Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A holtponti jeladó csatlakozój...

Herczegh József kérdése:

A holtponti jeladó csatlakozóján indítózáskor mérni kellene feszültséget? Ennek hiánya (illetve a hibás jeladó) okozhatja, hogy a benzinpumpa nem kap jelet és ezért nem indul a motor?

Figyelt kérdés
Astra f (C14SE), szikra van, AC-pumpa relé jó.
2016. szept. 19. 12:05
 1/6 anonim ***** válasza:

Oszcilloszkóppal kell megnézni, ha indítózás közben akarod mindenképp.

Most nincs előttem a rejz, de ezek általában induktív szenzorok, ami azt jelenti hogy ha elé teszel egy vasat, akkor kellene a kimenetén jelnek lenni.(vagy fordítva, ez gyártótól is függ)

Ugye a másik kettő meg a 12V + és -.

2016. szept. 19. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Vegyél új jeladót ha nincs feszültség.

Sűrűn tönkre megy, ezért ne vidd szerelőhöz.

2perc a csere otthon.

2016. szept. 19. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
A benzinpumpa a gyújtás ráadása után azonnal fel kell,hogy építse a nyomást az üzemanyag rendszerben a holtponti jeladó hibája esetén is.A relé jó, attól még rossz lehet a pumpa.A holtponti jeladónak nincs hozzá köze.Más okozza a benzinpumpa hibáját.Ha mérhető feszültség a pumpán lévő csatikon,akkor a pumpa rossz,ha nem mérhető,akkor bizti,szakadás,kontakt hiba.A motor akkor sem indul,ha hibás a jeladó.Ha van szikra,akkor a fötengely jeladó jó,de a vezérműtengelyé még rossz lehet.
2016. szept. 19. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Az autó tavaly többször(nyáron) nem indult, először cseréltem benzinszűrőt, aztán egy hónapig jó volt. Utána vizsgáltam, hogy kap-e a pumpa áramot, de a szűrőnél levettem a csövet, tehát benzint szintén engedtem ki. Ezután 10 hónapig(szept.-júl.) megint jó volt. Most a benzin leengedése sem segít. Még azt hozzá kell tennem, hogy többször csak húzatásra indult be. A relét vizsgáltuk, sőt direktre is kötöttem, de semmi. Ha jól tudom a relé ha elromlik, az nem fog újra működni. Tehát nem csinálhat olyat, hogy hol működik, hol nem. A pumpa hibáját azért is zárom ki, mert ha beindult, még nem állt le soha.
2016. szept. 19. 17:55
 5/6 A kérdező kommentje:
Ja és persze köszönöm mindenkinek, aki írt!
2016. szept. 19. 17:55
 6/6 anonim ***** válasza:

Holtpont jeladó kábelén egy szinuszosan váltakozó feszültséget kell, hogy mérj amikor indítózol, ezt meg leginkább oszcilloszkóppal szokás mérni. De ha indítózáskor van szikra, akkor nem valószínű, hogy rossz lenne. A 3-asnak részben igaza van, hogy gyújtás ráadásra bekapcsol az üzemanyag pumpa egy kis időre, viszont amikor indítózol is kell, hogy működjön, de persze csak addig amíg kapja a holtpont jeladótól a jelet az ECU.


"Ha jól tudom a relé ha elromlik, az nem fog újra működni. Tehát nem csinálhat olyat, hogy hol működik, hol nem."


Egy darab kábel is tud olyat csinálni, hogy néha érintkezik, néha meg nem, úgyhogy ne zárd ki ezt se rögtön :)

2016. szept. 19. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!