Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson s50/51 vagy Simson...

Simson s50/51 vagy Simson schwalbe?

Figyelt kérdés
Szerintetek melyik a jobb? Szeretnék venni egyet, de nem tudok választani. Inkább ilyen "tanuló" motorként használnám. Ilyen réten, murvás, kavicsos utakon hazsnálnám. És késöbb dgy kicsit taláb fel is "tuningolnám".

2016. júl. 11. 18:53
 1/9 anonim ***** válasza:
Egyértelműen akkor s51. Az s50 még megszakítós, az s51 már tirisztoros. A schwalbe is jó, de réten csak teli megy mindennel a motortér.
2016. júl. 11. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Az első butaságokat ír. Az a legtöbb S51-nek megszakítós a gyújtása. Volt az S51 electronic, meg tán az S53, ami elektronikus gyújtású, de ezek ritkábban.


Schwalbe-t javaslom a léghűtés miatt, így a lassabb és megterhelőbb meneteket jobban bírja. De ha a sport széria mellett teszed le a voksot, akkor mindegy, hogy S50 vagy S51.

2016. júl. 11. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen! Inkább akkor a sportszéria kellet teszem le a voksom :) Lehet hogy egy kicsit buta kérdés, de írtad hogy a schwalvelbet ajánlod a léghűtése miatt.. Akkor az s50/51 nem léghűtéses vagy mi? :)
2016. júl. 11. 20:23
 4/9 A kérdező kommentje:
Vagy talán esetleg ha van jó árba eladó akkor még mz ts 125? :)
2016. júl. 11. 20:23
 5/9 anonim ***** válasza:
#2 szerintem keveri,a legelső schwalbe-kon volt valami kezdetleges turbóhűtés,valami ventillátor volt a hengernél,úgy mint a simson star-oknál,de már az "ujabb"schwalbe-kba S51-es motor volt, ha jól tudom,de jó kis mocik voltak az 51-esek nekem is volt,jokat estem vele,ment 65-öt is!-de jó volt, még fiatal voltam.
2016. júl. 11. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

"írtad hogy a schwalvelbet ajánlod a léghűtése miatt.. Akkor az s50/51 nem léghűtéses vagy mi? :)"


De igen, viszont az első kiadású Schwalbe-k (KR51/1) ún. kényszer hűtésesek voltak. A lendkeréken van egy turbina ami folyamatosan hűti a hengert és a hengerfejet menetsebességtől függetlenül. (Turbós blokknak is nevezik ezeket) [link]


A KR51/2-esekben már a ugyanaz a blokk van, mint az S51-ben.


Az S50-esek csak 3 sebességes változatban készültek (Kivéve a Sperber-t), az S51 blokkját pedig simán át lehet alakítani 4 sebességesre (Néha 5-re is), valamint több tuning cucc van hozzá.

2016. júl. 11. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

"a legelső schwalbe-kon volt valami kezdetleges turbóhűtés"


Még a 2000-es években gyártott robogók motorjaiban is ilyen "kezdetleges" hűtés működik!

:D

2016. júl. 11. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat! Akkor már tudom hogy miért szoktam schwalbe hírdetéseknél látni zárójelben az hogy "turbós". :) szerintem egy s51-est fogok venni, de lehet hogy a késöbbiekben makd fogok mellé venni még egy schwalbet. :) köszi mégegyszer a válaszokat!:)
2016. júl. 11. 22:57
 9/9 anonim ***** válasza:

Ahogy a 6-os írta. Pongyolán fogalmaztam, mert nekem a "Schwalbe" a saját Schwalbe-mat értem, ami '74-es és a "régi" blokk van benne.


Én a "régi" Schwalbe-ra teszem a pontot a turbóhűtés miatt (nem tud túl melegedni).


TS 125-t ne hogy vegyél! Ha már MZ, akkor csak ETZ!

2016. júl. 12. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!