Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autók miért nem gurulnak...

Az autók miért nem gurulnak el egyesben?

Figyelt kérdés
Jobb mint a kézifék?

2016. júl. 6. 14:14
 1/9 anonim ***** válasza:

Az áttétel szó mond valamit?


Az hogy jobb-e a készifőktől, attól függ milyen fajta kézifék, és milyen állapotban van.

2016. júl. 6. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Mert ahhoz át kéne fordítani a motort, amihez viszonylag nagy erő kell. A kézifék direkt a rögzítésre van, inkább azt érdemes használni, télen viszont inkább hagyd sebességben.
2016. júl. 6. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Gyakorlatilag a kapcsolt hajtásláncon keresztül a motor fogja az autót, a hengerekben létrejövő kompresszió által.

Ha erős lejtőn állsz meg, nem jobb mint a kézifék. Hiszen ekkor nyilván nagyobb erő hat a dugattyúkra, az apránként átszökő levegő miatt időnként átforoghat egyet-egyet a motor, azaz elmászhat az autó.

Ilyenkor jobb együtt alkalmazni, 1. seb. + kézifék, ill. a kereket a padka felé fordítani.

2016. júl. 6. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 veterán vas ***** válasza:

Azér' nem gurul el, mert ha sebességbe hagyod, akkor az egész vercájgnak visszafelé kellene működni, vagyis az út hajtaná a kereket-> féltengelyt-> diffit-> váltót-> motort. :)

Na ez így természetesen nem megy, pláne hogy még benzint és gyújtást sem kap.

Naná hogy fékezi!

2016. júl. 6. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Nem gurul el, mert a váltó áttételen, difin keresztül forgatná a kerék a motort. A motort meg akkor fordulna el, ha a dugattyú össze tudná yüríteni a levegőt a hengerben (sürítés ütem). Ahhoz jó nagy nyomaték kell.

Kb vízszintes talajon azért jobb sebességben hagyni kézifék helyett, mert taknyos időben a kézifék be tud rohadni, télen meg be is fagyhat, és nem tudod kiengedni

2016. júl. 6. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! :)
2016. júl. 6. 18:32
 7/9 anonim ***** válasza:

A válaszokat már leírták, a tipikus hibákról azért ejtsünk szót, nálunk a családban már volt nem egyszer, sietve, reflexből, nem odafigyelve megállnak, bennhagyja másodikba, harmadikba, kiugrik a kocsiból, kézifék nuku. Aztán a kocsi meg blugy-blugy-blugy távozik önként....


Másik, hogy hátramenetbe nem tesszük, mindig egyesbe, akkor is ha előre fele lejt. Egyszerűen azért, mert a hártamenet legtöbb autónál kicsit magasabb áttételezésű, ergo könnyebben átforog a motor is.

2016. júl. 6. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Köszi neked is! :)
2016. júl. 6. 19:58
 9/9 anonim ***** válasza:
7# nekünk még pont úgy tanították, hogy ha előre lejt, akkor azért rückwärts, mert ha a gyújtás rajta maradna, visszafelé akkor sem indul be egy több hengeres motor.
2016. júl. 6. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!