Egy 80-as motorrol van szó. Nincsenek hozza papírok. Kérdés a következő: Ha kötökrá biztosítást és azt mondom, hogy 50es akkor már vezethetem AM jogsival? Rutin ellenőrzésen ilyenre nem jönnének rá?
A kérdésre két féle képpen lehet válaszolni:
- a motor benzinnel megy, nem jogsival, tehát vezetheted (képes vagy rá),
- a motor JOGSZERŰ vezetéséhez annak meg kell felelnie bizonyos műszaki előírásoknak, a tiéd nem felel meg.
Tehát - ahogyan azt egyébként te is sejted - szabálysértést követsz el, ha 80 köbcentis motort 50-es ként használsz. Ugye sejted?
Rosszul sejted.
Nem szabálysértést, hanem bűncselekményt követsz el, ugyanis az okirathamisítás bűncselekmény.
Hogy rutinellenőrzésen megbuksz-e, az a rendőr felkészültségén és hangulatán múlik. Én azonban nem ettől félnék a helyedben.
Ha ugyanis baleset részese leszel - akár vétlen félként is - a biztosító nem fog fizetni, hiszen valótlan adatokat adtál meg a szerződés megkötésekor, tehát a kgfb érvénytelen.
Ha például egy harmincmilliós Audi nem adja meg neked az elsőbbséget, és te végighúzod az oldalát, meg mondjuk törsz egy tükröt és lámpát, akkor a kárszakértő által megállapított három és fél milliós kárt neked kell fizetni. Vagy anyádéknak, mert feltételezem, még nem vagy 18.
Hajrá, sok sikert!
Ugyan kérlek,rendőr akkor vesz ki,ha ilyen a napi feladat ún.razzia van akkor kivesz,ha csak mész mész ,50-es táblánál 50-55-tel,sisakban tehát úgy jó szabályosan rád se néz.
Csak akkor vesz ki ha oka van rá ,az-az olyat csinálsz vagy ellenőrzések vannak.
Amelyik rendőr látott már motort ,robogót ,az tudni fogja,hogy 80-as és nem 50-es,nem burkolt motornál (szal nem robogó ahol egy faja idomszett öleli körbe) ott méret alapján is látszódik minden.
Igen sokan használnak 125-öst ,sőt 180-as gilera runnert is 50-esként,akik átlag normálisan mennek azok évekig ellenőrzés nélkül elvannak,engem 4 év alatt 2x állítottak le : razzia néven,és amikor eltömődött a benzinszűrőm és leállt a motor,majd miután kiszvötyiztem és visszatettem a járdán indítottam és leállított.
Nagyon szép csekkeket lehet összeszedni,sőt ha bevitetik KPM-hez hengerűrtartalom mérésre akkor a motor értékének többszörösét fizeted,és a jogsid is bánhatja.
Nem egyszerűbb tedd le az A1 vagy A korl. jogsit és vezethetsz 125 cm3-at (vagy A korl.-al max 34 lóerős motort ).
Olcsóbb,és nincs mindig rendőrnél a pulzusemelkedés.
"Ha a 30 milliós Audi nem adja meg az elsőbbséget akkor nem te vagy a hibás és nem kell fizetned ha belemész."
Próbáld ki (kgfb nélkül).
Egy papírodnak mindenképp kell lennie, az adásvételinek. Mondjuk azon segédmotoros kerékpárként vetted, így jóhiszemű használó vagy. Az adásvételi két okból is kell:
1.) Azzal tudsz biztosítást kötni.
2.) Ellenőrzéskor azzal bizonyítod,hogy a jogos tulajdonod.
Az elméleti dolgokat és a szabálysértés részét már taglalták előttem, de a gyakorlat az, hogy ha nem csinálsz oltári nagy balhét, akkor életed végéig használhatod Magyarországon 50-esként a 80-as gépet, legalábbis amíg nem lesz kötelező a rendszám rájuk!
"így jóhiszemű használó vagy."
Népszerű tévhit, ami a bíróságot mocskosul nem szokta meghatni, amikor oda kerül az ügy. Ott ugyanis a "jóhiszemű felhasználó" bűncselekmény elkövetőjévé válik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!