Az autók miért nem gurulnak el egyesben?
Az áttétel szó mond valamit?
Az hogy jobb-e a készifőktől, attól függ milyen fajta kézifék, és milyen állapotban van.
Gyakorlatilag a kapcsolt hajtásláncon keresztül a motor fogja az autót, a hengerekben létrejövő kompresszió által.
Ha erős lejtőn állsz meg, nem jobb mint a kézifék. Hiszen ekkor nyilván nagyobb erő hat a dugattyúkra, az apránként átszökő levegő miatt időnként átforoghat egyet-egyet a motor, azaz elmászhat az autó.
Ilyenkor jobb együtt alkalmazni, 1. seb. + kézifék, ill. a kereket a padka felé fordítani.
Azér' nem gurul el, mert ha sebességbe hagyod, akkor az egész vercájgnak visszafelé kellene működni, vagyis az út hajtaná a kereket-> féltengelyt-> diffit-> váltót-> motort. :)
Na ez így természetesen nem megy, pláne hogy még benzint és gyújtást sem kap.
Naná hogy fékezi!
Nem gurul el, mert a váltó áttételen, difin keresztül forgatná a kerék a motort. A motort meg akkor fordulna el, ha a dugattyú össze tudná yüríteni a levegőt a hengerben (sürítés ütem). Ahhoz jó nagy nyomaték kell.
Kb vízszintes talajon azért jobb sebességben hagyni kézifék helyett, mert taknyos időben a kézifék be tud rohadni, télen meg be is fagyhat, és nem tudod kiengedni
A válaszokat már leírták, a tipikus hibákról azért ejtsünk szót, nálunk a családban már volt nem egyszer, sietve, reflexből, nem odafigyelve megállnak, bennhagyja másodikba, harmadikba, kiugrik a kocsiból, kézifék nuku. Aztán a kocsi meg blugy-blugy-blugy távozik önként....
Másik, hogy hátramenetbe nem tesszük, mindig egyesbe, akkor is ha előre fele lejt. Egyszerűen azért, mert a hártamenet legtöbb autónál kicsit magasabb áttételezésű, ergo könnyebben átforog a motor is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!