Régen a nyugati autók miért voltak menőbbek a keletieknél?
A humor rovatba kellett volna tenni ezt a kérdést, ha valóban így gondolod...
A '80-as évek közepéig egy átlag keleti-blokk lakónak esélye sem volt nyugati autóhoz jutni, sőt a blokkon belüli járgányra is hosszú éveket kellett várni, miután kifizette.
Voltak tehát a szocialista országokban gyártott autók, amelyeket a hibáikkal együtt szerettek, mert nem volt más.
Viszont a nyugati autógyártók sem voltak hülyék, nem a legmodernebb konstrukciókat adták el keletre, amire egyébként nem is volt igény, hisz nem volt összehasonlítási alap.
A Ladák is több éves csúszásban voltak a FIAT-ok konstrukciós versenyében, bár azok keleten valóban megbízható autónak számítottak.
A nyugati autók azért voltak menők, mert azokhoz hozzá jutni sem lehetett, az elérhetetlen álom volt.
Az alap emberi természet miatt, amit így lehetne jellemezni:
Mindig az a menő, ami nincs.
Pl.: európai nők belegebednek abba, hogy barna legyen a bőrük, a délkelet-ázsiaiak meg azért sírnak, hogy mindig olyan csúnyán lebarnulnak. Végtelenségig lehet sorolni ezeket a példákat.
az 1.2-es ladámból átültem egy ugyanolyan torinióiba, fél napig járhattam vele...
na, a kükönbség miatt volt menőbb az olasz..
aztán egy ugyanolyan hengerűrtartalmú citroenbe..azt már nem is lehet elmondani..maga volt a csoda.
az ikka-ban akartam venni egy nyugati kocsit...volt egy daihatsu éppen...6000 dollárért..mellette egy skoda 1600 dollárért...
a daihatsu eszméletlen menő volt, de én a skodát vettem meg..
" a keletiek is elég jó minőségűek voltak"
Okés a dolog, hogy licence-ből készült sok keleti autó, viszont azt a minőséget soha nem érték el, amit az eredeti tudott. Nekünk 1974-ben egy Fiat 125S autónk volt, 1600 köbcenti, 100 lóerő, 5 sebességes váltó. Nagyanyáméknak egy Ladájuk volt. Nyár volt, mentünk Riminibe nyaralni, mint akkoriban mindenki, mi is az Alpok alján mentünk. Idehaza még nem is nagyon volt gond a Ladával, birta az iramot, aztán az Alpokban már érezhető volt, hogy gyengül a szerkezet, a nyugati autók jöttek-mentek, húzták a lakókocsikat, persze, hogy kidudálták a Ladát, hogy ne tartsa fel a forgalmat. Nagyanyámék időközönként félre álltak, hogy elengedjék a felgyűlt kocsisort, aztán fojtatták útjukat. Mi a Fiat 125-el nem taknyoltunk, a Fiat bírta az iramot tartani, nem dudálták ki, nem kellet félre húzódni vele mint a Ladával, már régen elfoglaltuk a szállást, úszkáltunk a tengerben, mire nagyanyámék megérkeztek. A Ladák addig voltak jók a nyugatiakhoz viszonyítva, ameddig a gyártás elején még az olasz Fiat blokk került beléjük, amint az oroszok gányolták hozzá a blokkot, onnan kezdve hatalmas szakadák keletkezett a Fiat és a Lada között.
Tedd egymás mellé, hasonlítsd össze a formát, a teljesítményt stb.
Pl. a '60-as évek:
családi autó: Volga M21 kombi v.s. Opel Caravan
kisautó: Trabant v.s. Fiat Spider.
lépcsőshátú középosztály: Skoda S100 v.s. Renault 10.
Szerintem nem kell nagyon magyarázni........... ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!