Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A turbónak mekkora fordulatszá...

A turbónak mekkora fordulatszámon kellene bekapcsolnia?

Figyelt kérdés

AUDI A4 1.9 TDI

Néha akár padlózhatom is az autót, esetleg a hangja lesz nagyobb, szinte úgy viselkedik, mintha kb. 50 lóerős lenne.

Máskor meg ugyanekkora gázadásnál szinte hanyatt vágódok az ülésben, úgy megugrik az autó...


2016. júl. 20. 15:57
 1/9 anonim ***** válasza:
A turbó nem bekapcsol, hanem felépül a turbónyomás. nem tudom ugyan az adatot, de szerintem ezres fordulat környékén már megvan a nyomás egy része. Kell nézni egy nyomaték görbét hozzá a neten és kiderül. A dízelek fordulatszám tartománya alacsonyabb, mint a benzineseké, nagyon forgatni nem érdemes. A dízel gyosulása ezért "átverősebb" a benzinesénél (turbósok), mert alacsony fordulaton már tol, de hamar vége. SZtem magad is rájössz : mondjuk kettesben kezdj el alapjárat közeléből egyenletesen gyorsítani. Ahol érzed, hogy megugrik, azt a fordulatot jegyezd meg.
2016. júl. 20. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 vatafak ***** válasza:
vmi baja van ha nem mindig ugyanúgy viselkedik az biztos. átlad tdik 1800-2000től kezdenek nyomulni
2016. júl. 20. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Ha szakaszos a turbó működése: (van amikor elmegy a nyomás és van amikor teljesen kiszámíthatatlanul hirtelen megjön a nyomás és beleszorul az ülésbe akkora erővel kezd el húzni a kocsi) akkor ott a turbó kipufogó oldala vagy nagyon elkoszolódott a lerakódástól és akadnak a lapátok néha, vagy a tengelyének a csapágyazása kezdi megadni már magát és szorul néha, szakaszos működést előidézve. Ha a csapágy akkor előbb utóbb be áll és semennyire se fog már működni.

Minden esetre minél előbb nézesd meg egy szakemberrel, hátha csak egy kis elkoszolódás, egyéb esetben a turbó szakszerű teljes felújítást igényel (ez már mélyebben zsebbe nyúlós de nem vészes) és utána megint tökéletesen fog működni.

A legrosszabb eset ha menthetetlenné válik akkor másikat kell venni és az elég drága tud lenni. Ezért kell minél hamarabb szakival megnézetni, hátha csak egy kis koszolódás, vagy csak egy szimpla felújítás, minél hamarabb elejét veszed az észrevett turbó hibának annál többet pénzt fogsz magadnak megsporolni mivel a turbó egy nagyon kifinomult és precíz lakatrész és pont e miatt nagyon drága is.

2016. júl. 20. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
1900-as fordulaton már tudja a max nyomatékot (210 Nm-t a 90 lóerős változat, 230 Nm a 110 lóerős kivitel), de 1500-tól már tol rendesen ha jól be van állítva az előtöltés. Néha a gázolajszűrő eltömödése is okozhat ilyet, vagy a turbó vákuumos szabályozása, vagy a koxosodás amit előttem írtak, de annyira nem értek hozzá mint az autószerelő...
2016. júl. 20. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Jó lett volna tudni, hogy a 90 lovas, vagy attól valamelyik erősebb változat.

Ha utóbbi, akkor minden bizonnyal elkormolódott a válozó geometriás része, leragadtak a lapátok.

2016. júl. 21. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


116Le

Annak van valami jelentősége, ha intenziven gyorsítok és utána benyomom a kuplungot, rezeg a pedál?

2016. júl. 22. 17:41
 7/9 anonim ***** válasza:

"ha intenziven gyorsítok és utána benyomom a kuplungot, rezeg a pedál?"


Valószínű, hogy nem egyenletes a teljesítmény leadás a tengelyekre gyorsításkor a szakaszosan működő hibás turbó miatt ezért tapsolhat a lábad alatt a pedál.


Vagy még a kuplung szerkezet hibájára tudok gondolni, kopottság stb.

Fent lent fog a kuplung? Mit lehet érezni?


A turbó hallatszik amikor be kell kapcsolnia? Halható a az a bizonyos sivítós szívó hang magas fordulaton 2200-2500-nál?

2016. júl. 23. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

A kuplung jó magasan fog.

Néha még 3000-es fordulaton sem húz rendesen az autó.

Csak a motor bőg.

Olyan a hatás, mintha a 28 éves, öreg skodával mennék.:-)

2016. júl. 24. 11:26
 9/9 anonim ***** válasza:

"A kuplung jó magasan fog.

Néha még 3000-es fordulaton sem húz rendesen az autó.

Csak a motor bőg.

Olyan a hatás, mintha a 28 éves, öreg skodával mennék.:-)

"


Akkor eléggé valószínű, hogy a kuplung tárcsa nagyon elkopott. Ezért fog nagyon fent a pedál, és ezért hiába taposod bömböl a motor nagy fordulaton és az istennek sem akar húzni az autó mert csúszik a kopott kuplung tárcsa és nem tudja szépen átadnia a forgató nyomatékot a motortól a sebváltó tengelyére, hogy meghajtsa a kerekeket.


Két dolgot lehet csinálni ilyen esetben, hogy újra jó legyen a hajtás:


1. A kuplung után állítása,(ezt olyankor lehet ha még nem annyira kopott a tárcsa és van rajta elég súrlódóbetét), állítunk a bowdenen, hogy a pedál felengedésére a kuplungtárcsa hamarabb fogjon, úgy, hogy ha a kuplung pedál út 1/3-ig felengeded a pedált akkor már fognia kell, érezhetően ki kell mozdulnia az autónak picit, ezt az állapotot kell megkeresni az után állítás során.


2. A tárcsa annyira elkopott már, hogy a fém fémen súrlódik,(ilyenkor karcol és morog a mikor teljesen felengeded a pedált) Ekkor új kuplung szettet(új tárcsa stb.) kell beépíteni, és minden gyári állapotra állítani, csak így javítható. Ez már mélyebben a zsebbe nyúlós.


Mindenféle képen keres fel szakembert a problémával, ő meg fogja vizsgálni a kuplungot és a vizsgálat után tudni fogja, hogy mi a további teendő, hogy a kocsi meghajtása újra tökéletes legyen.

2016. júl. 24. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!