Miért használnak szintetikus 2T olajat Simsonba?
sokan dicsérik, de Simson korában csak ásványi volt, szóval nem értem miért lenne jobb a szintetikus, sokan mondják hogy más tőle a hangja, meg teljesítményre is, de szerintem kamu
elmagyaráznátok, hogy miért lenne jobb a szintetikus?
Én Hunoil Mix 2T használok, ásványi, API TC besorolás, miközben az Arol 2T csak API TB
Azért, mert nem húzol magad mögött orrfacsaró bűzfelhőt.
Ha valami Arol2T olajat használó p*csköszörűt ki tudok kerülni, akkor ha rajtam múlik, nem engedem elém gurulni a lámpánál, mert nem kívánok megfulladni a kék bűzfelhőjében.
Mert a szintetikus olajnak jobbak a kenési tulajdonságai, ami kisebb surlódási veszteséget nyújt. Emiatt csökken a fogyasztás és nő a teljesítmény, a motor élettartamát a kisebb kopás miatt. Logikus, nem?
Régen még nem voltak ilyenek, vmivel menniük kellett a motoroknak. De az is tény, h az lettartamuk sem volt ilyen magas a motoroknak.
Az Arol 2t API TA nem TB. A mai arol2t ásványi alapú. De a régi az növényi, és állati eredetű zsiradékokat is tartalmazott.
Jól választottál... Számos magyar, kíválló minőségű kenőanyagot előállító cég létezik.
Kicsit túl van misztifikálva a szintetikus olaj. Jól dolgoztak az olaj cégek pr szakemberei. :)
4t motorokban van jelentősége, mert a hidegen szivattyúzhatósága jobb, mint az ásványi eredetűnek. Külön olajzású 2t-ben, esetleg... ki akar -25°C-ban motorozni? :-) De benzinben feloldva mekkora jelentősége van a hidegen folyossági tulajdonságának. Semekkora.
Egyébként a szintetikus alapolajakat ásványi, fáradt, és nagykonyhai használt sütőzsiradékok felhasználásával állítják elő. A hosszú szénláncú molekulákat ezekből állítják elő mesterségesen (szintetizálják). Számos előnyös tulajdonságuk van, de a drágább előállítás miatti magasabb ár már nem minden esetben térül meg. Pl.: Ha kiszámolod, hogy 10000km alatt egy simson mennyi olajat fogyaszt? Abborl az árkülönbségből egy hengerfúrás árát költenéd szintetikus olajra.
2t motorokban nincs jelentősége. Természetesen a kereskedelem a vevőkből él. Bármit képes eladni, ha igény van rá. Ha szinteteikus olaj kell a népnek a kétüzteműbe, akkor lesz. Ha valaki egyszer kitalálja, hogy madárürülékből kilehet vonni valamit, ami jót tesz a motor kenésének, és elég igény lesz rá, abban a pillanatban kapható lesz a "Castrol Guano Power TT".
Egy 2t olaj "jóságát" az adalékok határozzák meg, nem az alapolaj összetétele. Létezik ásványialapú API TC+ olaj, és van szintetikus API TC olaj is.
Egy 2t motor 4 dologtól tud füstölni:
1. Nem érte el a motor az üzemi hőmérsékletét.
2. Nem megfelelő az olaj aránya az üzemanyagban.
3. Nem megfelelő a porlasztó beállítása.
4. A motor elérte az élettartama végét, fel kell újítani.
Hát nemtudom. Vettem egy robogót fél éve kb, valami nagyon szar ásványi olaj volt benne, melegen is okádta magából a kék füstöt, és még bűzlött is. Mentem vele 10-15 km-ert, és tiszta bűz lett mindenem.
Vettem teljesen szintetikus minőségi olajt, és hoppá, nuku füst, és alig van bűze. Szóval azért nagyon nem mindegy, akárki akármit is mond. Nekem megéri az a 2500ft, hogy ne legyen ennyire durva füstje, és szaga, s nálam személyes tapasztalat alapján nagyon is bevált.
Semmi köze ennek a keverési arány beállításához, hiszen ahhoz nem nyúltam.
Négyes, ne haragudj, de butaság amiket összehablatyolsz. Van tapasztalatod is, vagy csak osztod az eszet?
Mert h nem tapasztalatból beszélsz, az tuti!
Figyelj, a technika fejlődött, 100x jobb cuccokat, olajokat gyártanak, mint régen. A szintetikus olaj teljesen nyilvánvalóan mindenben jobb. Akkor most miért ne add meg a motornak?
Az pedig hogy látsz 40 éves motorokat, csak annak köszönhető, hogy mostmár kultuszuk van, és mindenki felújítja ezeket, akkor is, ha nem éri meg pénzügyileg. Meg lehet már 10x volt a motorja felújítva.
Hát én nem tudom, próbáltam már szintetikus olajat többfélét is, mondjuk csak középkategóriát, de füstölt és büdös is volt. Talán egy kicsit kevésbé, mint ásványival.
Nem az én motorom volt de jó állapotban volt amúgy. Kicsit túl van misztifikálva. Én megoldottam azzal hogy 4T vettem, kell a francnak kétütemű motor.
Hetes! Ez a másfél sorr ellenérvnek elég gyenge.
76- ban kaptam az első motoromat. Egy szimót. Az izs planéta kivételével minden keleti kétütemű motorhoz volt szerencsém hosszabb rövidebb ideig. A mai napig motorozok. Többek közt van egy 2t oldalkocsis jawa-m. A horgászcsónakom orosz motorja is 2t. Kerti gépeim közt is akad pár 2t. A nagyobbik fiam egy 2t ktm-mel borzolja az idegeimet. Kisgép javítással foglalkozok. Naponta tapogatok 2t motorokat. Ezen felül egy kicsit többet tanultam tribológiáról, mint az átlag ember.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!