Szélvédő párosodás. Okok?
Tehát reggel mikor megyek van ilyen 15 fok. Bekaocsolom a fűtést. Egyből elkezd párásodni a szélvédő. Utána hiába kapcsolom a hideget. Úgy be tud párásodni pillanatok alatt hogy nem látni ki rajta. Ekkor muszáj bekapcsolnom a légkondit. Az egyből lefújja. Úgy tudok fűteni hogy a légkondi be van kapcsolva és melegre van állítva. Esős időbe még durvább. Télen cseréltem benne pollenszűrőt. Nem igazán lett jobb akkor se.
Pollenszűrőt mindenképp ki kellene cserélnem most szerintem. Valamit mit csináljak még vele? Valami gombátlanítós spray el minden évben kiszoktam fertőtleníteni a legkondit.
Külső levegőre van állítva?
Ha pedig kisautó,kis légtérrel,akkor normális ha párásodik.
Engedj egy kis ablakot,a ventillátort meg állítsd a szélvédőre.
Bár nem értem 15 fokba minek egyből fűteni,meg hideg motornál úgysem fűt.
Opel astra G. Benzines. 15 fokban elkezd fűteni 1-2 km után :)
Valószínű azért kapcsolok fűtést mert fázok pólóban mondjuk.
A levegő külsőre van állítva. És a levegz írányát mindegy hova állítom. Ha a szélvédőre állítom akkor egyből bepárásítja. Tehét ez nem lefújja a párát róla hanem bepárásítja. Ha lábra állítom akkor kezdi el legkésőbb a párásodást. De akkor is szinte pillanatok alatt párásodik.
Vagyis. [link]
Vegülis ennek a szerkezetnek ami a képen jobb oldalt van. Az melyik állásában van kinti illetve benti levegőn? Mert ennek valami baja van. A kapcsolásával. Van mikor nem.csinál semmit. És össze vissza működik. Tehát annak a doboznak az ajtaja kinyílik becsukódik. Kinti levegőnél milyen állásban kell lennie?
Nincs beázási nyom sehol.
Utolsó. Igen én is ezt mondtam.hogy legkondi egyből lenyomja. De fűtéshez légkondit használni elég luxus.
Nem luxus, hanem így kell párátlanítani.
Fizika, egy hideg felületre kicsapódik a melegebb levegőből a pára.
Nem luxus. Így kell. Ennyi.
Lovaskocsival is lehet közlekedni, mégis autózol.
Egy automata klímás kocsi is így párátlanít, lehet hogy 22 fokos levegőt fúj be, de a klíma miatt nulla százalék körüli a páratartalma, emiatt nagyon hamar lefújja az ablakról a párát.
Klímátlan autóban szívás a párátlanítás, különösen nem túl hideg, de az utastérnél azért jóval hidegebb időben.
Ott csak úgy tudsz párátlanítani, ha meleget fújsz a szélvédőre, és addig fújod a jó meleg és párás levegővel, ameddig a hőmérséklete a harmatpont fölé nem kerül. Persze mivel kívülről a menetszél folyamatosan hűti, folyamatosan melegítened kell belülről. Ezért a kilátásért cserébe nagyon meg fogsz izzadni, amin egy kis ablak-letekeréssel (nem, nem gombbal, minek a motoros ablak, ha lehet kurblis is) könnyíthetsz, csak akkor be fog esni az eső.
Szóval párátlanítani klímával kell. Ez a tény.
Az hogy te mit gondolsz, nem számít, a fizika az fizika.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!