Simson S53 vizsgáztatás nagymotornak, rendszámozás, hogyan működne, lehetséges -e?
Volt valahol erről egy cikk, amit most nem találok, de végeredményben nagyon nem éri meg, minden tekintetben jobban jársz, ha veszel egy rendszámost a Szimó mellé.
Ha mindenképpen ragaszkodsz az S53 rendszámozásához, akkor a teljes típus- és eredetigazolási, illetve forgalombahelyezési cécóra számíthatsz, amit bármilyen más gépjármű esetén végig kéne szívnod, már ha egyáltalán sikerül felhajtanod pl. a gyári dokumentációt.
Továbbá onnantól kezdve, hogy rendszám került rá, "nagymotornak" minősül, hiába ötvenes, így fizetedheted rá az összes idevágó fiszf***t, hordhatod kétévente műszakira, és természetesen minimum A1/B125 szükséges, hogy vezethesd.
A regadót említettem már?
Ezzel szemben egy ETZ-t szinte gombokért megvehetsz (de egy takarékos, modernebb, négyütemű 125-ös sem olyan vészes), kötnöd kell rá egy biztosítást, és uszkve 30 ezerért már a neveden is van.
Támpontnak itt egy másik, ugyanezzel foglalkozó kérdés:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__300..
A feltüntetett összegek azóta egészen biztosan változtak, a rendszám pl. nem 4200, hanem 6000 forint.
Összegezve tehát, mire eljutsz a standard névreírási procedúráig, tán rálocsolod a kis gyöszre egy olcsóbb nyolcadliteres árát, nagyjából ott tartasz, mintha vettél volna egy ETZ-t*, és akkor még sem a rejtett költségekkel, sem az utánajárás kínjaival nem számoltunk. (Mégegyszer: Ha egyáltalán be tudsz szerezni minden szükséges okmányt és alkatrészt)
*Példa:
- A motor: 80000 Ft
- KGFB: 3000 Ft/év
- Eredetvizsga: 15500 Ft
- Forgalmi + törzskönyv: 12000 Ft
- Vagyonszerzési illeték: 2700 Ft
- ÖSSZESEN: 113200 Ft
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!