A benzines, vagy a diesel autó a jobb?
Annyit tudok róla, hogy a benzines nagyobb sebességet képes elérni, a dieselnek pedig jobb a húzóereje, hamarabb eléri a végsebességet, de maga a végsebesség nem olyan túl nagy.
Mit kell még tudni róla? Mi alapján választanak az emberek?
És miért van az, hogy a nagy, erős autók (Audi, BWM, stb.) általában dieselesek, pedig azoknak gyorsan kellene menniük inkább.
Köszönöm!
"Annyit tudok róla, hogy a benzines nagyobb sebességet képes elérni"
Ha olyan váltót rakok egy dízelbe, akkor az ér el nagyobb sebességet
" a dieselnek pedig jobb a húzóereje, hamarabb eléri a végsebességet, de maga a végsebesség nem olyan túl nagy"
Ebben a formában ez is hülyeség.
Szerintem van némi kavar nálad :D
"És miért van az, hogy a nagy, erős autók (Audi, BWM, stb.) általában dieselesek, pedig azoknak gyorsan kellene menniük inkább."
Azért van, mert egy nagy erős 2 kottás benzines autó 15 litert eszik átlagban, míg egy nagy erős két tonnás dízel autó beéri 10-11 literrel.
"...benzines nagyobb sebességet képes elérni..."
Egy mai átlagos kisdízel is elmegy 180-200-as végsebességgel. Ennyi a magyar utakra bőven sok, de én korlátozás nélküli szakaszokon se vágynék 200-nál gyorsabban menni egy viszonylag kis köbcentis átlag autóval.
A gyorsulás sem igaz feltétlenül így. A benzines is gyorsul ugyan olyan jól, csak ki kell húzatni a belét. "Sportosan" kell bőgetni 5000-6000-es fordulatszámon és akkor üvöltő motorral fog az is gyorsulni. A dízel ezzel szemben más karakterisztikájú, 2000-3000 körül húz általában jobban mint gy benzines, ezért komfortosabb, nem kell taposni hogy ugorjon, de 3000-nél váltani kell. Ezt kompenzálóan hosszabbra hangolják a váltót. Így pl egy hosszabb úton is komfortosabb a 22000-as fordulaton duruzsoló motort hallgatni 130-nál, mint a 3500-4000-es üvöltését.
Azon kívül az előnye a dízelnek, a kisebb fogyasztása. Hátránya a bonyolultabb szerkezet, több hibalehetőség, rövidebb távokon nehezebben melegszik és kormolódik ezért városban nem a legoptimálisabb, annál inkább hosszú távú autópályás ingázásokra.
""És miért van az, hogy a nagy, erős autók (Audi, BWM, stb.) általában dieselesek, pedig azoknak gyorsan kellene menniük inkább."
Azért van, mert egy nagy erős 2 kottás benzines autó 15 litert eszik átlagban, míg egy nagy erős két tonnás dízel autó beéri 10-11 literrel."
Nem utolsó sorban a dízellel ezek az autók sokkal jobban autózhatóak,sokkal rugalmasabbak amellett hogy jóval kevesebbet fogyaszt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!