esélye, hogy egy erősen rossz állapotú autót fognak kicsit kicsinosítani és jó allapotúnak hazudni,"
Szerintem nem kisebb. Mármint nem lesz kicsinosítva, ezt sokan úgy fogják fel, hogy jó. De ez meg lehet zsákbamacska is, mert ha megveszed és elviszed kozmetikába, lehet akkor derül ki, hogy nem lesz szép a belseje kozmetika után sem.. ez meg a kereskedésben lévőnél látszik. Nyilván mindenkinél más a szempont, én nem örülnék, ha az autóm pusztulat lenne belülről.
Nemrég egyik haverom vett az anyjának a rokonságon belülről egy egyszerű 3 ajtót egyes Swiftet. Végig egy tulaj, szinte csak a városban használták, alacsony futás stb.. Ahhoz képest vétel után kiderült, hogy a fél autó idő közben elrohadt, a kipufogó kifúj, fékproblémák vannak, vezérlés csere még nem volt, egy kis szimering gond is van...
Ismertem a kocsi gazdáját, "idős" nő, vezetni tudott, az autóra évekig nem volt költve, mert nem volt gondja..
Van haverom, akinek tök szép az autója, de egy éve küszködik a turbóval, mert lusta elvinni normális szerelőhöz, mindig próbálják otthon tákolni..
Magánszemély is mondhatja, hogy jó állapotú a kocsija, mert ő azt hiszi és nem rossz szándékúan, csak egyszerűen nem tudja, hogy nem jó.
"illetve visszatekerni az órát."
Ez köszönhető a vásárlóknak, erre van igény.
"Na meg a kereskedőnél ugyanaz nyilván drágább, mert különben miből élne."
Nyilván ez szembe megy a Marshall-féle kereslet-kínálat függvénnyel. Ha a kereskedő a piaci árnál drágábban adja, akkor a kutya nem fog tőle venni, mindenki magánszemélytől vásárol és lehúzza a rolót. A kereskedő abból él, hogy olcsóbban, erősen nyomott áron vesz. Nemrég láttam egy kereskedésben egy Jaguar S-Typeot aminek kint felejtették az adásvételijét, azt az autót 450 000 forintért vette a kereskedő!! A kocsi fent van a használtautón, hát sokkal sokkal drágábban, de hasonló S-Typeok között az átlagár közelében.
Na a kereskedő ebből él, olcsón vesz, kicsinosít és elad drágábban és ami marad az a haszon.
Azt ugye te sem gondoltad komolyan, hogy egy átlag 500 000 forintos autót megvesz 500 000-ért, kikozmetikázza és árulja jóval a piaci átlagár felett, hogy neki haszna legyen rajta? :D
Mielőtt félreérti valaki, nem a kereskedőket védem. De azt nem árt szem előtt tartani, hogy magánszemélynél sem minden főnyeremény és a kereskedésekben sem minden kiwaxolt bontószökevény.
Nem védem a kereskedőket, de ha ők beszámítanak egy autót esetleg egy drágábba, akkor abba ők sem látnak bele. Átnézetik szerelővel vagy van sajátjuk, kap egy kozmetikát. Annyira helyrehozzák hogy ne legyen látható, hallható hibája, valószínűleg a legolcsóbb alkatrészekből. Rutinos kereskedők már tudják hogy mit hogyan kell kijavítani, hogy vásárlás után egy darabig még jó legyen.
A magánszemélyek pedig valószínűleg teljes mértékben tisztába vannak az autójuk minden hibájával, és hogy ezeknek a kijavítása mibe kerülne... és sok-sok tételből annyit titkolnak el mint amennyit lehet, és általában a látható hibákat ismerik el. Ha meg valahol kopog a futómű akkor mondanak valami olcsón javítható dolgot hogy biztosan csak ez a probléma. közben meg szét van szakadva az összes szilent.
A kereskedők közül a márka szervizek a legkorrektebbek szerintem. Egy ismerősöm vett egy ilyen helyen egy benzines autót, ami pár hétre rá elkezdte zabálni az olajat olyan szinten, hogy folyt ki a kipufogóból. Emiatt visszament a kereskedésbe, ott átnézték a kocsit és visszaadták neki a teljes vételárat, az átírási költséget, meg még azt az összeget is amit számlával igazolt, hogy ráköltött. Nagyon korrektek voltak. Mindezt egy hét alatt lezavarták. (Gondolom ez is cég függő)
Ebből viszont azt a következtetést vontam le, hogy aki beszámítatja a kocsiját egy drágább használt autóba, az valószínűleg nem a legjobb állapotú. Mert ha az lenne akkor eladná saját maga sokkal drágábban.
