F1-es pilóták szeretik a Hungaroring-et?
F1-es pilótaként sajnos én sem tudok nyilatkozni, de a Hungaroring igazából nem egy hűde izgalmas pálya. Meg úgy nagyjából egy sem, amit az elmúlt évtizedekben építettek F1 célra. A klasszikus Grand Prix pályák általában különleges szögű és ívű, változatos sugarú kanyarokból, különleges (gyakran erdős) területekből, legalább 5-6 kilométeres hosszból állnak és nagy adag kurázsi kell, hogy versenyezni merjen rajtuk az ember. Ezzel szemben a Hungaroringen sok a hajtű meg sikán, a kanyarok ráduszai szinte végig kicsik és többségük 90°-os, s bár szintemelkedés éppen lehetne - de azt is elég bénán aknázták ki (mentségükre legyen szólva, még így is jobb, mint n+1-edik sivatagi arab pályák). Azt szokták mondani, hogy amelyik pályán élvezetes motorozni, azon az autósok is szívesebben mennek, de a Hungaroring nem túl motorosbarát aszfaltcsík.
A pályák netovábbja az itt Európában (de lehet, hogy a világon is) nyílván a Nordschleife, az kb. mindent tud, amit kell, de ott van még Spa, Laguna Seca vagy az ausztrál Bathurst is, amik az "egyszer vezetni kell rajtuk" listát gyarapíthatják. Sajnos a biztonsági előírások és a vezetési élmény gyakran elég nehezen összeegyeztethető ilyen pályák építésekor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!