Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Babetta 206; 207; 210; Romet...

Babetta 206; 207; 210; Romet Kadett. Melyik a legjobb választás? Esetleg más?

Figyelt kérdés
A lényeg, hogy olcsó, aránylag megbízható, és könnyen szerelhető legyen.
2016. szept. 8. 10:45
 1/6 anonim ***** válasza:

Ha az "aránylag megbízható" szempont a kérdés, a Babettára szavaznék.

A "könnyen szerelhető" szempontból inkább a Romet. (Bár a Babetta sem egy túlbonyolított jószág, de talán kicsivel nehezebb szerelni)


A Romet előnye a Babettával szemben a seb. váltó.

Igaz hogy csak két sebességes, de az erősebb emelkedőkön is fel tudsz menni vele, míg a Babetta behal.


Nekem volt több Rometem, most van egy Babettám, mindkettőnek megvannak a szerethető tulajdonságai.

2016. szept. 8. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Ismét 1. vagyok, ha már a felsoroltak közül kell választani, Babetta 210.

Már ha napi használatra kell...


Ha veteránozás a cél, ill. jólesik ha néha megbámulják az utcán, akkor a Babetta 206, vagy Babetta 28. Rugózatlan, nagy kerekű, szerintem szép megjelenésű gépek.

2016. szept. 8. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Alapvetően napi használatra kell nagymotor (MZ ETZ 251) mellé, másodiknak.
2016. szept. 8. 11:31
 4/6 joco5582 ***** válasza:

Bocs mindenkitől, de a Babetta dolgot sose értettem. Igaz csak Rometem volt. A Romet 45km-val tudott menni. Kényelmes, sose romlott el, és jól lehetett pakolni. De a Babetta kb 35km-el mehet, pedálos. Ráadásul egyik motorral se szokás 10-20km-nél nagyobb távot menni.

Így meg vagy olyan SM-re ülök ami gyorsabb vagy kerékpárra ülök inkább, mert azzal nem nagy mágia 25-el menni, ha pedig sietek 30-35 is tartható. Akkor minek fogyasszam a benzint?

2016. szept. 8. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

"A Romet 45km-val tudott menni. Kényelmes, sose romlott el, és jól lehetett pakolni."


Ismét 1. vagyok. Akkor Te a kevés szerencsés egyike vagy, akinek megbízható volt a Romete.

Nekem volt több is. Az első romet újként került a családba s már új korában képes volt bárhol, bármikor lerobbanni. A másodikat használtan vettem, de ugyanazokat produkálta mint a másik.

Ettől függetlenül szerettem mert azon tanultam meg motorozni.

A sebessége mindkettőnek max. 40 volt. De a 40-nel történő haladás 100%-ban 1-2km-en belüli leállást eredményezett.

A max. 35-ös tempóval volt esély arra hogy ne csak el vigyen, hanem haza is.

Mostanában nézegettem hogy jó lenne ismét Rometezni (csak úgy másodlagosként, szintén MZ mellett lenne), és olvasgattam írásokat. Azt mondják hogy ha egyszer szétszedi az ember és nagyon jó minőségű csapágyakkal, szimeringekkel rakja össze, ill. a gyatra gyújtást gatyába rázza, akkor kisebb-nagyobb túrákra is el lehet vele merészkedni.


Kicsit kiállnék a Babetta mellett is... Korábban nem ültem Babettán, de nem is vágytam rá. Béna bicikli formája volt, nem motorhoz méltó hanggal, amin csak rontott a pedálos kivitele, na meg hogy nincs rajta lábváltó.

De pár éve hozzám került egy példány (ismerős mondta hogy ha nekem nem kell akkor viszi a méh-be, és megsajnáltam). Kicsit gatyába ráztam, és meg kell mondanom nagy pozitív csalódás volt! Nekem elég kényelmes, a rugózása parádésan jó (a Rometével szemben az első teleszkóp nem betonkemény). Persze lassabb, meg gyengébb, de ha valaki kinőtt a száguldozós korból, annak teljesen jó.

Viszont emelkedőkön azért csak hiányzik az a lábváltó...

Persze ez egy régi 207-es, szerintem a 210-esek már ötletesebben meg vannak konstruálva...

2016. szept. 8. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 joco5582 ***** válasza:

Lehet ebben az újraösszerakom dologban valami, mert nekünk 2 Romet volt. Az elsővel tanultam meg motorozni, az napi 15km-et ment télen nyáron, mert édesapámnak nem volt autójogsija se autója, viszont mással nem tudott bejárni dolgozni. Ha jól emlékszem 15évig volt "szolgálatban". Igaz minden évben kapott új gyűrűt.

A másikat aprópénzért vettük nekem, tanulni. Egyszer volt szétszedve, aztán csakis suhanc nyúzás volt. Azzal motoroztam én is a haverok is mindenki.

Az az érdekes, hogy semmi törődést nem kapott, ellentétben a Simsonommal, és hol volt akkor még indikátorórás mérés, főtengely behúzó célszerszám, blokkszéthúzó ésatöbbi. Csak úgy csavarhúzóval lett rendbetéve - otthoni józan paraszti ész szerint.

De mind a Simsonom, mind a haverom komárja, a Jawa Mustáng kidőlt mellőle. Minden mással szívtunk, de a Romet ment.


Szóval én 2 Romet alapján vontam le a tapasztalatot - nálam nagyon tartósnak bizonyultak.

2016. szept. 9. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!