A kereskedő az adott típusból, megkeresi a használtautón a legolcsóbbat és abból még levon 15-20%ot.
Ami a lényeg, hogy használt autót venni nagy szívás, de sokan csak ezt engedhetik meg.
Én úgy szoktam autót venni, hogy viszek magammal egy szerelőt, aki ért is ahhoz amit csinál. Inkább adok neki 50000-et azért, hogy egész nap gyötörtem a hülyeségeimmel, mint, hogy minden autót amit kinézek odavigyek egy szervizhez, ahol elkérnek 10-15000 ft autónként. Ha szerencséd van akkor diagnosztikai cuccokat is tud hozni magával.
Igaz a szerelő sem lát bele a motorba, de nagyon sok hibát kiszúr, ami akár további alkut eredményez.
A futott kilométerekkel, meg az a helyzet, hogy mindegy hány éves, mindig ugyan annyi van bennük. A manapság trendi a 210000-280000 km. Ez nem is lenne gond, ha ez nem 5-30 éves kocsikra lenne jellemző.
Egy jó autót kifogni nem egyszerű, de nem is lehetetlen.
A szervizkönyvről: Ha nem adnak hozzá számát akkor az nem valószínű hogy megtörtént a javítás. Mert legalább az alkatrészekhez kellene lennie. Sok embernek lehet szerelő ismerőse aki odaadja a bélyegzőjét egy percre.
Kereskedők esetében meg manapság 5-10000 ért lehet egy bélyegzőt csináltatni
"A magánszemélyek pedig valószínűleg teljes mértékben tisztába vannak az autójuk minden hibájával, és hogy ezeknek a kijavítása mibe kerülne"
Amikor a legtöbb ember azt se tudja mitől megy az autója és csak annyit tud hogy benzint vagy gázolajat kell bele tankolni? :o)
Elviszi a szerelőhöz amelyiket ajánlják neki és amelyikről azt mondják neki hogy jó. Aztán a szerelő vagy átbaxxa vagy nem.
Amikor vásárlás előtt elviszel egy autót átvizsgáltatni (amit ajánlott) nem árt résen lenni mert némelyik szerelő képes olyan dolgokat is hozzácsapni a javítanivalókhoz amik még rendben vannak főleg ha esélyes hogy hozzá viszed javítani. Mert ő is pénzből él és ha kevés lenne a munka akkor majd ő kitalál.
"Amikor a legtöbb ember azt se tudja mitől megy az autója és csak annyit tud hogy benzint vagy gázolajat kell bele tankolni? :o) "
Az lehet, hogy csak azt tudja mit kell bele tankolni, de ha műszaki analfabéta használ egy adott autót hosszú időn keresztül, azt azét észreveszi, hogy valami megváltozott a kocsival, vagy hall valami fura hangot amit eddig nem hallott. Oda viszi egy szerelőhöz, akihez valószínűleg korábban is vitte és az majd kitalálja mi a hibája. Megmondja nagyjából mennyibe fog kerülni. Ha meg már úgy is ott a kocsi és foglalkozik vele akkor át is nézheti akár. Legfeljebb, ha talál valamit, felhívja az ügyfelét és tájékoztatja a hibákról, annak plusz költségeiről... A tulajdonos meg eldönti megcsináltatja vagy eladja. Van egy nagyon jó példa erre: tünet rezeg a kormány.. előzetes tipp biztosan valamelyik motor tartó, de okozhatja a kettős tömegű lendkerék is. Előbbi könnyen tesztelhető. Nem kell minden szerelőt azzal titulálni, hogy biztosan le fog húzni. Nem hiszem, hogy csak én ismerek normális, lelkiismeretes szerelőket, akik korrekt áron dolgoznak.
vagy hall valami fura hangot amit eddig nem hallott. Oda viszi egy szerelőhöz...
...vagy felerősíti a rádiót. :-))
Bizony-bizony, az ám az értéknövelő, hogy szól mind a 6 hangszóró, és szépen döng a basszus!
"..ez kintről hozott hangcucc, egy Bentley-ből szereztem, de nem számítok fel érte sokat pluszba, csak 2.kilót.." :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!