Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az miért van, hogy a Volvo...

Az miért van, hogy a Volvo XC90 jóval kisebb motorokkal kapható, mint a konkurensek?

Figyelt kérdés

Az XC90 egy középméretű terepjáró, de már karcolja a "full size" kategóriát.

Mivel olyan nagy, pár milliméter híján 5 méter hosszú

Nagyobb autó, mint a konkurensei.


A konkurensei a kategóriában a Touareg,BMW X5,Merci GLE.


A Volvo viszont csak 2 literes motorokat ad az új típushoz.2 literes dízelt, benzineseket.


Az előző generációhoz is 2.4-es dízelmotort adott.


A Volkswagen, BMW meg V6-os motorral indít, annál kisebbet nem tesznek bele.

Régebbi a Toureg volt kapható 2.5-ös dízellel, de ma már nem.



Ezek szerint, egy ekkora batár Suvot egy 2 literes dízel is elhúz?



2016. júl. 9. 07:56
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
A Volvo akkora motor tesz bele amekkora "szükséges", a konkurencia a 3 literes 6 hengeressel már a igencsak túl van motorizálva.
2016. júl. 9. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

El tudja húzni a kétliteres turbódízel is: van az a töltőnyomás, amivel kellő teljesítményt produkál. Ma már nem megvalósíthatatlan feladat, hogy egy kétliteres turbómotorból (legyen az akár benzines, akár dízel) 200 lóerőt és 300 Nm-t hozz ki. Azzal pedig jókora bódékat is meg lehet mozdítani.

Emellett van még két fontos oka annak, hogy ilyen motorokat használnak az XC90-ben. Az egyik az, hogy a motorfejlesztés nagyon drága mulatság és mivel a Volvo jóval kevesebb autót gyárt, mint a német prémiumgyártók, kevesebb motort tartanak rendszerben. Ez az egy négyhengeres tök jól elvan nekik V40-től XC90-ig mindenütt, különböző teljesítményszintekkel. Egy motor kifejlesztésének óriási költségei pedig csak akkor térülnek meg, ha sok autóba tudod építeni. A BMW-nél is látszik ez a probléma: lassan teljesen átállnak a félliteres egyenhengerekből álló motorcsaládra, mert ők is kicsiben kell, hogy gondolkodjanak. Az Audi mögött ott áll a VW AG, a négykarikásokban használt motorok megjelenhetnek VW-ekben, Škodákban, Seatokban, Porschékban - könnyebb így kifejleszteni egy motort, mert többet gyárthatsz belőle.

A másik ok az XC90 hajtáslánca. A BMW X5 és a VW Touared hosszmotoros platformra épül, abban elfér szinte minden. Még a V10 TDI-t is bele lehetett passzírozni a Touareg elejébe. Az XC90 keresztmotoros, itt nagyon oda kell figyelni, mit zsúfolsz bele a motortérbe. V6-osnál nagyobb nem szokott elférni az ilyen autókban, bár a Volvonak pont volt egy különleges V8-asa, amit keresztmotoros hajtásláncba is be tudtak építeni. Mindenesetre ebbe az SPA platformba biztosan nem építenek be más motort, mert ehhez a négyhengeres motorcsaládhoz találták ki.

2016. júl. 9. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Volvónak a hülye filozófiája ez sajnos. Amúgy ekkora SUV-okban egyáltalán nem túlmotorizált a 3 literes V6-os, sőt, a Volvo XC90 elég erősen alulmotorizált. Lehet papíron akárhány lóerős, és akárhány turbós, érződni fog mindig hogy csak 2 literes.

Nagyon jó példa erre VW Amarok: mikor kijött a modell, csak 2.0 TDI-vel volt kapható. Az idén azonban a hatalmas dízelbotrány, és a downsizing ellenére szembementek mindenféle trenddel, és ezután csak 3.0 TDI-vel lesz elérhető. Nem a presztízs miatt, hanem egyszerűen nagyon gyenge volt a 2.0 TDI, a sok ló ellenére. Akkor egy presztízsautó, mint az XC90, nem engedhetné meg ezt a blamát magának.

Amúgy nem is azzal van a baj, hogy pályán nem bírja tartani a 160-at, hanem alacsony fordulaton, 1000-1500 között. Akármilyen kicsi turbót tesznek rá, ilyen alacsony fordulaton még nincs ereje a motornak. Míg egy 3 literes puszta nyomatékból elviszi a 2 tonnás dögöt.

2016. júl. 9. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Persze a VW-nek könnyű, mert leveszik a polcról a 3.0 TDI-t, de ahogy előttem írták, a Volvo nem engedheti meg magának, hogy mindenféle motorokat kifejlesszen.
2016. júl. 9. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Egy Q7 nagyobb.

Nem egy középméretű terepjáró. Vezetni izgalmas.

2016. júl. 9. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Én is hitetlenkedtem először a 4 hengeres 2.0-esen (nekem az 5 hengeres 2,4-es van az XC60-ba), de kipróbáltam a kereskedésben és azt kell mondanom, hogy ez a 4 hengeres 230 ló körüli, duplaturbós motor sokkal jobban mozgatja az XC90-et, mint a barátom kifutó szériás Q7-jét a 3.0 TDI.


Ettől függetlenül én a Volvo helyében meghagytam volna az 5 hengeres 2,4-es dízelmotort (nyilván továbbfejlesztve, 2 turbóval, stb), mert az a világ egyik legjobb dízelmotorja volt- és ezt nem én mondom.

És a V8-ast is meghagytam volna.

De nyilván a másik oldalon meg ott vannak a hülye normák, károsanyag kibocsátás, stb.


Nem véletlen már, hogy az X5 is már hozza a 25d-t, és GLE-ből is lesz 250, ha még nem jött ki.

2016. aug. 26. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!