Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen 2T olaj ajánlott a...

Hawx-su27 kérdése:

Milyen 2T olaj ajánlott a leginkább a Piaggio Nrg 50 DD-be?

Figyelt kérdés

2016. júl. 9. 20:47
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:

Ami olajok általam nyugodt szívvel ajánlottak azok az

ismertebb márkák full szintetikus 2T olajai pl Castrol Power1

Racing, Repsol moto competition , Elf moto 2T, Motul 710,

MOL dymanic moto 2T, Q8, Fuchs, Valvoline, Eni,

Metabond

2016. júl. 9. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
API TC++ ennyit kell csak tudnia a bele való olajnak.
2016. júl. 10. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Most vásarolok épp egy ilyen Piaggio-t. Az eladó azt monda, hogy ők mielött átadják feltöltik és kipróbálják. Castrol félszintetikust tesznek bele. Az maradhat ben? Vagy inkább cseréljem le full szintetikusra?
2016. júl. 10. 12:31
 4/18 anonim ***** válasza:
A 2-s rossz infót vett be. API TE.Ezek nagy fordulatú motorok.Az ásványi olajok ,ezen a fordulaton nem kennek kielégítően, mert lerepülnek nagy részben a forgó alkatrészekről.A szintetikusok nagy előnye,hogy összetételük miatt jobban tapad az alkatrészekhez és vastagabb olajfilmet képez az alkatrészek közt.Kisebb a súrlódás fém a fémmel.kevésbé melegszik ,kopik.Jobb a hőtűrő képessége.melegen is jobban ken.Szinte korommentesen ég el.nem kokszolja tele az égésteret,gyűrű hornyokat,dugót,gyertyát,kipufogót,kevésbé füstöl,nagy terhelésnél sem nyomódik ki a tügörgők közül. A motor kopás miatt, kisebb szerviz költség. Kilométer arányosan jobban jársz.1:40 keveréknél 3L fogyasztás mellett a 1300km kb 1500FT-al kerül többe min az ásványi olajjal.15 000 vagy 16 500 FT 1300km-re számolva,és jóval eltolva motor kopás miatti hiba normális használat mellett.Pár gépet már javítottam olajra visszavezethető hiba miatt.Ha nicasil bevonat van a hengeren akkor csak a full szintetikus jó csak,a tapadási tulajdonságai miatt.
2016. júl. 10. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:

Négyes! Ezt a hülyeség áradatot honnan szedted?

1.) API TE nincs, és nem is lesz. Főleg mert 1996-ban a 2t motorok API osztályba sorolása megszünt. TC+ TC++ sem létezik. ...valójában az egy olyan TC olajat jelent ami megfelel a JASO FC,FD-nek.

2.)az olajok teljesítményszintjének semmi köze a fordulatszámhoz.

A súrlódó felületek nyomásához, lerakódásgátlás mértékéhez, stb... annál inkább.

3.)az olajok viselkedését üzemi hőfokon nem az alapolaj határozza meg, hanem a bennelévő adalékok. Ezért sem írja elő egy olaj szabvány azt, hogy szintetikus, vagy ásványinak kell lennie egy alapolajnak. Azt sem írja elő, hogy milyen adalék legyen benne. Csak azt, hogy mit kell "tudjon". Azt nem, hogy ezt hogyan kell hozzá megoldani.

4.)Remélem is, hogy az olaj lerepül! ...mondjuk a hajtókar kilső feléről, a dugattyúfenékről, a "sonkákról". Mert ez is hozzájárul ahoz az olajködhöz ami majd a kenést végzi a kenendő helyeken.

5.)a szintetikus nagy előnye a közel álandó viszkozitás (2t motorban nincs nagy jelentősége.) olcsón gyártató használt kenő/sütő olajokból. Hátránya is van, nehezen és drágán adalékolható.

6.) a JASO FC előírás alacsony füstkibocsátást ír elő, ez a követelmény az ázsiai országok nagyvárosaiban tapasztalt szmogproblémák miatt van. Mert a JASO egy japán szabvány.A JASO FD az FC-hez képest fokozott tisztítóhatást követel meg a dugattyútetőn. Ennyi! Jobb kenésről szó sincs!

7.) Nem kell több olaj bele mint ami elő van írva. Több olaj=rosszabb égés, kisebb zeljesítmény, több lerakódás.

Több lerakódás=rövidebb élettartam. Mivel a kemény karbonos lerakódás kíváló csiszoló anyag.

2016. júl. 10. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:

Ok várjatok egy kicsit, mert lemaradtam.

Én nem vagyok szaki :-)

Szóval a Castrol félszintetikusal töltik fel, érdemesebb e fullszintetikusra váltanom? Arról is olvastam, hogy van olyan fullszintetikus is amit közvetlenül a benzinbe kell keverni, ez pl. honnan lehet tudni? De én maradnék inkább a külön adagolásnál. Számomra egyszerübb lesz mindig a tartályt feltölteni.


Ezekből az olajokból választanék szívesen:

Repsol Moto scooter 2T

Repsol Moto sintetico 2T

Castrol power1 scooter 2T

Castrol power1 racing 2T

Motul scooter power 2T


Melyiket javasolnátok?

