Mitől lehet az, hogy ki tudom venni sebességből kuplung nélkül az autót?
Semmit nem jelent, érzéssel, ha az ember _pontosan_ tudja, gázelvétel után mikor nincs terhelés a mechanikán, bármikor, bárhányszor megcsinálja.
Elszakadt kuplungbowdennel kb. 20 km-t autóztam a szervizig, egyesben indítózva, és szépne végigkapcsolgatva a fokozatokat, reccsenés nélkül. Csak ifőzítés kérdése, kivenni üresbe, és ahogy esik le a fordulat, finoman tolni a következő fokozatba. csak finoman megy, eröltetve tönkremehet a váltó.
A kapcsolókörmök fogain úgynevezett hátraköszörülés van. Ennek a lényege, hogy összefeszítse a kapcsolt elemeket, és megakadályozza a sebességből való "kiugrást". Úgy kell elképzelni, hogy a kapcsolófogak oldalaira ha tengelyirányban ránézel, akkor nem veled párhuzamosak, hanem minimálisan befelé dőlnek. Azaz a fog vége felé szélesednek. Mikor fellép a nyomaték, ez "összehúzza" a kapcsolódó elemeket.
Amennyiben nincs terhelés a hajtásláncon, tehát pont nem gyorsít az autó, de még motorfék sincs, úgy nem lép fel ez az erő, és kuplungolás nélkül ki lehet venni sebességből az autót. Ez semmiféle károsodást nem okoz, nem kell félni.
Egy járműgépészmérnök.
Én is autóztam már 60 km-t kuplung nélkül, nagyrészt országúton, csak 1-szer kellett megállni. Szerencsés volt az útvonal, kevés kerszeszteződéssel, volt hogy 1-es alapjáraton közelítettem a piros lámpát, meg a körforgalmat :)
Érzéssel finoman nem hogy kivenni, de betenni is lehet sebességbe (elindulást kivéve), csak lábbal kell illeszteni a motorfordulatszámot :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!