Taxiként használva egy részecskeszűrő kb hány kmt megy el?
Évi 42000 km szoktam menni. Havi egyszer hosszabb vidéki útra.
A Fordokhoz mennyibe kerül egy gyári vagy utángyártott?
sokan a dízelre esküsznek taxinak. Ez régen igaz is volt, a 124-es merci, meg a régi vw passat idejében. Ma már jobb valami kisköbcentis benzinessel nyomni. Igénytelenebbek, jobban tűrik az indítgatást, és gyorsabban lesz üzemmeleg a motor, mint egy dízelnél. És nem mellesleg a karbantartásuk is jóval olcsóbb. Szóval azt a pénzt, amit a dízel esetleges alacsonyabb étvágyával megspórolsz (rövid utakon ez sem igaz) azt bőven belelocsolod szerintem karbantartásra. elég csak a kettőstömegű lendkerék meg a részecskeszűrő (és járulékos tartozékai, pl FAP folyadék) cseréjére, karbantartására gondolni. A benyásnak olajcsere, szűrőcsere, meg a szíjak, aztán jónapot, átlagban 15 ezrenként 40-45 ezer ft, ha kuplung csere kell az is kb max 30 ezer, 50 ezer ha a lendkerekét is cseréled. Dízelbel ezek akár többszázezres tételek is lehetnek, egy átlagos szervíz sincs nagyon meg 60ezer ft alatt.
Szóval taxinak szerintem manapság már inkább valami egyszerű, szívó benzines motor ("a szívóval nincs szívás") :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!