Mennyivel növeli meg a motor élettartamát az, ha kresz szerint járunk el és minden tartós, vagy hegyi, emelkedős út után felpörgetve állitjuk le a motort?
A kresz ezt irja, legalább is irta mikor még én letettem egy 6 éve, hogy Tartós, nehéz, vagy emelkedős út után a kocsi leállásnál felkell pörgetni a fordulat számot, hogy ne égjen rá az olaj.
Mi igaz ebből ? Van lényegi különbség 2 példa között, ha valaki mindig ilyen hegyi utakon, vagy hosszú utakon megy, és csak simán leállitja a motort utána,
Vagy valaki mindig felpörgeti leállitás előtt ?
Mennyivel növeli meg az élettartamát, illetve mi az ami tönkre mehet ha ezt nem tartják be ?
még a műszaki kresz sem ír ilyen baromságot. a turbósoknál kellene, illetve ajánlott egy-két prcig alapjáraton ketyegtetni, hogy a turbó túlélje...
de a motorra nem ég rá semmi..a hűtővíz gondoskodik erről.
Tehát, ha felérsz a hegyre, és örömödben leállítod, akkor sem történik semmi. pláne, ha fullszint olaj van benne. annak még az atom sem árt.
Pályázás és hegymenet után a szívót sem kell azonnal leállítani. 1-2 perc könnyű üzem, de legalább alapjáraton járatás kell neki, hogy a termelődött hő maradékát ki tudja dolgozni rendesen.
Azért jobb ha kicsit pörgetve van (kis terheléssel), mert akkor jobban kering az olaj, és a víz is, több hőt tud szállítani. De ez mondjuk 2000-es fordulatot jelent nem "túráztatást", meg üveghangot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!