Ez a Volvo S40 ennyi pénzért megéri?
Önmagában az S40 az nem pénztemető, főleg az 1.6-os motorral.
Ez a 2 literes turbós blokk miből készült,az jó kérdés, ránézésre a 4 hengeres 2 literes turbós blokk lehet belemókolva ( B4204Tx - ilyennel amúgy gyártották az S40-et).
Az 5 hengeres 2 literes, 2,3-as és 2,5-es blokkok elég júl bírják a nyüstölést, azoknál nem ritka a 300 lóerő fölötti motor, de hogy ez mennyire bírja, hogy feltekerték, azt passzolom.
Én inkább azon aggónkén, hogy ha ez papíron 1,6-os akkor hogy lesz eredetiség vizsgáztatva és átíratva..
Én azt mondom, hogy a sima 2 litere turbós blokk mindennapi használatra nem kimondottan pénztemető ( bár az csak 160-200 lóerő ). Viszont az összes ilyen emelt teljesítményű motor már idővel pénztemető lesz. A volvonál elég sok ráhagyás van a motorokban ( sok esetben a szívó motorok is ugyanazokkal a hajtókarokkal, csapágyakkal stb, mint a turbós motorok), de +50% az már... hát ott már bármikor bármi lehet. :D
Nem azt mondom, hogy nem érdemes, ha neked ez tetszik és ilyet szeretnél akkor úgy is ilyet veszel. Egy gyárilag 300 lovas autónak is magasak a fenntartási költségei, pedig az viszonylag probléma nélkül falja a százezer kilométereket, mert arra gyártották. Egy nem ekkora teljesítményre készült majd meghúzott motor az meg gyakorlatilag pénztemető :D
Lehet elkocsikázol vele ideig óráig, de aki 300 lovas autót vesz az úgy is odalép neki... azt hopp egy kuplung, vagy egy váltó, vagy egy főtengely.. :D
1.6-os 2000 cm3. Eddig olvastam.
Utána azért még megnéztem hogy kiféle miféle árulja. Gondosan 210e km-re visszatekert óra "becsületes" kereskedő.
Nem valami jó kezdet.
Jók ezek az S40-ek de nem ez.
Ott van a hirdetésben, hogy bizományos értékesítés. A motor, biztos nem a gyári, még az is lehet, hogy 210 000km-es turbós motor került bele, ez még önmagában nem lenne gáz.
Ha olyan az átépítés és a tuning, mint az okmányok rendezettsége, akkor viszont már tényleg baj van :D
Ez azért jó, mert a blokk száma és motorkódja 1.6-os tehát a 105LE után fogod a közterheket teljesítményadó, eredetvizsgálat, stb fizetni.
Amúgy szerintem a belseje ki van cserélve egy 1.9 T4 nagylöketű főtengelyére és fel is van díszítve -láthatólag gyáriasan- a turbós benzines modell cuccaival / esetleg ez még húzva némi chiptuninggal. Szerintem az itt kért árának a többszöröséért épült. Más kérdés hogy lehet megunták vagy megint kell rá költögetni valamit.
Ami baj, hogy egy régi gépből van építve, forgalmi szerint valószínűleg 4-es környezetvédelem (euro-2) tehát szmodgiadóban már nem megyen. A gyárilag turbósak talán már euro-3.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!