Motorokra is vonatkozik a luxusadó?
Nem, ha vonatkozna, azonnal kivonatnám a forgalomból.
Eleve, a súlyos teljesítményadó is egy elvárt adó: a sajnos csak papíron 150-200 LE-s (sport)motorok általában már a megadott csúcsteljesítményhez tartozó fordulatszám előtt elérik első fokozatban az országban törvényesen max. megengedett 130 km/h sebességet, azaz egy törvénytisztelő motoros gyakorlatilag sosem használhatja ki még egyesben sem azt a teljesítményt, ami után adózik. Ez nonszensz.
A másik dolog, hogy igen szép volna, ha a lépten-nyomon adófizetővé degradált (kötelező, műszaki, telj. adó, jövedéki adó, áfa, stb csak a motor kapcsán) fejőspolgár valós, tehát mért teljesítmény után adózna, mert itt rögtön feltűnne, hogy a névleges teljesítményből több tíz paripa nem is létezik, tehát az adó alapját kevesebb lóerő képezi, mint amit a marketing osztályok a katalógusokba íratnak.
Egyébként pedig van már luxusadó, mert szintén tolvaj-rabló kormányok által irányított soktagállamos országban 2.2-2.5 millió pl. egy 1000-es sportmotor ajánlott végfelhasználói ára (amitől nem egyszer lefele térnek el), míg ide behozva, vagy itt megvéve az árának még a felét szépen be kell tenni az államkasszába. Kettő millió a kereskedőnek a mondjuk 1-1,5 milliónyi előállítási költségű motorért és garanciáért, 1 millió a semmiért az államnak, hogy nyom nélkül eltűnjön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!