Kocka lada 1600-ast vagy wartburg 1300-ast 5 sebességes vw váltóval, melyiket érdemesebb megvenni? Ár az lényegtelen ebből a szempontból.
Vagy valami mást vegyek "retró" kategóriába? trabantal is szemeztem, de 1050es viszafojtott wartyogó motorral nekem kevés, azért 150-180-al szeretnék szaggatni. Igen, csak olyan írjon aki tényleg képbe van :) kocka lada tényleg tudja a 180at.
VW-t nem szeretem, még régi egyes ford fiesta sportal vagyok kibékülve, de az megint más kategória.
Nekem a Wareszon kívül volt mind a kettő.
Először is ha nem radikális tuningot akarsz az 1500-ös Lada jobb választás,de azt én nem akarnák.Nem kuriózum még most sem.Vidéken még mindig relatíve sok van belőle.
A "1050es viszafojtott wartyogó motor" nem igaz.Valójában a Wartburg motor egy elcseszett 1.1-es motor volt,amin megnövelték a löket térfogatot és változtattak a hengerfejen és a vezérműtengelyen.Az 5-ös váltó padig a egy híresen elcseszett konstrukció volt.
Én ha a helyedben lennék egy Trabant kombit választanák.Nekem a motoron annyi tuning volt hogy lett rátéve egy dupla torkú weber karburator (szívósorral együtt),4-2-1-es leömlő,kibelezett katalizátor,sport dob és egy golf 5-ös váltó.
A váltó nélkül is ment 160-at a váltóval 175 környéke volt pontosan nem tudom mert ott már bőven túlforgott a kilométeróra,de a lényeg hogy közlekedni jobb volt vele,mert a golf váltóban hosszabbak az áttételek.Ha láttatok az M1-M0-M5-ös ön egy hófehér trabit kombit 120-130-as utazóval na az én voltam.
A motorháztetőt le ne cseréld a kétüteműére,mert hiába néz ki jobban és hiába látszik áramvonalasabbnak,rettenetesen fogja a kocsit nagy tempónál.160-nál érezhetően elkönnyül a Trabi eleje,de nem válik instabillá.A futómű modernek nevezhető mert elől mefferson felfüggesztéssel gyártották.
A fékek 170-nél is fognak rendesen.
Ha veszel bele egy jó oldaltartású ülést élmény lesz vele a gokartozás mivel brutálisan jól fordul.Az enyémben 2 honda accord ülés volt azok tartottak rendesen.
Egy másik jó tulajdonsága,hogy megnézik az utcán.Egyszer egy Shell benzinkúton azt mondta a kis csaj,hogy nem is emlékszik,hogy mikor látott a pályán utoljára Trabit.Azért biztos ami biztos egy 20m-es gumi csíkot hagytam a kút előtt.
A következő héten már mentünk is egy kört vele.
Még valami a karbiban okvetlen cseréld kisebbre a főfúvókát különben rettenetesen túldúsít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!