2016. júl. 10. 17:32
 7/18 anonim ***** válasza:
5-ös.-Ki szólt a lyukból a gödör.Ki beszélt JASO-ról,több olajról?A szintetikus olajjal működtetett motorjaim alig füstölnek 1:40-es keverékkel,üzem melegen már nem is látható.Az ásványit azért gyártják még,mert olcsó jánosok megveszik,azt hiszik spórolnak vele.ISO EGD ami megüti a szintet.API jelölés még mindég szerepel a dobozokon,bár már megszűnt hivatalosan.Már olvasni sem tudsz?Ki írt helyetted ez az ökörséget?Az ásványit meg agyon adalékolod, akkor sem tapad úgy mint a szintetikus adalékolva.A forgó alkatrészek meg mint a centrifuga ,vízes ruha.A hő tűrése is jobb.Egy jó illesztéssel összeszerelt pörgős motort próbálj ki mind kettővel.AGIP MIX 2T vagy Elf szintetikussal.Az elsőtől még a nyomaték szegény, kocka motorral szerelt fűkaszák,láncfűrészek is megragadnak legkésőbb félóra múlva.AROL 2T is megfelelne a nagy fordulatú verseny motorokhoz?Csak szerinted.Ez mind felesleges?Mondhatod hogy kisebb itt a fordulat,de akkor a szintetikus még is jobban ken és tapad.Most jön a frankóan ideges válaszod,a mire nem válaszolok már.
2016. júl. 10. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
A CASTROL 2T olajok az áruk miatt húzósabbak,minőségükben nem kifogásolható.Többi másik is van hasonlóan jó minőségű a felsoroltakban.A többi is jó mit felsoroltál.
2016. júl. 10. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:

Köszönöm a valaszokat :)


Meg ezt talältam a vespaservice.hu-n:


Az alábbi olajokat ajánljuk a robogókba


2 ütemű szintetikus olajok:


Selénia 2T Hi-Scooter 2 Tech (általános ára erre-arra 3187.-5200.-) / full synth

Selénia Hi-Scooter 2t / full synth

Q8 City Bike Ultra 2T (általános ára erre-arra 2740-3290.- ) / full synth

Elf Scooter Fortissimo 2T / adatlap angol olasz

Eni i-Ride 2t / fél-szintetikus régebben Agip City 2t néven forgalmazták (általános ára erre-arra, Agip kúton 2000-2500.- )

Eni i-Ride PG 2t / full synth, kifejezetten a Piaggio gyár által fejlesztett 2t robogókba! teljes eni brossúra


A Selénia nekem teljes ismeretlen.


Az Eni i-Ride PG 2t probälta mär valaki?

Van esetleg valakinek tapasztalata rola?

2016. júl. 10. 20:11
 10/18 anonim ***** válasza:

Most jön a frankóan ideges válaszod,a mire nem válaszolok már.

Nem jön...


"Ha biztos vagy a dolgodban, akkor megtudod őrizni a nyugalmadat. Ha nem, nem teheted meg hogy elveszítsd." Mahatma Gandhi.


Tribológiával foglalkozom hivatás szerűen. Értek hozzá.

Én beszéltem a JASO-ról. Az jelenleg a széleskörben elfogadott szabvány.

A motorod azért nem füstöl mert olyan adalék van benne, amitől nem füstöl. Nem azért mert szintetikus.

Az ásványi nem az Olcsó Jánosoknak készül.

A régi 2t motorokba olcsón gyártható belőle kenőanyag. Ezeknél a motoroknál, a teljes élettartam alatt, a drágább olajból annyival többett költene a felhasználó kenőanyagra, hogy több teljes motorgenerál árát tenné ki.

"ISO EGD ami megüti a szintet"

Helyesen ISO-L-EGD. A 2t motorolajok kevésbé elterjedt, lassan megszűnő jelölése. Ebből az -L-EGD+ volt az utolsó.

"Az ásványit meg agyon adalékolod, akkor sem tapad úgy mint a szintetikus adalékolva.A forgó alkatrészek meg mint a centrifuga ,vízes ruha.A hő tűrése is jobb."

Ez a "szakvéleményed?" Hát... ...akkor egy Forintot nem adnék érte...

"Egy jó illesztéssel összeszerelt pörgős motort próbálj ki mind kettővel.AGIP MIX 2T vagy Elf szintetikussal."

A mondat elejét nem boncolgatnám...;-)

Szóval Agip eni mix 2t az egy API TC minősítésű ásványi alapolajokból készült olaj. Az elf szintetikus olaj meg legyen az: elf moto 2 race. Remélem megfelel?;-)

Ez egy teljesen szintetikus, szintén API TC minősítésű olaj.

Mindkettő használható az 1996 elötti 2t motorokban.

Gondolod, hogy két azonos teljesítményszintű olaj között van különbség? Nagy baj lenne ha így lenne...

"Az elsőtől még a nyomaték szegény, kocka motorral szerelt fűkaszák,láncfűrészek is megragadnak legkésőbb félóra múlva."

Igen, ha ennél magasabb teljesítményszintű olajat ír elő a gépkönyv. De azért több kell a félóránál.

"AROL 2T is megfelelne a nagy fordulatú verseny motorokhoz?"

Igen. A hetvenesévekben nem volt más, mint az API TA teljesítményszint (ilyen volt az AROL 2T-is) . Így ezzel versenyeztek...

2016. júl. 13. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!