Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ajánlanátok olyan személyautót...

Ajánlanátok olyan személyautót, amiben 5 felnőtt méretű ember kényelmesen elfér (esetleg 5 önálló ülésben) és az alábbi kitételeknek is megfelel?

Figyelt kérdés

Használt, 5-6 év körüli autót keresek, ami:

- még ennyi idősen is megbízhatóan működik,

- nem fogyaszt sokat,

- kellően alacsony az ára az újként kijövő azonos típus áraihoz képest,

-


Ami még érdekelne:

- Miket kell figyelni egy ilyen használt autó vásárlásakor?

- Mennyi "km" nem számít?

- Kereskedőtől vagy magánszemélytől biztonságosabb vásárolni?

- Külföldön vásárolva lényegesen olcsóbban lehet hozzájutni egy hasonló állapotú autóhoz?


Ha valakit nem rettentett el a sok kérdés, akkor a válaszát előre is köszönöm.



#vásárlás #használt autó #egyterű #nagy kombi #vásárláskor figyelendők
2016. szept. 3. 07:15
 1/6 Koaxk Ábel ***** válasza:
100%

1.) Ez erősen függ a karbantartástól, lehet, egy 20 éves autó is patent, ha odafigyeltek rá, és lehet egy 5 éves kocsi is ramaty, ha eddig (Pl: sosem cseréltek benne olajat, meg úgy általában semmit) Szóval itt maximum csak az egyes autók típushibáit és elromlási statisztikáit lehet alapul venni. (Pl: egy VW valószínűsíthetően kevesebb kockázatot rejt mint egy Alfa Romeo, de még ha a VW-t veszem alapul ott is vannak rossz motorszériák, típushibák). Amúgy az ár elég jó tükör a hahun, egy adott típusból amit kinézel az alsó árszegmens és a felső árszegmens között pont az állapot a különbség.


2.) Nem fogyaszt sokat? Mi számít soknak? Általában fogyasztásban a turbo dízelek a bajnokok, de ez ettől függetlenül nem mindenkinek való. Ha városban kocsikázol pár kilométereket, öngyilkosság a dízel. Kis távokhoz kis köbcentis szívóbenzin (a fogyasztás miatt). Folyamatos nagy távokhoz meg inkább a turbó dízel klappol.


3.) Mi számít alacsony árnak? A drága kocsiknak igen magas az értékvesztése rövid időn belül. Aztán van az a kategória, ami sosem volt brutálisan drága, de egyszerűen nem értéktartó ilyenek általában a francia és olasz kocsik. A japán és német autók eléggé tartják az árukat, ami nem véletlen, én biztos ezek között nézelődnék, esetleg még a dél koreai is érdekes lehet.


4.) Lerágott csont, de állapotot kell nézni, mivel feltetted ezt a kérdést, ajánlott szerelővel menni kocsit nézni, vagy vásárlás előtt bevizsgáltatni. Vannak olyanok amik hírhedten rozsdásodnak, van ami egyszerűen műszaki zsákutca stb... egy tapasztalt szerelő már a motortípusból tud következtetni, hogy az adott széria betegágy e. Személyes vizsgálatnál meg látja, hogy a kiszemelt példány, mennyire leharcolt, erre elég sok kis apró dolog tud utalni, amit laikusként az ember nem feltétlenül vesz észre.


5.) Mennyi a sok Km? Ez megint annak a függvénye, hogy dízelről beszélünk, vagy benzinesről, valamint kis vagy nagy köbcentis, szívó, vagy turbómotorról van szó.

A közepes és nagy dízelek 2000+ köbcentiseknél azért egy olyan 200-250 ezer km még nem számít horrornak, persze itt bele kell kalkulálni, hogy zsebbe nyúlós javítások jönnek, de ha rendbe van téve, jó eséllyel ugyanennyit simán elmennek, még akár többet is. Kis dízeleknél nem tudom mennyi a lélektani határ, de 1.4-est biztos nem vennék 250 ezerrel. A benzinesnél én olyan 100-150 körülire lőném be azt a határt amikor én még nyugodt szívvel megvenném évekre.


6.) Ez megint egy érdekes kérdés, a kereskedőnek csak egy vagy a sokból napi szinten elad bármit, még ha x@r is.

