Simson s51 n csere Simson Schwalbe-ra?
Hülyeség lenne. A Scwalbe egyetlen előnye hogy kevésbé ázol el rajta, de azon kívül semmi. A futóműve sokkal butább, a kormánya nagyon hülye szögben áll, túrára csak az önsanyargatók választják. Egy S51 minden tekintetben modernebb kényelmesebb, talán pakolni is jobban lehet rá. Mondják hogy a turbós blokk az örök életű. Van benne igazság, de lustább is cserébe és az S51 blokkjával sincsenek óriási gondok az is elmegy több tízezer kilométert ha nem versenyzésre van használva.
A Scwalbe az egy robogó azzal a hátránnyal hogy váltani kell ami ráadásul elég idétlen, lábra nem álló karral történik. Az S51 sokkal motorszerűbb, kézre lábra esik minden kezelőszerve. Apám '73-as Schwalbéja volt az első SIMSON az életemben, tehát van hozzá érzelmi kötődésem, így írom azt amit írok, de objektíve sokkal jobb az S51, ezt idestova 28 év tapasztalatából tudom mondani.
A kérdés bonyolultabb egy kicsit, mert tudni kellene hogy a mostani 51-es motorod 3 sebességes vagy 4?
Összességében a turbós blokk a legstabilabb és legmegbízhatóbb Simson blokk. Ez abból fakad, hogy nincs túlfeszítve a rendszer, jó hűtése van, és a csapágyat a hatjóműolaj keni. A váltóját se igen kell állítani cserélni.
Viszont szerelni problémásabb, mivel egy szimmering cseréhez is szét kell húzni a blokkot. Illetve érzékeny a szimmeringre is - csak jó minőségű drágább verzió lesz jó bele. Sajnos egyszer emiatt szét kellett rántani a sajátomat.
Az 51-es más világ, mert 4 sebességes is van belőle. Rengeteg alkatrész van hozzá. Ellentétben a turbós blokkal. Ebből a blokkból lehet teljesítményre a legtöbbet kihozni. De a váltója nem a legjobban eltalált valami, a blokköntvény könnyeben reped törik. Viszont szerelni könnyebb. Tuningolni gyakorlatilag csak ezt lehet.
Akkor a váz. A swalbe váza nem igazán merev valami. Ráadásul az első lengéscsillapítás se egy sportos darab. Ami például engem nem zavar de van akit igen. A szélvédelme jó, de ez nagy szélben hátrány is, mert megfogja a motort nagyon. Pakolni nem túl szerencsés, mert ha hátul nagyon megterheled, az eleje "lebegni fog" és írtó rossz érzés, nem utólsó sorban nem biztonságos.
Az 51-es váz jobban pakolható, és variálható. Ez hasonlít a legjobban egy "motorra" ezt a vezetésén is érezni.
Én Swalbe-t túrára nem vennék, csak ha kis termetű vagy és a mérsékelt 40-50 km órás sebesség nem zavar, plusz kevés cuccal utazol.
Inkább az 51-est pimpelném fel a túrához. Például vennék csomagtartód két oldalra, és a meglévő blokkot alakítanám át 4 sebbesség 60ccm-es verzióra
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!