Halogén féklámpa helyére LED?
A mostani halogén izzóm 2 szálas,azaz helyzetjelző és féklámpa is egyben. Ezen izzó helyére LED-et szeretnék. A LED izzó el fogja-e látni ezt a 2 funkciót,vagyis amikor fékezek,erősebb lesz-e a fénye??
A válaszokat előre is köszönöm!
Neked fogalmad sincs hogy mi az a halogén izzó! azt autóban, csak a fényszóróban használnak.
Neked ugynevezett dupla funkciót ellátó 21/5w-os bilux izzó van a kocsidban.
a neten látható BAY15D foglalatos LED izzó mind kétes minőségű kínai vacak.
miért akarsz ilyet? 1.nem megy tőle jobban az autó. 2.nem néz ki tőle jobban az autó 3.a csajok lesz@rják 4.nem fogyaszt kevesebbet tőle a kocsi 5. ha halvány a fénye akkor még jól seggbe is durranthat valaki
Már régesrég elérhetőek az európai nagy nevű autó-fényforrás gyártó cégek ledes fényforrásai. Nem olyanok, mint a fent említett kínai szarok, gyenge, pontszerű fénnyel.
Az olcsóbbak ugyanazt a led-csoportot használják, helyzetjelzőként kb. negyedakkora fényerővel, a legdrágábbakban több led van, a lehető legközelebb elhelyezve ahhoz a pozicióhoz, ahol a két szál van a hagyományos izzóban.
Ezzel elérték azt, hogy a lámpa látványát ne lehessen megkülönböztetni egy hagyományos izzót tartalmazó lámpáétól.
Évek óta használok ilyet, 2 vizsgán is túl. Legnagyobb előnye az azonnali teljes fényerő. Egy izzószál, mire teljes fényerővel világít, eltelik 1-2 tized másodperc. Autópályatempónál egy autó másodpercenként 40 métert tesz meg. Amennyivel később világít egy izzó, annyival később kezd félkezni a mögöttem jövő. Egy tized másodperc késedelmen az múlhat, hogy hogy vészfékezéskor a hátsó autós mögöttem áll meg, vagy rommá töri a hátulját.
Nekem még egy régebbi típus van, most ez a legjobb:
Próbáld ki, nem fogod megbánni.
Köszönöm a lepontozást. Kedves birkák, 5 éven belül csak ledes autófényforrások lesznek.
Ha rajtatok múlna, még mindig lovaskocsival járnánk, maradi barmok.
Én nem tudom, hogy miért nehéz felfogni azt, hogy egy hagyományos izzóra kialakított autóba TILOS beszerelni LED fényforrást. 1-2 ember engem is lepontozott, pedig ez a valóság. Ezt a szabályt nem én hoztam én csak felhívtam a kérdező figyelmét erre, de felőlem mindenki azt csavar az autójába, amit akar.
Mellesleg a 3-as válaszoló linkjében is ott van a termék alatt ez a szöveg:
"Off-road termék, csak saját felelősségre: mint minden retrofit autó LED, az Osram 1557R-02B is off-road termék, mely nem rendelkezik ECE minősítéssel, így hivatalosan nem használható közúti forgalomban. A két legnagyobb autóipari gyártó már évek óta dolgozik azon, hogy a retrofit autó LED-ekre Uniós szabvány készüljön, de jelenleg még nincs Európában hivatalosan közúton használható retrofit LED."
Szóval jó sufnituningolást!
A kérdésed alapján jócskán kevered a dolgokat és nem vagy tisztában az alapokkal.
Ennek ellenére megpróbálok válaszolni (a szabályokat, figyelmen kívül hagyva).
Ha azt szeretnéd, hogy a két izzószálás izzó helyett LED helyzetjelződ és féklámpád legyen, akkor értelem szerűen a LED "izzónak" is 3 polusúnak kell lennie. Tehát a foglalata ugyan olyan kell legyen, mint a hagyományos izzónak. Technikailag ekkor megvalósítható, hogy fékezéskor nagyobb fényerővel világítson.
DE
Ne csináld! A féklámpával nem babrálunk, mert egy gyengébben látó söfőr akár beléd is jöhet miatta. A 2X21 watt fékezéskor nem sok, ennek cseréjével nem spórolsz igazán energiát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!