VW Lupo 3L 1.2 TDI tulajok, ha valaki olvassa ezt. Doni-Motors-on kívül van más hozzáértő szerelő is kis hazánkban?
Szia, bocs, hogy csak most válaszolok. Azt hittem senki nem fog már írni. Értem. Köszi szépen! Akkor elviszem, majd az ismerősömhöz, hátha. Eddig úgy voltam vele, hogy nem merem, és akárhányszor kérdeztem index fórumon is, mindig csak a Doni-t ajánlották, az előző tulaj is mindig oda vitte. Igaz ő Pesten lakik, szóval nem volt tőle messze, én meg soproni vagyok, szóval jah.
A honlapjukon is ezt olvasni:
"Ezt a Volkswagen típust nem ismerik még a szakszervizekben sem, átlagos autószerelő pedig teljesen feladja a javítását. E modell javításában nagy szakmai ismeretekkel rendelkezünk..."
Persze értem én az okát, de a hozzá nem értőt elbizonytalanítja, mert az tényleg igaz, hogy ha elbaszarintja valami hozzá nem értő, akkor kegyetlenül meg lehet szívni. Nyugodtan állíthatjuk, hogy az aut. váltó, a legérzékenyebb pontja ennek a kisautónak.
Szóval akkor igazából csak számítógépes beállításról van szó, és semmi "extra" szereléssel nem jár?
Nem kizárólag számítógépes beállítás, hanem konkrétan a kuplungot, és a váltót vezérlő hidraulikus munkahengerek nevezetes pontjait kell újrakalibrálni. Továbbá, ha a hidraulika-szivattyú túl gyakran kapcsol be-ki, akkor a tetején lévő nyomástartó gömböt kell kicserélni, ami fórum alapján szintén egyszerű. A Tip-Tronic váltó sajátosságai ezek, szóval egy kicsit is tapasztalt VW-Audi-Seat szerelő bárhol az országban meg kéne, hogy tudja csinálni. Én magam javítom, kizárólag a külföldi Lupo-s fórumok alapján... Egyébként a PD elemek tömítésével is volt már bajom, szintén magam javítottam sikeresen. Ha melegen kezd nehezen indulni, pár ezer forintért vehetsz PD elem tömítéskészletet, és dízeles szerviz kicserélni neked. Rutin művelet. Ha magad akarod, kell pár speciális szerszám (nyomatékkulcs, és tripple-square kulcsok: M6, M10).
A motorolaj szintetikus 5W30, vagy 0W30 legyen, megbízható márka, és 12-13 ezrenként cseréld! Ha az üzemanyagszűrőd túl hamar koszolódik belül feketére, akkor a tandempumpa belső tengelytömítését cseréltesd, szintén kapható, és rutin feladat dízeleseknek! A turbót olajjal ellátó csövet érdemes 200 ezer km után cserélni, mert ha ez elkokszosodik, megöli a turbót, ami egyébként nagyon hosszú életű lenne. Ha a fogyasztás indokolatlanul növekedni kezd, és a fék nagyon kopik, akkor az ABS-ben a szolenoid szelepek áteresztenek, így menet közben állandóan fékeznek picit (nekem így történt, bontóban 10eFt volt komplett ABS kocka, és azóta jó - vigyázat! légtelenítéséhez szintén szoftver kell!!!). Üdv!
Nekem is van ilyenem. Varosban tok jo, de hosszabb utra nem indulnek el vele. Feklampakapcsolo mindig legyen nalad! A valto minden porcikaja elojel nelkul kepes feladni a harcot, es nem marad mas mint a treler. A szervo mindegyikben tonkre megy, piszok draga a javitas. Bar en a Donihoz hordom, mindig becsulettel megcsinaljak, persze nem ingyen. En is vettem magamnak programot hozza, apro dolgokat megcsinalok, de az alapbeallitast egyszer probaltam, nem sikerult egy apro hiba miatt, es treleren ment a szervizbe.
A Doni pedig a Vag com egyik fejlesztoje, rengeteg javitasi itasitast irt minden fele vw-hez, tobbek kozott ha a vcdsben a valtonal megnyitod a mappat, ott os az o nevuket latod. Szoval a forumok tole tanulnak, es nem ok a forumbol. Sok sikert a kisautohoz
Úgy látszik, neked több szerencséd volt Doniéknál, mint nekem. Én is vittem kétszer hozzájuk. Először csak irreálisan drágán dolgoztak, másodszor még egy hajmeresztő dolgot is tapasztaltam, amit most nem írnék ide, mert vádaskodásnak tűnne. Tény, hogy értenek hozzá, de itt egy link 2007-ből, amikor egy fórumon először megmutatta nekik valaki, hogyan kell a váltó Basic setting-jét végezni a VSCD-ben (azóta nyilván sokat tanultak, ezek szerint maguk is fejlesztővé váltak):
Nekem a féklámpakapcsolóval, és a váltóval eddig még sosem volt gondom (3 év, 45e km), viszont a PD elemek tömítéskészletét már 2x kellett cserélni, és magukat a PD elemeket is ki kellett tisztíttatni itt:
Most épp az első lengőkarok (alumínum!) nem cserélhető gömbfeje kotyogósodott ki. Találtam egy céget Érden, akik rövid határidővel felújítják, mivel az új horror árban van, a sima Lupo-k acél lengőkarja pedig nem kompatíbilis (akárcsak az első lengéscsillapítói sem).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!