Simson s50/51 vagy Simson schwalbe?
Az első butaságokat ír. Az a legtöbb S51-nek megszakítós a gyújtása. Volt az S51 electronic, meg tán az S53, ami elektronikus gyújtású, de ezek ritkábban.
Schwalbe-t javaslom a léghűtés miatt, így a lassabb és megterhelőbb meneteket jobban bírja. De ha a sport széria mellett teszed le a voksot, akkor mindegy, hogy S50 vagy S51.
"írtad hogy a schwalvelbet ajánlod a léghűtése miatt.. Akkor az s50/51 nem léghűtéses vagy mi? :)"
De igen, viszont az első kiadású Schwalbe-k (KR51/1) ún. kényszer hűtésesek voltak. A lendkeréken van egy turbina ami folyamatosan hűti a hengert és a hengerfejet menetsebességtől függetlenül. (Turbós blokknak is nevezik ezeket) [link]
A KR51/2-esekben már a ugyanaz a blokk van, mint az S51-ben.
Az S50-esek csak 3 sebességes változatban készültek (Kivéve a Sperber-t), az S51 blokkját pedig simán át lehet alakítani 4 sebességesre (Néha 5-re is), valamint több tuning cucc van hozzá.
"a legelső schwalbe-kon volt valami kezdetleges turbóhűtés"
Még a 2000-es években gyártott robogók motorjaiban is ilyen "kezdetleges" hűtés működik!
:D
Ahogy a 6-os írta. Pongyolán fogalmaztam, mert nekem a "Schwalbe" a saját Schwalbe-mat értem, ami '74-es és a "régi" blokk van benne.
Én a "régi" Schwalbe-ra teszem a pontot a turbóhűtés miatt (nem tud túl melegedni).
TS 125-t ne hogy vegyél! Ha már MZ, akkor csak ETZ!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!