Mennyi km-t szoktak visszatekerni az autókban?
Hogy mennyit azt nem lehet pontosan megmondani. Névtelen interjúkban nepperek, vagyok azok alkalmazottai elmondják, hogy muszáj visszatekerni 200e körüli értékre, mert a magyar meg sem nézi ha annál több.
Ha azt nézzük ez egy totális baromság, egy önámítás! 198e-t mutat az óra akkor az annyi, aztán persze a valóságban 350-400e km is lehet az autóban.
Én most nézegettem egy 1.9TDi Seat-ot, 167k km-el. Igen... annyi volt benne 5 éve kb, most az már minimum 250, de inkább 300k körül van.
Belföldi tulajdonú autót már egyre kevésbé mernek tekerni. Mert például a tiétekben van 400-500 ezer km eladás előtt és ha lekérdezi valaki majd, akkor rájön, hogy nem 200 van benne, hanem 400.
De van amelyik bátor és visszatekerné 200 ezerre, de nem pont annyira, mert annyi eszük már van, hogy a kereken 200 ezer km gyanús. Ezért lesz belőle 215 vagy 225 ezer km.
150 ezer km-ig még oda szokták írni a hirdetésbe a nepperek, hogy kevés km úgyhogy amiben netán valóban ennyi lenne akkor azt nem tekerik. De volt már olyan is hogy 200 ezerről visszatekerték 50 ezerre de akkor a vak is látja hogy az biztosan nem 50 ezret futott.
Az átlagemberek is kezdik már elfogadni, hogy egy ilyen autó elmegy 500 ezret is gond nélkül. De úgy számolnak, hogy még egyszer ők is szeretnék eladni, ezért akarnak sokan 200-300 ezer km-rel autót venni. Csak azt nem tudják hogy már a megvételkor nem 200 ezer van benne hanem a duplája és megyegetnek tönkre benne a dolgok. A Mazda ebből a szempontból még a jobbak közé tartozik, mert elég tartós autókat gyárt.
Kérdező! Gondolom 440.000km-nél még nem a gyári vezérléskészlet volt benne! Vagy ha igen, akkor jó nagy hülyék vagytok, már ne is haragudj, ha egy vezérléscsere ára miatt kockáztattok egy motorcserét.
Erősen használat függő az is, hogy egy autón mit kell cserélni. De általában(!!!) egy lendkerék 200-250 körül cserés szokott lenni. Kuplung szintén. Féktárcsák, betétek már előbb is. A generátorban a diódahíd is szereti feladni ennyi km alatt, de ez meg erősen típusfüggő is. Mennyire van alulméretezve gyárilag pl.
És a felhasználótól is erősen függ a dolog! Van olyan ismerősöm, aki szó szerint gyilkolja a gépet. Nem sajnálja, padkára felugrat, végighúzza az alvázvédelmet a magas szegélyen, nyomja padlóig a jég hideg turbós motornak, kizárólag padlógáz-satufék üzemmóddal képes közlekedni. Na neki 200.000-ig sem fogja bírni az a kocsi. Míg van aki nagyon megkíméli, mindenre mindig odafigyel, az olajcseréket, vezérléscserét és egyebeket sem húzza a végtelenségig. Neki meg simán elmegy jó eséllyel 400-500.000-ig is.
Az enyémben most van 256.000km. Főleg autópályán közlekedek egyhuzamban 200-300km-eket. Így egy km-re vetítve kevés a váltás, fékezés, hidegindítás, ki-beszállás, ajtócsapkodás, stb. Egyenletes sebességgel, folyamatosan haladok. Általában mindig prémium üzemanyagot tankoltam. Eddig amit cserélni kellett még így kímélő üzemmódban is: fékek, lendkerék, kuplung, egy hűtéscső, mert eldurrant, a fojtószelep, mert megszorult a mechanikája minden előjel nélkül máig nem értem mitől, generátor felújításból volt több is, önindító. Kb ennyi a folyadékokon, szűrőkön, egyéb fogyóeszközökön kívül.
Az autó 0km-es korától a tulajdonomban van, csak én vezettem, tehát tuti hogy ennyi km van benne. Nem mondom, hogy nem kellett semmit cserélni, de pl a motor még bontatlan, olajfogyasztás gyakorlatilag nulla. A turbó, üzemanyagrendszer, injektorok, nagynyomású szivattyú, egr és hasonlók, amiktől rettegni szoktak még mind gyári beszerelésűek és semmi előjelét nem mutatják, hogy a közeljövőben szeretnének elhalálozni.
Az üléseken a bőrözés, még olyan mint az új. Hibátlan, kopásmentes. Viszont láttam már, fel ennyi km-rel ugyan ezt a típust, aminél a vezetőülés bal széle rongyosra volt kopva. Ez lehet vagy attól, hogy városi autónak használták és extrém sűrűséggel 2 km-enként ki-eb szálltak belőle, vagy mert nem 130.000km volt benne, hanem 430.000.
Szóval: véleményem szerint az nem igaz, hogy egy autón 400.000km-ig semmit nem kell cserélni, és ha 200.000-nél valamit mégis kell, akkor az tuti tekert. Sokkal összetettebb a dolog, több mindentől függ.
De általában az elmondható, hogy egy mai autó fődarabjai azért jó eséllyel jóval többet kibírnak, mint 200.000km.
"Kérdező! Gondolom 440.000km-nél még nem a gyári vezérléskészlet volt benne! Vagy ha igen, akkor jó nagy hülyék vagytok, már ne is haragudj, ha egy vezérléscsere ára miatt kockáztattok egy motorcserét. "
Kedves 4. ne zavarjon, hogy bizonyára láncos vezérlésűek az autóik, és ahhoz bizony nem szokás nyúlni addig, amíg nem kezd csörögni.
:D
Kedves tudálékos 5. ne zavarjon, hogy egy lánc se fog elmenni neked közel fél millió km-t észrevehető nyúlás nélkül.
De bizonyára neked már rengeteg több millió km-t futott autód volt gyári csörgésmentes lánccal, ami egy mm-t sem nyúlt.
Rendben. :D
Azt azért realizálhatná itt a válaszoló, hogy a Rijeka-Pest-Varsó útvonal gyakorlatilag 100%-ban sztráda, Tehát a kérdező kb. annyiszor 10-et vált ahányszor megáll pihenni. Míg az egyszeri magyar autós pont 100x ennyit vált mire hazaér a Tescoból..
Aztán az a 2.2-es dízel sem úgy kopik tempomat pályán, mint az 5 km-es hideg utakon a városban.
Kérdező:
Amúgy annyit tekernek vissza, amennyi kell ahhoz, hogy 180e körül álljon a mutató. Mert másképp nem kell a népnek.
Valaki írta, hogy a magyar autót nem tekerik. Nem a xart nem, maximum "elvesztik" a rendszámát és kérnek rá egy újat és máris hiába kérdezel le bármit, mert nem futtatják át az új számokat az új rendszámra. Engem azzal kábított a nepper, hogy azért tettek új rendszámot a vasra, mert az előző tulaj átfúrta és úgy rögzítette az pedig szabálytalan és nehogy megbüntessenek érte :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!