Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi miatt fogy el a kiegyenlítő...

Mi miatt fogy el a kiegyenlítő tartályból a víz?

Figyelt kérdés

Nem régen lett a motor felújítva, hengerfej síkolása, minden tömítés cserélve, viszont a motor 2-3 száz km után a tartályban lévő víz felére csökken,

Lehet hogy ennyi az optimális vízmennyiség a tartályban?

maximum-minimum jelzést nem találok a tartályon.


2016. szept. 10. 22:54
1 2
 1/14 A kérdező kommentje:

Ezen a képen látható a tartály és az illesztési pontig csökkent le a vízszint.

[link]


illetve a kiegyenlítő tartály kupakját teljesen rákell szorítani vagy csak mértékkel?

egykori szerelőnk állítása szerintem nem szabad ráhúzni teljesen nyomás miatt.

2016. szept. 10. 22:56
 2/14 anonim ***** válasza:
valahol folyik, a másik h hengerfejes a kocsi, de ha most lett megcsinálva passz. Tölts rá és ha megint elfogy akkor szerelő
2016. szept. 10. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
folyást nem tapasztaltam, hengerfejes kétlem hogy lenne mivel síkoltatva lett a hengerfej, tömítés csere stb
2016. szept. 10. 22:58
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Én pont így kaptam meg olcsón egy kocsit.

Megvettem, minden jó volt, gyanús volt hogy az előző tulaj nem rég költötte rá a vételárat a vezérműlánccserére a márkaszerviznél.

Viszont ette a vizet. Havonta fél litert.

Idegesített. Mi van ha ezért adta el? És vettem egy motorhibás kocsit?


Kb. 1 év múlva már 1 liter volt havonta, de a motor szépen járt, nem melegedett túl. Szervizben sem találtak semmit.

Aztán egyszer amikor matattam benne, észrevettem, hogy van egy hajszálrepedés a hűtőn a cső bekötésénél. És csak akkor jön ki némi víz, ha megfeszítem, illetve üzemi hőmérsékleten, de akkor gyorsan el is párolog és nem látom hol jött ki.

Hűtőcsere óta 70 ezret mentem el vele.


Szóval nézz át aprólékosan mindent, főleg a műanyag részeket.

2016. szept. 10. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

"illetve a kiegyenlítő tartály kupakját teljesen rákell szorítani vagy csak mértékkel?

egykori szerelőnk állítása szerintem nem szabad ráhúzni teljesen nyomás miatt."


Aki ilyet mond nem szerelő hanem kuruzsló!

Rákell KÉZZEL húzni koppanásig, nem erőltetni nem is lazán, normál kézi erővel. Semmi köze a nyomáshoz.

1. ha nyitott rendszer légköri nyomáson van

2. ha zárt rendszer van túlnyomás szelep a rendszerben, ha meg nincs akkor elbaxták a tervező asztalán :)

3. zárt rendszernél is ha minden jól működik és nincs tultöltve(hidegen a COLD MAX felriatig) akkor melegen se nyomja ki!


"Nem régen lett a motor felújítva, hengerfej síkolása"

Miért síkolták? Gölrbe volt a síkja? Ez esetben gondolom megmérték a blokk tetejének a síkját is és akkor azt is síkolták. Meg a két síkolás összegével vastagabb lett a hengerfej tömítés?


"Mi miatt fogy el a kiegyenlítő tartályból a víz?"

1. valahol a vízkörben luk van(lehet eldughott helyen az utastéri fűtésnél is!)

2. túltöltöd és a túlnyomás szelepen(zárt tágulásitartálynál) vagy a túlfolyó csövön(nyitott tágulásitartálynál) elmegy a felesleg és ne töltsed túl!

3. zárt rendszered van és a túlnyomás szeleped elenged ksiebb nyomáson, de gondolom motorfelújításnál mértek maximális hűtőközeg nyomást meleg motornál!(hogyha nem sufni tuning szomszéd józsi tákolta)

2016. szept. 10. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%

#4: "szervizben sem találtak semmit" Titkárnő vagy a portás nézte? Esetleg egy unott hangulatú pokémont vadászó nyári munkás gyakorlaton lévő tanuló? Többet oda se vinnék egy autót se!

Ha egy ügyfél nekem aztmondja fogy a víz addig nemalszok amíg meg nem találom hol fogy, márcsak a saját becsületem és kihívás miatt is!

2016. szept. 10. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

"egykori szerelőnk állítása szerintem nem szabad ráhúzni teljesen nyomás miatt."


Normálisan rá kell húzni, amit legközelebb oldani is tutdsz.

De amit mond az marhaság. Ezek a rendszerek már tólnyomásosak, arra az esetre, ha a hengerfej miatt a motor a vízbe belebüfögne, vagy valaki tóltőlti, van a kupakban egy túlnyomás szelep. Amikor kisérleteztem nekem is egyszer kioldott, de annyira hogy új kupakot kellett vennem, mert utána folyamatosan nyitva volt.

2016. szept. 10. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

6#

" Titkárnő vagy a portás nézte? Esetleg egy unott hangulatú pokémont vadászó nyári munkás gyakorlaton lévő tanuló? Többet oda se vinnék egy autót se!

Ha egy ügyfél nekem aztmondja fogy a víz addig nemalszok amíg meg nem találom hol fogy, márcsak a saját becsületem és kihívás miatt is!"


Teljesen igazad van, nem is viszem oda azóta. Igazából mindegy is ki nézte. ATU mond valamit? Ott csak a "szalagon történő szerelés" megy (olajcsere, gyertyacsere, klíma gyors tiszítása, feltöltése), de mivel akkor költöztem ide, és még egy garázsom sem volt, jobb ötletem nem volt.

Azóta a garázs is meg van(magam gépész technikusit is végeztem), és szeretem magam keresni a hibát, van némi tapasztalatom a diagnosztikában is, de tudom hogy hol vannak a határaim és mire jók az eszközeim, így amire képtelen vagyok magam, arra már meg van a megbízható ember.


A vicc az hogy kb. magyarra fordítva a diagnózis így hangzott: "A vízpumpa környékén nyomokban víz látható, de a szivárgás helye nem állapítható meg."


Hurrá, ezzel az infóval vittem oda.:DDD

2016. szept. 10. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
Nos röviden a története ennek a kocsinak az alábbi, ventillátor beállt a kocsinál nem lett időben észrevéve és meglett főzve a motor, átégett a hengerfej tőmítés megette a vizet teljesen, hengerfej illetve a block elgörbült, drága lett volna a javíttatása, vásároltam egy bontott motort, beleszerelték indításnál észrevették tőmítés átszakadt sok állás miatt, hengerfej le besíkolták hogy tökéletesen passzoljon minden összetették azóta hibátlanul jár de a víz elfogy folyamat, motorolajban fehéres trutyit nem találtam, hogy esetleg enné a vizet, füst színe épp hogy kicsit kékes, nem szürke vagy fehér.
2016. szept. 10. 23:14
 10/14 A kérdező kommentje:
Köszönöm azért mindenkinek a segítségét, holnapi nap teljesen légtelenítem a rendszert, majd karton papír alá és egy órás járatásnak vetem alá a kocsit hogy esetleg valahol szivárgás látható-e illetve a motorteret is átvizsgálom, ha semmi hibát nem látok de fogy a víz megyek vissza a szerelőhöz.
2016. szept. 10. 23:16
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!