Viszont magánszemélyek autóit árulja, amik ettől függetlenül lehetnek jó állapotúak, csak ott van a baki, hogyha te nyitott vagy az üzletre a kereskedő még annak az alkatrésznek a cseréjét is lehazudja az égről ami nincs is a kocsiban, ráadásul lehetőségeihez mérten a lehető legtöbb hibát látszatra eltünteti a kocsiról (olajfolyás, stb..). A magánszemély ha normális, tőle érdemes venni, mert nem tekergeti az órát, meg nem próbálja elkummantani a hibákat, de ezt ki tudja? Annyi simlis x@r ember van manapság, hogy már ez sem garancia. Erre a kérdésre nehéz válaszolni, én vettem már dílertől is magánszemélytől is, eddig többnyire szerencsém volt.


7.) Mivel a külföldről behozott kocsikra mára már komplett iparág épült, így kétlem, hogy magánszemélyként külföldre kimenve pont te fogod ki az aranyhalat. Nem kizárt, de kicsi rá az esély. Én úgy gondolom, hogy több vele a macera mint amennyit ér az egész. Itthon is van dögivel jó állapotú és elfogadható árú kocsi.


A kérdésre amúgy konkrét típust nem tudok írni, mert azokban a kocsikban amikkel eddig volt tapasztalatom 5 felnőtt kényelmesen biztosan nem fér el.

2016. szept. 3. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
88%

- Miket kell figyelni egy ilyen használt autó vásárlásakor?

Kb. ezekre:

[link]


- Mennyi "km" nem számít?

Nem a km számít. Egy részről, mert szinte mindig trükköztek vele, másrészt mert ha valami futott 200e km-t egy gondos gazdával 90%-ban autópályán az jó eséllyel jobb állapotban van, mint 80e km-es városos társa idióta gazdával.


- Kereskedőtől vagy magánszemélytől biztonságosabb vásárolni?

A kereskedő szinte biztos át akar baxni, a magánszemély meg csak jóeséllyel. Egyik sem biztonságosabb, mint a másik.



- Külföldön vásárolva lényegesen olcsóbban lehet hozzájutni egy hasonló állapotú autóhoz?


Külföldről csak olcsó romot hozni olcsó. A jó autó kinn is drága (sőt, talán még drágább, mint itthon)


Amúgy meg ha nem lősz be egy árat akkor semmit nem tudunk ajánlani, mert én pl. azt mondanám, hogy 5 felnőtt ember KÉNYELMESEN egy Vianoban fér el, de ha nincs rá 6 milliód akkor azért el lehet gurulni 5en épp egy passattal is 2,5 millióért (csak nem lesz olyan kényelmes...).

2016. szept. 3. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Ford galaxy

Vw sharan


Ezekbol talalsz 7 szemelyest. De amugy egyteruekbol kell leresned

2016. szept. 3. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Az Eurovanek (Peugeot 807/Citroen C8/Lancia Phedra/Fiat Ullyse) tipikusan ez a kategória, az utolsó típus több, mint 10 évig volt gyártásban - még néhány évvel ezelőtt is forgalmazták őket, tehát viszonylag jól kiforrta magát a végére, cserébe túl sok modern extra ekkor már nem igazán került bele. Alapvetően ez is 7 üléses, de van 5 üléses konfiguráció, aminél mindegyik ülés különálló, szerintem ennél kénylemesebb autó nem igazán található. 2010 körüli példányok már kifoghatóak 2.5-3 M között, ami hatalmas értékvesztésnek tekinthető, hiszen ezek a járgányok masszívan 10M körüli új árral rendelkeztek. Motorikusan alapvetően ugyanaz a technológia, mint ami a kissebb személyautókba került, tehát igazából a nagy súly miatti megnövekedett futóműterhelésre kell figyelni - de ha az ember nem megy bele minden kátyúba, ez sem olyan vészes. Ezeket újkorukban többségében nagycsaládások vásárolták, tehát egy első gazdás autóval nem nagyon lehet lyukra futni, de a sokadik tulajok hajlamosak őket befogni a hatalmas raktér és jó átalakíthatóság miatt mindenféle feladatra (éppen egy betonkeverő is elfér benne).
2016. szept. 4. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Fiat Doblo 1.9 JTD, vagy már az újabb 2.0. Remek autó, kényelmes, alig eszik, nincs gond vele. Haveromé már majdnem karcolja az 1 000 000 km-t 7-ik évesen, szóval bírnak futni, és még nagy kiadás nem volt, hogy ne érné meg megcsináltatni, mondjuk az övé kistehernek van használva.
2016. szept. 5. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat. Sokat segítettetek.
2016. szept. 6. 21:49

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!