Melyik a legjobb terepjáró?
Sokan tették már fel ezt a kérdést de én konkretizálok :D
Nem pusztán számadatok alapján hanem megvétel fenntartás és használati viszonyok alapján is érdekel
Ugyanis tudom hogy a suzuki samurai és az uaz 469 jók terepen de azt is tudom hogy műúton ha csak a szomszéd faluba is megy az ember a laprugós megoldás nem mindig marad az úton kanyarokban
Az is biztos hogy a toyota land cruiser a land rover defender és mercedes g osztály nagyon jó autók és mindenki ezeket szokta isteníteni és én is tudom mire képesek
de a legolcsóbb használt példányok annyiba kerülnek mint egy garanciális nullkilométeres lada niva (2-3 millió)
meg ott van hogy míg a samurait és nivat akár egy ügyesebb szakember otthon karban tudja tartani a bonyolult turbós diesel gépek már nem ilyen egyszerűek
Ha mégis hozzányúl akkor meg is érdemli :D
vagy pl házon belül mivel jobb a land cruiser a patrolnál vagy a patrol a pajerotól?
csak mert az árak ezt szokták tükrözni
Tehát ha nagyon sok oldalról nézzük nem csak a diffizárak száma szerint hanem ár fenntartás vezetés stb akkor melyik gép a legjobb?
Kinek mi. Senki nem 100%-ig terepjáró üzemmódban használja a járgányát és akkor sem a világ legkeményebb részein, tehát ez a kérdés értelmét is veszti.
A kis alpesi falu vadőrének lehet jobb választás egy Fiat Panda 4x4, mert fürgén eljárkál a domboldalon, kicsi, könnyű, bárhol elfér, míg egy G Mercivel sokkal lassabban végezné a feladatát. A kanadai tundrán meg nyílván szóba sem jöhet semmi más, csak a nagy amerikai pickupok.
Mondjuk a Ladát szerintem zárjuk ki a lehetséges terepjárók közül (értem én, hogy igénytelen meg van aki visszasírja), de mind megbízhatóság mind teljesítmény tekintetében köze nem volt már régen sem a nyugati/távol-keleti márkákhoz, csak nálunk nem volt kapható más civil felhasználásra. Ma meg...inkább egy Dacia.
Pár ismerősöm használ ma is nivát
Nem panaszkodnak hogy rossz lenne
Valahogy neten mindig szidják aztán a tulajok akiket ismerek mind dicsérik nem értem :D
Vezettem már terepen tudom hogy mit tud
Sajnos személyes hosszú távú tapasztalat nincs csak ismerősök véleményét tudom
Ez pont olyan kérdés, mint hogy melyik a legjobb zenekar (kinek az Iron Maiden, kinek a Boney M., kinek az One direction), vagy hogy melyik a jobb fényképezőgép, a Canon vagy a Nikon, esetleg a Windows-os PC vagy egy Macintosh a jobb...
Kinek mi. Nincs olyan, hogy általában a legjobb, mert mindenkinek más az elvárása egy terepjáróval szemben is. Van, akinek a Samu lesz a legjobb, mert országútra van másik autója. Lesz, aki a G-Klasséra esköszik, mert a pénz nem akadály. És lesz, aki kiröhögi ezeket, mert mondjuk triálozni csak egy házilag épített verdával tud. És akkor még nem beszéltünk arról, akinek a 8x8-as Tatra az ideális, mert olyan munkát végez, ahol más nem megy el.
Nincs ultimate terepjáró. Az igazi terepjáró egy célszerszám, márpedig a célszerszám hasznosságát az elvégzendő feladat határozza meg.
Nekem a Mitsubishi Pajero a legkirályabb terepjáró. Majdnem ugyanilyen jó a Land Cruiser, és a Patrol is, csak én elfogult vagyok a Pajeróval szemben.
Hogy miért? Mert brutál masszív az egész kasztni meg minden. A 2ik generációs Pajerónál minden hatalmas ráhagyással túl van méretezve, ezért nagyon tartósak az alkatrészek, és nehezen lehet tönkrevágni. Terepen is elég kevés az akadály neki. De beülsz, és egy fullos autó: kényelmes, csendes, mindenféle extrák voltak már a 2-es Pajeróban is, motorok elég erősek, stb. Nem is említhető a Niva egy mondatban egy Pajeróval, a Nivával az ember 2x meggondolja, hogy kimenjen e vele a főútra. Viszont terepen tényleg nagyon jó.
G Merci, Defender valóban nagyon jók, de túl is van dicsérve, ezért irreális áraik vannak, és amúgy qrva sz*r a futóművük aszfalton, egy Pajero sokkal praktikusabb ezektől.
El is szomorodtam, mikor valamelyik nap olvastam, hogy a Mitsubishi milyen helyzetben van. Még egy fa s z a terepjárótól búcsúzhatunk.
"Még egy fa s z a terepjárótól búcsúzhatunk."
Attól már elbúcsúzhattál 2000-ben (ha már éltél akkor).
Nekem a 469-es UAZ. Amire én használom, arra ez a legjobb, olcsó, otthon megbütykölöm, erős és igénytelen. Én nem használom műúton csak terepen, oda pedig több mint tökéletes.
Mondjuk ez olyan dolog, mikor vagy 15 éve az erdészet vett egy DAF teherautót, hogy majd azzal hordja le a fát az erdőből, meg azzal megy fel a hegyre, át az erdőn. Szép álom volt, megjött a DAF, felcuccoltak rá mindent, aztán elindult, fél óra múlva csörög a telefon, hogy menjünk, mert elakadt a DAF. Erre előkaptuk a KRAZ-t, feltankoltuk és felhúztúk a DAF-ot a hegyre, ott megpakolták fával, mert gondolták, ha fel nem is bírt menni egyedül, lefelé majd lejön megpakolva. Nehezen, de elindult lefelé, aztán annyit láttunk, hogy a kicsi kanyarban elkezd dőlni himbálózni, jobbra felé, majd szépen oldalra fordul. Na, ment újra a 30 évvel idősebb KRAZ és kisegítette a bajból a DAF-ot. Ekkor jöttek rá a nagyokosok, hogy a DAF nem való oda, viszont aszfalton szállítani kiváló, tehát utánna arra használtuk, a KRAZ pedig megmaradt a "hegyre fel-hegyről le" járműnek. Szóval felhasználástól függ, hogy melyik jobb, mert hiába volt új a DAF, semmit nem ért a KRAZ mellet azon a terepen, ahol használni akarták, és fele azt a súlyt nem bírta el, amit a KRAZra felpakoltunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!